Hoofdsponsor

1/35 Bergepanzer IV [!]

Heel mooie veranderingen met dat hout ... dit geeft deze Bergepanzer al zeker een meer realistisch "look" vooral na een beetje schilderwerk en enkel washes!
Heel geslaagde vorderingen!

Thierry

Hallo André, ik volg natuurlijk stilletjes de bouw van bijzondere modellen.
Misschien kun je er voor nieuwelingen bijzetten waarom je bepaalde dingen vervangt of schracht, zoals bij de baanwielen.
is natuurlijk maar een voorstel.

ik heb ook een persoonlijke opmerking (idee) over je derde baanwiel, ik vind het fantastisch gedaan maar kan me moeilijk voorstellen dat een mekaniekers voertuig met dergelijke wielen rondrijd.

Grtx Jan

persoonlijk zou ik dat rond houten deksel samenstellen uit aparte repen hout.
Waarom ? als je het deksel zal schilderen zal de houtdraad gewoon doorlopen en zal je het effect krijgen van een stuk plaat met groeven in getrokken (planknaden). Als je losse repen hout neemt, die dan je door elkaar switcht vooraleer ze naast elkaar te leggen om dat deksel te maken, zal je houtdraad na het schilderen niet overvloeien. Gewoon eens een parket vloer bekijken en ge zult begrijpen wat ik bedoel André

Mooi idee om echt hout te gebruiken voor het luik.
Maar komt er nu ook een gedeeltelijk binnenwerk in?

Die loopwielen zien er perfect uit, maar wat was er precies mis met de Trumpeterwielen?

Peter

Wat Famo stelt over de houtstructuur die doorloopt moet ik hem wel gelijk geven. Aparte plankjes maken is een oplossing, tenzij onzen Dré nog met zijn technisch vernuft op de proppen komt en dit op een andere manier pareert zonder opnieuw te hoeven beginnen.

@ Jan, er komt geen gedeeltelijk interieur in maar een volledig ;)
Wat het loopwiel betref ja dat is zo weer een punt waar we uren over kunnen praten, maar het is gewoon "you like it or you like it not"
Kan het of kan het niet, mijn menig is ze zullen het wel gemaakt hebben maar of ze er speciaal voor gaan stoppen, wie zal ons dat zeggen ;)

@ Peter zeer goede tip, bij deze ligt hij al in de vuilbak :laugh:

Cheers,
André

Laatst bewerkt:
@ Swa, ik ben via via aan nieuwe info geraakt en deze heeft mij verzekerd dat ik ook de hull kan gebruiken van een mid-H en deze zou wel de rubberen terugloopwielen hebben. Volgens deze bron zou ik zelfs kunnen terug gaan naar een late-G ;)

Cheers,
André

Thanks for sharing, het enige wat ik had gelezen was dat de bergepanzers oudere versies 4 waren die gereviseerd werden aan de standaard van '44. Volgens dit artikel zouden ze hierdoor aangepast zijn aan de versie H. Maar of deze informatie correct is weet ik ook niet, hé! Je ziet ook de nodige gebouwde modellen met zowel rubber als staal uitgevoerd.

De aanpassing voor het luik is er een die ik ook al op het verlanglijstje had staan! En denk dat de losse planken een goede keuze zijn van je. Tot de volgende!

Terug
Bovenaan