Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi,dirk
trapje maken in merantie meschien.
betere kleur dan het echte hout zal je volgens my niet maken
groetjes,ronny
 
Het maken van een houten trap is natuurlijk een optie. Maar of je die leuningen gelijk zo goed krijgt is de vraag. Maar ik ben net even op zolder wezen snuffelen, maar geen metalen trappetjes kunnen vinden, wel een plastic open trap. Zo een die het ruim in zou gaan. Die is van wit plastic. Dit kan ik eventueel gebruiken om een voorbeeld van te maken. Dan rest mij de vraag nog of dat deze in het lichte hout moet of in het donkere hout.
 
Dan terug een kleine update van gisteren en vandaag samen.

Ik ben bezig geweest met het spuiten van de kleine dingen zoals de kleine koperen staafjes met oogjes die moeten dienen als reling, ook zie je dat ik een paar stukjes koperdraad ook heb gespoten om ze dan door de oogjes in vast te lijmen (foto is wat onduidelijk).

1_03-06-2008_002_2_.jpg

Ook hier dan weer de luikjes gespoten en op een stukje hout gelijmd die olijfkleur heeft om dan later op het dek te lijmen
1_03-06-2008_003_2_.jpg

De achterzijde dan, hier heb ik de metalen reling in het zwart geschilderd en kun je zo makkelijk de naam lezen, de gaatjes moet ik nog doorprikken met een naald :rolleyes:
De leuning heb ik in magoni geschilderd en deze zal ik morgen dan boven op deze reling lijmen, word nog een pruts klusje.
1_03-06-2008_004_2_.jpg

Hier kun je zien hoe ik de mooie siersteunen voor de achtervleugel heb gemonteerd.Eerst heb ik deze in het wit gespoten vooraleer ik ze monteerde op het schip.In de BB zeggen ze anders maar ik heb al genoeg herstelschilderwerk te doen aan de romp, dat ik deze keer toch een beetje meer ben gaan opletten wat eerst te spuiten en of te schilderen voor ik iets op de romp lijm ;)
1_03-06-2008_005_2_.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoi,maker
amaai,dat word verdomt een mooi schip.
is dan ook een van myn lievertjes,alee voor een schip wel te verstaan;)
jamaar dirk sefens hebben de manekes nog verkeerde gedachten.
groetjes ronny
 
Je bent al weer vlot aan het doorbouwen zie ik. Dat is mooi. Kunnen we weer naar die mooie updates kijken en kwijlen. :p

Had je al gedacht over de houtkleur van de trap? Of gaat dat over?

Wel even een kleine opmerking over jou werk met die dekhuisjes. Ik zet er met arendsogen naar te kijken. En wil jou toch even een puntje wijzer maken. :D

En daarvoor heb ik even jou foto geleend.
1_1_03-06-2008_003_2_.jpg
Je ziet daar een paar circels in staan, daar zou je de volgende keer dat je zo'n dekhuisje maakt toch iets meer aandacht mogen besteden aan het plamuren van de kiertjes alvorens je gaat schilderen. Volgens mij is dan het resultaat toch echt mooier. En passender bij jou skills. :D

Verder weer heel mooi gedaan. Het is niet bedoeld om vervelend te doen. Maar zoals je weet doe ik toch wel een beetje aan kleinediertjesvrijerij. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En zo kennen we onze Rik, je bedoelt toch wel degelijk mieren******* :D
 
Die kiertjes Rik zijn echter de kopse kanten van de plankjes die je ziet, dus overal zijn er plankjes aangebracht, bovenkant onderkant, het moet dus een beetje lijken dat er plankjes op zitten anders kun je alles gaan plamuren of zie ik dit mis??

Ik begrijp wat je bedoeld he, ik zal er proberen een closeup van te nemen.
 
En zo kennen we onze Rik, je bedoelt toch wel degelijk mieren******* :D
Mij zie je en hoor je niet veel tussen de houten schepen, maar Rik heeft wel gelijk volgens mij.
Het is geen mieren********, maar kritiek die als positief moet worden ervaren om tot een hoger niveau van afwerking te komen.....
(ik moest het even kwijt:confused:)
 
Hier dan een foto van de onderkant van dit dekhuisje, je kan mooi de plankjes zien nu die ik heb gebruikt, zou jij echt de kopse kanten met plamuur bewerken Rik tot je niet meer kan zien dat het plankjes zijn???

1_03-06-2008_2_.jpg
Anders is dit nog snel gedaan hoor, ik hoef alleen maar beetje op te vullen en beetje bijschilderen.

Graag jullie gedachten hierover.

Dank u ;)
 
Laatst bewerkt:
dirk,
volgende maal zou ik de hoekjes, in verstek maken.
dan zie je de kopse kant van de plankjes niet meer.
is zoals rik en dominiek zegen dit is enkel en aleen om uw niveau
nog te verbeteren.
en denk nu niet dat ik de wonder dokter ben he
ik maak ook fouwten net als iedereen denk ik .
groetjes,ronny
 
Laatst bewerkt:
Als je wilt dat de houtstructuur blijft bestaan, dan zou je niet moeten plamuren. Maaaarrrrr, dan zou je ook niet teveel moeten schuren om zo de houtnerf ook zichtbaar te laten zijn. Het is in mijn optiek een keuze en die keuze zou dan doorgetrokken moeten worden. Dus met het een zo, dan ook met het ander zo. Maar dat is mijn bescheiden mening. Omdat de wanden netjes glad zijn geschuurd en geschilderd zou ik den kiertjes toch voorzien van een laagjes plamuur. Dit om er een geheel van te maken.

Wat Ronny schrijft kan ook, maar dat is toch lastiger denk ik omdat je waarschijnlijk met een lasercut onderdelen pakket zit. En daar kun je weinig aan doen. Bij een scratschproject zou ik dit idd zo gedaan hebben.
 
Wel, dat is dan weer een werkje voor morgen ofzo, ik zal het idd zo oplossen en bijwerken met beetje plamuur ;)
Morgen of overmorgen een update van al men vorderingen en verbeteringen.

Bedankt allen voor de nuttige reacties.Samen maken we er iets mooi's van ;)
 
Update 04-06-2008

Heb nu de houten reling op de metalen reling geplaatst met halfvloeibare seconde lijm.
Ook aan de dekranden moet ik nog wat bijschilderen met de Magoni vernis
1_03-06-2008_001.jpg

Hier zie je dus terug dat ik de gaatjes nog moet uitprikken in de ijzeren reling, is werkje voor morgen.
1_03-06-2008_002.jpg

En dan hier het huisje dat ik aan het bijwerken ben met plamuur, ook onder het dakje zal ik nog wat bijwerken.
1_03-06-2008_003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er toch al heel goed uit. Die witte stukken onder de steunen van de railing in het wit zin echt gaaf. Mooi gedaan.

Ik zie dat de gaatjes nog niet zijn uitgeprikt. Voor de volgende keer beter spuiten met een neven. Het is gaas he. Of anders de verf met schilderen meer dan 50 % verdunnen en dun aanbrengen. Dus als een drybrusch. Moet je wel vaak doen maar geeft een net iets mooier resultaat. :D Dit geld voor alle roosters. En het grote vordeel met het doorprikken van de gaatjes krijg je altijd kleine beschadigingen.

Toch nog een vraagje. Ik ken de kit niet helemaal van buiten maar moesten die ijzeren railingen gespijkerd worden? En zo ja zaten daar de gaatjes er dan al in voorgeboord. Of moest je dat zelf doen. Het lijkt namenlijk dat deze gespijkerd zit en de spijker heeft een behoorlijke kop.

Als deze gespijkerd is zou je dan de kop eens kunnen opmeten. Misschien dat ik kleinere heb. Wil ik je wel toesturen.
 
Rik
Toch nog een vraagje. Ik ken de kit niet helemaal van buiten maar moesten die ijzeren railingen gespijkerd worden? En zo ja zaten daar de gaatjes er dan al in voorgeboord. Of moest je dat zelf doen. Het lijkt namenlijk dat deze gespijkerd zit en de spijker heeft een behoorlijke kop.

Als deze gespijkerd is zou je dan de kop eens kunnen opmeten. Misschien dat ik kleinere heb. Wil ik je wel toesturen.

Die gaatjes zaten er nog niet in, deze heb ik er zelf in moeten maken, de kopjes van deze spijkertjes hebben een diameter van 1.6mm, ik weet het ze zijn in verhouding te groot maar ik heb niets anders, en als je me aan kleinere kunt helpen zou dit mooi zijn ;)
Ze moesten wel gespijkert worden, zou inderdaad mooier zijn met kleinere nageltjes.
 
1_SANY1323.jpg
Deze heb ik voor je in de aanbieding.
Ik heb er zo'n 100 dus geef maar aan hoeveel je er wilt hebben. De kop is gemeten met de schuifmaat ong. 0.68mm De nageltjes zijn van nieuw 100% messing. En niet van geresyceld (stomwoord, hoe schrijf je dat?) Stuur het adres waar ze heen mogen maar via de PB. Dat is wel zo veilig. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt dancooper, en moet je zeker gaan doen terug beginnen bouwen;)
Is niets leuker dan een mooi schip bouwen, en met de hulp van iedereen kan het bijna niet meer mis gaan.
 
Ik heb geopteerd om de versiering gelijk of toch zo goed mogelijk te laten lopen met het zwarte vlak.
De witte steun punten voor de vleugel heb ik ook zo moeten aanpassen dat ze mooi aansloten op de onderkant van de achtervleugel.
Het is te zien hoe het uitkomt, als je de romp en de achtervleugl monteerd, dan moet je hier en daar nog bijwerken met plamuur, en dan pas de witte sierhouders monteren, en soms kan het zijn zoals bij mij dat je de een iet wat anders zal moeten bijsnijden, ik kon niet veel meer bijwerken anders had ik geen vlees meer om deze siersteunpunten te lijmen.

Hopelijk kun je me een beetje volgen :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan