Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de mooi woorden heren

Ik heb wel nog niet gedaan met schuren, ben nog niet helemaal tevreden, ik zie hier en daar nog wat putjes en die wil ik ook volledig weg hebben, ik wil deze romp echt strak ;)
Dus op naar de volgende schuurbeurt.
 
hoi Dirk, ik heb de Amerigo ooit eens in het echt gezien (in Zeebrugge) en ik moet zeggen dat jouw romp er op die vorige foto's echt wel strakker uit ziet dan ze in het echt is hoor. (dan de romp van echte bedoel ik he)
 
Prachtig gedaan dirk,

maar zou je niet stoppen voordat straks de romp als spiegel wordt gebruikt door de vrouwen wackocute
 
Hij gaat goed zo. Word zo glad als het achterwerk van een baby. ;)zullen we maar zeggen. De kleinigheidjes nog weg. En dan de goede kleur er op. Ben nu al benieuwd hiernaar. :D
 
heb gisteren de vespuci op de mantua stand zien staan mooi schip hoor je zal kunnen vergelijken met jou schip en misschien ideetjes opdoen he ivm afwerking
 
heb gisteren de vespuci op de mantua stand zien staan mooi schip hoor je zal kunnen vergelijken met jou schip en misschien ideetjes opdoen he ivm afwerking

Was er een beurs of iets dergelijks in of rond Brussel ?
Ik reed afgelopen donderdag op de grote ring van Brussel, en zag daar een auto volgeladen met houten scheepsmodellen rijden, met een aanhanger er achter, waar op stond: Mantuamodels.be
Dan heeft u waarschijnlijk ook een missisippiestomer gezien, dat was tenminste degene die mij als eerste opviel.:D
 
Inderdaad is er een Mantua stand bij de MODELMA beurs ...

en daarbij is er een model van de Vespucci

de groetjes ,

Laurent
 
Ik zat onderweg al te zeveren.:eek: Jullie moeten dan haast wel uitgedroogd zijn, bij het zien van zoveel mooi's.
Bedankt voor de info, mannen.:D
 
Update 16-03-08

Ik heb men romp net nog een beetje bijgewerkt om morgen nog eens te schuren met waterschuurpapier en dan hopen dat het goed is :rolleyes:

Ik heb ook nog een andere vraag.
Ik heb hier dus de brug van de reddingsboot maar ik ben er niet zo tevreden over, ik zou deze willen zelf bouwen en er meer detail in steken zoals een mooi deurtje en echt glas (plexy) voor de ramen, ook een reling in koper, zoals die bij het packet zit vind ik het niet mooi:
1_IMG_1382.jpg

Hiermee kan ik dus hetzelfde model maken en nog wat raampjes uitsnijden (had ik beter eerst gedaan maar dit is een test).
ik kan er dan ook een deurtje bij scrachen ofzo en een reling in koper draad.
Wat denken jullie????
Het originele is in metaal en zwaar, ik wil het in carton en later impregneren met PU100 of ik probeer het in hout.
1_IMG_1381.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat u zeker zal gaan lukken. :D Daarbij zou ik het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis. Wel zou ik voor de raampjes (glas) blister verpakkingsmateriaal gebruiken. Dit met tandpasta polijsten en dan in de blanke lak zetten of in de p+ dompelen. Dan heeft u een mooi dun ruitje. :D
 
Ja dat zal ik ook proberen, alleen aan die p+ moet ik zien aan te geraken, deze heb ik thuis nog niet.
Ik ga ook eens uitproberen met dit blauwe piepschuim en waarschijnlijk eens met evergreen, ik zal zien wat het mooiste resultaat heeft, eerst ga ik verder in karton, ik heb ook al hout zitten overwegen, zou eigenlijk het volledig hamma aan reddingsloepen en bootjes in hout willen maken maar dat zou zeer veel werk zijn en ze zijn zo klein, maar ik kan het maar proberen, heb nog altijd de orginele moest het mislukken :rolleyes:
 
Dag Dirk ,

ge ziet mij al aankomen : karton , natuurlijk ;)

het trekt op niet veel , dat bovenbouw .

vertrek vanuit een foto van de origineel , als je eentje vindt .

Indien hulp gewenst voor je soldeerwerk , stuur maar een plan met afmetingen , ik kan dat wel doen voor jou als je dat niet aankan ...

de groetjes ,

Laurent
 
Dag Dirk ,

ge ziet mij al aankomen : karton , natuurlijk ;)

het trekt op niet veel , dat bovenbouw .

vertrek vanuit een foto van de origineel , als je eentje vindt .

Indien hulp gewenst voor je soldeerwerk , stuur maar een plan met afmetingen , ik kan dat wel doen voor jou als je dat niet aankan ...

de groetjes ,

Laurent

Bedankt Laurent voor uw hulp :rolleyes:

Ik heb foto's van het origineel, zal het eerst eens zelf proberen, moest ik er niet geraken zal ik zeker uw hulp inroepen, maar ronny is er ook nog die woont op 10 min rijden van me, niet mis verstaan he :rolleyes: ik zal uw hulp zeker niet uit de weg gaan he ;)

Alvast bedankt
 
Update 17-03-08

Nieuwe update

Zo, ik heb nu men romp nog maar eens zitten bijwerken en heb deze net nog eens in de primer gezet na een fijne schuurbeurt te hebben gegeven.Ik heb deze droog geschuurd na het vervelende geval ik laats tegen kwam met het nat schuren, het vuile water heeft toch men dek beplanking een beetje verkleurd en dit wilde ik nu vermijden.

1_IMG_1384.jpg


1_IMG_1385.jpg


1_IMG_1386.jpg

Straks als het droog is zal ik terug met fijne korrel de romp nog eens volledig opschuren en terug eventuele foutjes bijwerken :p
1_IMG_1387.jpg

Heb ook men versiering in de goudkleur gezet, in de BB was er sprake van alleen de details in het goudkleur aan te brengen met een droge verfborstel maar als je naar de foto's kijkt van het echte gebeuren dan zie je duidelijk dat het volledige stuk goud kleurig is, daarom heb ik deze ook volledig in een goudkleurige verf geschilderd.
1_IMG_1388.jpg

Tot zover deze update
 
Laatst bewerkt:
Die gouden versiering kunt u nog altijd in inkten of eventueel met verdunde smoke een wasch geven. Dan bedoel ik de bruinen kleur van de smoke. Het resultaat zal dan zijn dat er meer diepte in gaat ontstaan. Waardoor de detail mooier naar voren komt. Eventueel een wasch van verf kan ook maar dan moet u wel iets precieser werken en daarna nog een keer een drybrusch van goud er over doen. Om de highlights te maken. Het gaat echt om een sumiere wasch niet om donkere tinten te maken in de ondergrond. Dit zet de lijnen van de detail wat duidelijker aan. :D
 
Wel dirk proficiat romp is 100 % geslaagd


Ik heb uw bootje ;) gezien op de stand van modelma en ik denk dat de resterende 20% toch nog eventjes gaat duren maar dat vindt je niet erg ,ofwel.:D
 
Schilderer van de romp

Vraagje?

Het schilderen van de romp, doen jullie dat met airbrush of met rol of hoe?
Ik heb juist geprobeert met airbrush maar krijg voorlopig geen mooi resultaat en dat duurt een eeuwigheid.Is het niet beter de romp te schilderen met een rol en de kleine stukjes met de airbrush heb geen ervaring met airbrush?????
 
Ik zelf heb het zelf altijd met een gewone spuitbus gedaan. Die heb ik qua kleurstelling dan laten maken bij de verfvakman.

Het schip dan volledig afplakken waar er geen verf mag komen en dan spuiten.

Ik ben begonnen met de kwast. Dit gaf ook voor lijnen een goed resultaat. Maar wel oppassen voor kwaststrepen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan