Hoofdsponsor

1/100 Australian Paddlesteamer Alexander Arbuthnot... een tussendoortje.

ERVARING
40 jaar, en nog steeds niet meer dan matig.
BOUWWIJZE
Ik zou zeggen recht uit de doos... alleen, hier komt geen doos bij te pas.
BOUWBUDGET
Zo laag mogelijk... kleurkrijtjes, kleurstiften en een paar verfjes en een rolletje garen heb ik nog in voorraad.
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt
Bedankt mannen.

En een laatste update voor dit weekend.
Hoewel er nog werk was aan het hoofddek, ben ik toch een etage hoger beginnen werken ; namelijk de stuurhut, ook weer zo'n deel waar de keuze 'basic' en 'gedetailleerd' zich stelt.
Aangezien we nu toch al bezig zijn met de 'gedetailleerde' versie zullen deze weg verder vervolgen.

IMG-0698.jpg

Hier duidelijk te zien hoe de basic versie eruit komt te zien ; gewoon een doosje met een opdruk, om er een gedetailleerde versie van te maken moeten de ramen eruit, en het onderste exemplaar komt dan aan de binnenkant.

IMG-0699.jpg

Hier was er toch een beetje aanpassen bij, want de ontwerper had blijk geen (of toch niet voldoende) rekening gehouden met de dikte van het papier, maar uiteindelijk kwam dit toch wel goed.

Aangezien de stuurhut nu open is, moet er toch iets in dat lijkt op een stuurinrichting :
IMG-0700.jpg

Neen dit keer was ik niet gek genoeg om te pogen de spaken vrij te snijden :-)

Tot spoedig...
 
Ik ben een poosje onder de radar geweest dus deze even bij gelezen.

Dit model is ontworpen door Jeroen van den Worm, waar ik samen mee doende ben met de Nieuw Amsterdam.
Ik vind je vorderingen van zeer goed niveau Dany. De min puntjes zal ik met Jeroen bespreken.
Jammer dat je de spaken van het stuurwiel niet open snij 🤣🤣 Nee hoor dat is niet nodig, daar zie je later bijna niets meer van.

Fred
 
Dag Fred, fijn dat je ook nog even binnen komt.
De bouw begint zo een beetje op zijn einde te lopen, de boot zelf is klaar, en wat nu rest is feitelijk detaillering en toevoeging van extraatjes.
Voor vandaag zal ik het stoppen, want het uitsnijden van nog maar één railing is al een aanslag op mijn zenuwen..

IMG-0701.jpg


IMG-0702.jpg

De relingen zullen achteraf allemaal samen nog een laagje verf krijgen.

Zoals je kan zien ben ik ook eventjes uitgeschoten met de bruine verf op het dek, helaas is daar nu niets meer aan te veranderen, we zullen het er maar op houden dat de schilder op het echte exemplaar een beetje teveel Foster's of XXXX op had en zijn verfblik heeft omgekieperd.
 
Ik vind het heel geslaagd.
Was ook eens benieuwd naar de geschiedenis van deze paddle steamer en blijkbaar is deze nog steeds in de vaart.


Bootje met een interessante geschiedenis.
Inderdaad Erwin, heden ten dage doet ze dienst als toeristisch rondvaartbootje, vandaar dat er ook nog een tafel, bankjes, een barbeque en bakken bier op moeten komen.
 
Bankje of kistje op de verf plek en je ziet er niets meer van, weet ik uit ervaring....😉

Fred
 
Da's geen slecht idee van Fred.

Het is toch een flink priegelwerk die papierwinkel. Op naar de volgende relings.
 
zalig dat fijne prutswerk knap gedaan inderdaad iets op de uitschuiver en niemand zal het nooit zien en ik vertel het zeker niet verder :winking:
 
In mijn ogen stoort het verf ongelukje niet en er komt nog een reling op die plaats.
 
Enkele uren werk alweer, en toch zie je nauwelijks het verschil... maar het einde begint toch stilletjes aan in zicht te komen.

IMG-0703.jpg


IMG-0704.jpg
 
Ik vind het een leuk modelletje Dany, verder nog "probleempjes" tegen gekomen?

Fred
 
Het is alweer meer dan een week geleden dat ik hier gepost heb maar ik verlies wel eens de "drive" om te posten. Dat wil echter niet zeggen dat er niet verder gewerkt is aan het model, en het einde begint nu echt wel in zicht te komen.

Er werden tafeltjes en bankjes gemaakt en toegevoegd, en de papieren touwen die opgerold op het dek liggen werden vervangen door opgerold touw uit een houten kit...

IMG-0705.jpg


Met de bankjes en tafeltjes begint het dek wat te vullen...

IMG-0707.jpg
 
Goed opgelost met dat touw, zo zie je niets meer van eerder gedane onvolkomenheden..
 
Heb altijd vol bewondering naar jullie papier tovenaars gekeken, is echt een mooi modelletje aan het worden.
 
Komen er nog railings op de boeg Dany, anders zouden de passagiers er nog af kunnen vallen 😮

Fred
 
Knap werk weer en met papier blijft het steeds gevoelig werken.
Denk niet dat ik daar het geduld voor heb.
 
Bedankt mannen.
Fred, bij de echte A.A. zijn de relingen op het benedendek van het "losse" type ; staakjes met ogen waar een ketting doorheen loopt, ik denk niet dat ik dat kan simuleren op het het model op deze schaal zonder het te verprutsen, de passagiers zullen dus een beetje voorzichtig moeten zijn.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan