Hoofdsponsor

1/35 Bmw r12 [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.330
Hey,

Ben tussendoor aan nog een projektje gestart.
Het is een BMW R12.
Deze zal vermoedelijk op een sokkel komen en geen DIO zoals ik eerst dacht.
Het is wel een model dat al gedeeltelijk in elkaar zat maar waar ik sommige stukken terug moet lossen en herbeginnen.
Is dus een renovatiewerkje :06:
Hier wat foto's van de set.

De box

main.php


de figuren (heb ik al hulp voor gevraagd in ander topic)

main.php

main.php


huidige toestand van de set

main.php


zoals u ziet ben ik al volop bezig met afbreken.:17::34:wacko
 
Veel plezier met deze.
 
Veel plezier met deze.

Ik denk wel dat het zal goed komen (hoop ik toch).
Plezier zal ik er zowiezo aan hebben daar motoren ook een van mijn grote hobby's is maar dan 1/1.
Ik rij dan ook al ongeveer 10 jaar uitsluitend met de motor winter en zomer.
Hebben er 2 jaar geleden nog een bij gekocht voor als het heel slecht weer is (VB sneeuw) een met een zijspan dan heb ik een 3e wiel en kan ik niet omvallen e.:-D
 
hehe, lijkt hard op de r75 die ik aan het maken ben.
En ik ken dat van die motoren in 1/1, enkel is het blijkbaar niet altijd even veilig (nog maar net zelf mogen ondervinden :p )
Ga ik zeker volgen (doe ik misschien nog ideetjes op voor de mijne :p )
 
@kawaminator ik hoop dat het niet te erg was wat u moeten ondervinden hebt.
De R12 en R75 lijken inderdaad goed op elkaar.
 
Hey,

Heb vandaag nog wat verder gedaan aan mijn R12.
Heb wel de nodige tegenslag gehad. Kleine stukjes die braken onder andere.
Heb de motor bijna volledig moeten uit elkaar halen.
Omdat dit niet genoeg was ben ik nog een stukje kwijt geraakt.

Dit stukje dus:

main.php


Dit was dan nog eens de kans om opnieuw iets nieuw te proberen. Namelijk INSTAND MOLD

main.php


Heb MILLIPUT gebruikt om het stuk na te maken. Het is nog aan het drogen nu. Ik laat wel weten of het lukt hiermee.
Een geluk dat er 2 stuks nodig zijn van dit stukje. Het is een van de steunen van het bagagerek/duozit.

Verder heb ik nog wat geverfd en wash op de motorblok gebruikt.

main.php


main.php


groeten Werner
 
Onderdelen namaken met Instand Mold is een goed alternatief ;)
Mocht het niet lukken met milliput, dan kan je altijd nog eens proberen met green stuff (twee componenten putty). Dit blijft na droging nog een tijdje "elastisch", en breekt niet zo makkelijk....
 
@beyond: bij het setje INSTAND MOLD zat ook een staal INSTAND PUTT.
Als het met MILLIPUT niet gelukt is probeer ik het hier even mee en als dat niet lukt zal ik GREEN STUFF aanschaffen.
Zo leert men steeds iets nieuw bij e. Ben benieuwd voor het resultaat.
Ik laat zeker het resultaat weten.
 
Denk dat die Instand Putt gelijkaardig is als Green stuff...
Ik schrijf wel Green stuff, maar ik denk dat er meerdere soorten zijn die geschikt zullen zijn ;)
 
Denk ook dat er meerdere soorten zijn. Ben benieuwd welke gaat werken. Het probleem hier is denk ik dat het zo een klein stukje is.
 
Heb juist de MILLIPUT uit de instand mold gehaald en ziet er goed uit.
Hoop juist dat ik het niet breekt als ik de randen opkuis.
Foto volgt misschien nog. (als ik er ene kan van nemen van zo een kleine pruts)
 
Hier wordt vanalles gedaan om tot een spannend project te komen, tot mallen maken toe !
 
Wij doen ons best maar was meer van moeten dan van willen. :-)
 
k begrijp je volledig met dingetjes die afbreken, ik heb dezelfde problemen met die waar ik mee bezig ben.
Is bij jou de pasvorm een beetje deftig?
 
De pasvorm valt algemeen mee maar is niet optimaal. Vooral bij de zijspan zal ik wat MILLIPUT moeten gebruiken. Op de motor zelf valt het tot nu toe mee. Zijn ook zeer kleine onderdelen e.
 
jep, klopt perfect
ik heb soms wat gevloekt op de pasvorm van de motor, maar op het zijspan ben ik ook putty aan het gebruiken hoor.
Scheelt op sommige plaatsen bijna een milimeter....

Ik ben in alle geval benieuwd naar jouw eindresultaat :D
 
@kawaminator: Hey, ik ben up topic "R75" en "road to Leningrad" ook aan het volgen en je hebt al een mooi resultaat vind ik. Zoveel scheelt het bij mij niet als bij u.
Het zijn kleinere verschillen maar die wel gaan opvallen als ze gespoten/geverfd zijn.

Ben ook benieuwd om eindproduct te zien. Ziet er veel belovend uit.
 
Scheelt op sommige plaatsen bijna een milimeter....

Jawadde ! misschien beter een strip pvc inkleven ipv putty. Eenmaal droog kan je dat mooi effenwrijven en bijwerken en breekt ook niet wat je met putty wel kan voorhebben.
Nu ja, ik doe het toch zo en laat zoveel mogelijk allerhande opstop puttys aan de kant liggen.
 
Goede tip van Famo. Een strip er tussen gelast (wat dat is wat plasticlijm doet), maakt dat beide delen goed aan elkaar vast zitten.

Met de putty kun je dan de kleinere putten of spleten dicht plamuren. Zo krijg je een prachtig effen oppervlak.

Succes nog met je bouw.

Groeten Rik
 
Hey, bedankt voor de tips, ik zelf heb niet zoveel problemen met de pasvorm. Het is wel een tip die ik ga onthouden voor in de toekomst. Ik hoop dat kawa de tip ook leest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan