Hey Ron,
Ik heb eerst geprobeerd om de tape in zijn volledige breedte te gebruiken, maar toen kreeg ik die 2 naden die je aan de linkerzijde ziet. Aan de rechterzijde leg ik de tape per baan van 3 mm, en nu zijn de naden (hoewel het er een pak meer zijn) nauwelijks zichtbaar.
De tape is per baantje makkelijker te plooien om de romp van het schip te volgen, vooral aan de overgang naar midden en boeg / midden en steven, geeft dat problemen als ik de tape in zijn breedte gebruik.
Het is verre van perfect, maar ik denk dat het er wel mooi gaat uitzien. De baantjes lopen nu wel in een wat rare lijn (in het midden hebben ze een bocht naar beneden, en aan de boeg en steven lopen ze recht). Alleen jammer dat ik de tape aan 3/4 van de linkerzijde er terug moet afhalen, maar al doende leert men hé. En daar dient dit schip voor : om te leren, en om nieuwe dingen te proberen. Ik leg de lat bewust heel hoog als extra motivatie, als het niet helemaal lukt, ben ik toch erg tevreden dat ik het geprobeerd heb.
Misschien wordt deze America niet echt mooi, ze zal toch altijd een warme plaats in mijn hart krijgen omdat ze de eerste was / is.
Bedankt voor het meedenken
Ik heb in een winkel in Genk voor € 4,40,- twee kant-en-klare dekken van Aero-naut besteld. Breedte latjes : 2 of 3 mm, tussenafstand 0,5 of 1 mm, lengte dek : 1 m. Zodra ze binnen zijn, plaats ik wat foto's. Is misschien leuk om het valse dek hiermee te bekleden.
Groeten, Pascal