Hoofdsponsor

1/24 AMG Mercedes C-Classe DTM

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
In sommige zaken gemiddeld in andere wat minder.
BOUWWIJZE
Recht uit de doos.
BOUWBUDGET
Heb alles al dus zeker niet veel.
BOUWSTATUS
Nog te beginnen.
COMMENTAREN
Alle commentaar welkom als het maar beleefd blijft.
Als de body even mooi wordt als de binnenzijde, dan is dat een garantie voor een mooie bolide...
Krasjes zullen zeker niet opvallen op je eindwerk ;)

Dat ziet er goed uit. Oefening begint in jouw atelier inmiddels echt wel een gestage stroom kunst te baren.

Dank je mannen. Het staat er nog steeds zo bij. Gezondheid wil weer niet mee maar het loopt niet weg.

Merci. Het is zero paints zp-1676. Specifiek voor deze kit. Is heel donker groen en wat erg fijne metallic erin. Dit komt er pas uit na de vernis. Spuit goed maar dekt zeer slecht. Potje van 60ml nagenoeg helemaal nodig gehad en 10 laagjes. Heb nog net genoeg voor de spoiler. Binnenkant heb ik ook gespoten dus daar kruipt ook wel wat verf in.

Goedgekeurd door de Nederlandse vereniging van huisvrouwen :-) Ben benieuwd naar het decal adventuur maar heb zo gevoel dat dat ook gaat goed komen.

Zo, na een hele poos dit model in de doos te hebben gestoken ben ik hier weer terug mee bezig.

De decals zitten op de body. Dit is voor mij de eerste keer dat ik zo een druk decal schema heb mogen plaatsen op een model. Ik ben wel gewoon eens een decal te plaatsen maar dit is toch wel wat nieuw voor me. Vooral omdat er decals bij zijn die niet op een gewoon vlakke ondergrond komen.

Er zijn wel wat uitlijn foutjes ingekropen maar heb er wel wat ervaring mee opgedaan.

Ik zal eerst wat overzichtfoto's tonen en dan de uitlijnproblemen toelichten.

Zo dan nu even de uitlijnfoutjes. 1 is een domme en de andere vond ik wat moeilijk maar heb ik uit geleerd.

De domme is een grote decal op de motorkap. De onderste zit mooi recht maar de andere (SONAX) zit wat gekanteld. Het is een 0.4 mm fout.

Ik had deze met een metalen latje uitgemeten maar denk dat ik beter in het vervolg gewoon het op het zicht doe en dat beter werkt.

De moeilijke decals waar ook uitlijningsfoutjes inzitten zijn de DEKRA decals op de achterdeuren.

De onderste hoeken zijn niet mooi uitgelijnd:

De decal moet ook over oneffen vlak dus dat was wel moeilijk vond ik:

De tweede keer dat ik dit deed aan de andere kant was het beter:

Ik dacht er nog aan om ze proberen te verwijderen en andere te plaatsen maar heb daar maar vanaf gezien.
Onder het motto ik doe mijn best en daar zal het dan bij blijven want het mag plezant blijven ;)

Ik was de spoiler vergeten mee te spuiten met de body dus dat is het volgende werk en dan kunnen ondertussen de decals goed drogen.

Groetjes.

Ziet er goed uit Michel , je moet zo streng niet zijn voor jezelf. Decals plaatsen en meten met een latje heb ik ook al opgegeven, doe dat meestal ook op zicht hoor.
Top dat je verder doet !

Greetzzzz Modest

Terug
Bovenaan