Hoofdsponsor

1/35 An Old Garage somewhere [wip]

Knappe werken hier.
Maar drinkt hij nu Heineken ipv Jupiler?
 
Dat is daarom dat hij zo een zure kop trekt had hij een Jupilekke gedronken dan had hij gelachen
Thanks vrienden voor de positieve reacties
 
Looking good! Al een idee welke auto er in de garage komt?
Een 993 Turbo zou het wel afmaken ;)
 
Hoi makkers hier ben ik weer met wat nieuwigheden
Ben ondertussen aan iets nieuws begonnen voor mijn garage een oud te renoveren kevertje waar de motor uit gehaald is
de box art


50436597451_c380395f26_k.jpg


een cadeautje van mijne vriend Marc ( oldieman ) een resin boxer motortje van een kever1/35 van ICM


50436597356_0bb4821e93_k.jpg


De inhoud van de kever doos


50436597286_cf6ba36aa3_k.jpg

na de nodige hak -breek en zaagwerken is dit het resultaat , de motorkap is eraf gezaagd de motorbay is helemaal weg gezaagd waar de motor moest komen


50436768022_2708785890_k.jpg


50436597171_e7482eeb7a_k.jpg



50436767927_a71714a873_k.jpg


na enige verweringen en schilderwerken


50436597116_ecac519a68_k.jpg


de wieltjes erop zo recht uit slijk gehaald , en als ge goed kijkt zie je de verlichting in de garage al branden


50436767802_67f96638d4_k.jpg


ondertussen twee figuurtjes hun leger uniform uitgedaan en ze werkkledij gegeven , hopelijk kunnen jullie het smaken was behoorlijk wel wat werk , daardoor ben ik foto's vergeten te maken

50435906853_40ba40d4fa_k.jpg


50435906058_50b4d2d0c9_k.jpg

voilà dat was het voor nu , nogmaals sorry dat ik niet meer gedetailleerde foto's heb getrokken het is hier thuis wat hectisch aan toegegaan elke dag avondwerk dan onze dochter plots ziek werd* er werd aan corona gedacht dus ze moest met onze kleindochter in quarantaine* en nu vanmiddag de uitslag en het was gelukkig negatief maar daardoor moesten we dan weer naar hier en daar rijden om boodschappen en zo
Ik hoop dat het nu wat rustiger word
Marc
 
Leuk keverke maar ik hoop dat je niet de kit banden heb gebruikt (of er moeten ook Europese banden in de kit zitten) want die zijn voor de woestijn uitvoering en zijn hier nooit gebruikt.
 
neen die heb ik niet gebruikt er zitten altijd twee of drie paar wieltjes bij , ik heb de terreinbanden gebruikt en helemaal kaal geschuurd
 
Komt toch in de buurt van een Porsche :D
Tof die roeststreaks! Hoe gedaan als ik vragen mag?
 
Wel beste Frank bedankt voor je reactie en het roest wel ik ben zo ene en dat zal ieder die mij kent dat ook beamen ik overdrijf gemakkelijk in zulke zaken
Nu heb ik mijn uiterste best gedaan om het aannemelijk te maken
Ik heb een hele tijd geleden eens een setje van Revell laten meebrengen door Oldieman en dat is een setje allemaal verschillende poeders in ( pigmenten )en daar zit een potje roest in dat kan je zowel droog als nat gebruiken
Dus ik ben begonnen met een licht papje te maken van dat roest poeder en daarna met het fijnste penseeltje lichtjes de plaatsen aan getipt mogelijk in zeer kleine hoopjes ( roestvorming ) op de zijflank had ik eerst een fijn lijntje roest geschilderd en daarna volgens het drybrush systeem met een plat penseel heel subliem streepjes naar beneden getrokken zoals aflopen van roest , het beste zou zijn om dat poeder te sealen met pigment bonder
En veel zelf proberen zelfs met gewoon krijt in poeder gemalen gaat het ook eens het krijt aangebracht ga ik erover met rust wash van Vallejo en je zal zien dat dat krijt direct de wash opslorpten eens droog word het mooi en roestig uitzien
Grt
Marc
 
Corona heeft wat te vertellen , gelukkig is het goed afgelopen.

toffe bedrijvigheid die zich ontplooid in je garage, ziet er alvast goed uit.
 
Ben ook onder de indruk van de kever die geweldig is verweerd.
Gaat knap worden in zijn geheel dat zie je zo.
 
Bedankt voor de toelichting. Zoals Pascal aanhaalt, vind ik de kever mooi verweerd!
 
De verwering is blijkbaar mooi gelukt.
Marc S.
 
De mooiste kever ooit als je het mij vraagt, oval-window met ragtop. Zal goed bij de garage staan.
 
Hoi mannen ( vrouwen als die kijken ) op dit moment ben ik nog wat met allerlei kleine zaken bezig om de garage verder te vervolledigen zoals stickers maken voor de blussers en andere plakkaten die nog moesten gemaakt worden
Ondertussen de roest van het kevertje nog wat aan gepast de twee figuren afgemaakt en dan viel me plots iets te binnen die ene gast gaat toch zomaar niet op de grond liggen , dus een rolwagentje aan het maken


50449438151_769462a2e9_k.jpg



zo ongeveer , moet nu nog kleurtjes krijgen , de wieltjes worden gesneden van een stukje spreu


50449437766_eaf0ffd1c0_k.jpg



even passen



50448743498_804f63e9a6_k.jpg



50449613372_f1d8fd27ad_k.jpg



ook dacht ik ook aan een reclame paal om langs de straat te staan ( einde van mijn bouwplaat )
Een tijdje geleden was ik bij Lucas Creatif en daar hebben ze bijna alles van plasticard en allerlei vormen van staafjes in verschillende maten , daarvan had ik nog wat dingen meegebracht onder andere een ronde staaf van 4.5mm
Ben daar dus mee begonnen


50449437706_e4d60c5217_k.jpg


Mijn garage logo aangepast naar een ovaal , deze 2x uitgeprint* en deze op een dik stuk plasticard te kleven ook dit was eerst ovaal geschuurd en de opstaande zijde bekleeft met alweer een stukje alu van dat beroemde BBQ schoteltje



50449437631_853eb9e500_k.jpg


50449613102_1f3e2bcb4f_k.jpg


Zo dat was het tot nu toe verdere ontwikkelingen komen later , heb nu even tijd om verder te knutselen
grt
Marc
 
Ik dacht dat de man met zijn voeten niet op het karretje zou liggen maar er achter, zodat hij kan bewegen ?
 
Mooie vorderingen Marc, je blijft me verbazen met je uitvindingen.
 
knap uithangbord, het overige werk natuurlijk ook .
 
heb naar jullie geluisterd en de reclame paal veranderd hopelijk is het beter nu ?



50466945478_30698be3e7_k.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan