Hoofdsponsor

1/35 Austin 10HP "Tilly"

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar waarschijnlijk enkele scratch items.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 15/02/2023.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
kan je deze in het echt niet open kantelen onderaan , mijn vader had ooit eens een Austin en met een zwengel kon die onderaan opengedraaid worden voor frisse rijwind , had maar 1 nadeel na een dagje rijden zag je zo zwart als moorkeskloot ( sorry ) iets
ziet er toch weer best leuk uit deze bouw
 
Volg uw redenering want open deuren zie niet zo veel.
 
We gaan de Tilly open presenteren, t.t.z. 1 portier open, 1 dicht.
Verder blijft de achterklep open en kan de motorkap open gepresenteerd worden.

Nog enkele foto's alvorens de bache gemonteerd wordt, het einde van deze bouw komt nader.

Zonder canvas 1.jpg

Zonder canvas 2.jpg

Zonder canvas 3.jpg
 
Voor de lol en ontspanning.


Helaas verkeerde motor, maar de volgende is wel origineel:

 
Hij is niet alleen knap gemaakt ook de kleuren vind ik zeer mooi.
Kijk uit naar eind resultaat.
 
Blijft toch een speciaal wagentje, wel leuk. Al zou ik niet graag in mijn eentje het reservewiel moeten wisselen.
 
Daar kan niet veel over gezegd worden buiten “Nice job”. Ziet er super uit 👌
 
Ik denk dat ik deze als afgewerkt mag beschouwen.
Dankzij het prachtige weer geen buiten foto's dus jullie moeten het hier maar mee doen:

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Zoals jullie zien heb ik besloten om de achterklep toch maar gesloten te houden. Reden? Anders zouden de mooie decals verborgen zijn wat jammer is.

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg

Fin 8.jpg

Fin 9.jpg

Laat maar horen wat jullie er over denken !
 
Keurig model Erwin, een aanwinst voor je collectie. Goeie keuze om de achterklep gesloten te houden, precies om de reden die je al noemt.
 
ziet er inderdaad best knap gedaan uit.
dat wit met een rood puntje, is dat een richtingaanwijzer ? maar ik zie er maar aan 1 kant , dus twijfel ik er wat aan.
 
ziet er inderdaad best knap gedaan uit.
dat wit met een rood puntje, is dat een richtingaanwijzer ? maar ik zie er maar aan 1 kant , dus twijfel ik er wat aan.
Ja Marc, dat is het. Zoals je ziet heeft deze Tilly geen richtingsaanwijzers.
Bij rechts afslaan diende de chauffeur zijn rechterarm uit het raam te steken. Bij links afslaan deed de begeleider dat maar bij gebrek aan begeleider werd dan gebruik gemaakt van dit systeem dat zo simpel als mogelijk was. De chauffeur trok aan een hendel en de pijl ging naar omhoog waarbij hij horizontaal kwam te staan. Wanneer niet meer nodig liet de chauffeur de hendel los en de pijl nam door de zwaartekracht terug zijn plaats in.
Dit systeem werd toegepast op de meeste Britse trucks maar werd in het verleden bijna nooit toegepast op bouwkits. Nu zie je ze wel verschijnen op modellen van o.a. de Bedford QL serie, de Ford W.O.T.'s en andere.
De pijl wit met rode punt was tevens bestemd om zo gezien te worden in verduisterde gebieden. Later werd de pijl volledig rood geschilderd. Omwille van de verduistering was het ook zo dat de achterkant van de achterste brug (de pont) van een vrachtwagen, wit werd geschilderd. Vrachtwagens zijn hoog en dus was dit redelijk goed zichtbaar, de Tilly was echter te laag en had dit niet.
 
Mooie aanwinst voor de collectie. Vooral omdat het hier om zo'n zeldzaam bouwkitje gaat. Op naar het volgende specialleke :winking: .
 
Zeer geslaagd op alle gebied vind ik .
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan