Ik had eerst met een alien ingeschreven, maar daar heb ik een speciaal materiaal voor nodig dat nog niet is toegekomen. Dus heb ik gevraagd om van onderwerp te wisselen en dat bleek geen probleem.
Als vijftienjarige snaak zat ik vaak in de bioskoop en in die periode, zo begin jaren 80, was er voor het sci-fi –en horrorgenre een belangrijke plaats weggelegd in Hollywood.Enkele van die films speelden een aanzienlijke rol in mijn latere ontwikkeling als figuurontwerper.
Het onderwerp van dit artikel is wat mij betreft de grote favoriet in het lijstje van bekende filmmonsters.De weerwolf uit de film van John Landis: ‘American werewolf in London’TM.
De prent won toen een Oscar voor de visuele effecten van Rick Baker.Die speelde het klaar om hoofdspeler David Naughton te laten veranderen in lycanthrope, zonder onderbrekingen en dat op klaarlichte dag.Ondanks dat ze bijna 25 jaar jaar geleden gerealiseerd werden, staan de trucages nog steeds als een rots tussen al dat moderne computergeweld.
Het is niet de eerste keer dat ik het beest maak, maar de vorige versie heeft al wat jaartjes. Tijd dus voor een nieuwe take.
Ik concentreer mij uiteraard eerst op het figuur zelf en als er voldoende tijd is bouw ik er nog een diorama rond zoals in de film.
De eerste stappen zijn gezet.
Als vijftienjarige snaak zat ik vaak in de bioskoop en in die periode, zo begin jaren 80, was er voor het sci-fi –en horrorgenre een belangrijke plaats weggelegd in Hollywood.Enkele van die films speelden een aanzienlijke rol in mijn latere ontwikkeling als figuurontwerper.
Het onderwerp van dit artikel is wat mij betreft de grote favoriet in het lijstje van bekende filmmonsters.De weerwolf uit de film van John Landis: ‘American werewolf in London’TM.
De prent won toen een Oscar voor de visuele effecten van Rick Baker.Die speelde het klaar om hoofdspeler David Naughton te laten veranderen in lycanthrope, zonder onderbrekingen en dat op klaarlichte dag.Ondanks dat ze bijna 25 jaar jaar geleden gerealiseerd werden, staan de trucages nog steeds als een rots tussen al dat moderne computergeweld.
Het is niet de eerste keer dat ik het beest maak, maar de vorige versie heeft al wat jaartjes. Tijd dus voor een nieuwe take.
Ik concentreer mij uiteraard eerst op het figuur zelf en als er voldoende tijd is bouw ik er nog een diorama rond zoals in de film.
De eerste stappen zijn gezet.