Hoofdsponsor

1/12 Alfa Romeo 8C 2300 Monza

ERVARING
.
BOUWWIJZE
.
BOUWBUDGET
.
BOUWSTATUS
.
COMMENTAREN
👍

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.301
Gisteravond een start gemaakt met de Alfa en het beleeft al veel goeds voor de rest van de bouw 😆
Nog meer bouwers de een hekel hebben aan rood plastic? Mijn ervaring hiermee is dat vrij zacht plastic is.

20221230_113255-01.jpeg

20221230_113740.jpg
 
Toch niet voor de groepsbouw, deze? :biggrin:

Ik weet niet of rood plastic nu zachter is dan anderkleurig, ben benieuwd of de sprues in andere kleuren harder zijn.

Succes en veel plezier. Je had al ingeschat dat ik deze ging volgen, las ik ergens.
 
Ik schijf alvast mijn stoeltje bij, de kit is veel te prijzig voor mij dus zal ik er vanop afstand moeten van genieten.
Bepaalde kleuren (pigmenten) kunnen wel degelijk de hardheid van het plastic beïnvloeden, clear, die dus geen kleurstof in zich heeft, is daar een mooi voorbeeld van : het is hard en breekbaar, terwijl andere kleuren, die in wezen dezelfde chemische samenstelling hebben met uitzondering van de toegevoegde kleurstoffen vaak veel zachter zijn.
Of dit specifiek voor rood het geval is weet ik ook niet, maar ik heb wel al vaak "aangevoeld" dat het plastic uit een Italeri kit vaak zachter is dan van pakweg Revell of Heller, ook Airfix heeft tegenwoordig vaak wat zachter plastic.
 
Ik dacht dat een clear sprue van een volledig ander plastictype is dan opaken sprues.
 
Ik dacht dat een clear sprue van een volledig ander plastictype is dan opaken sprues.
Neen, dat is de pure vorm van styrene, alle opaque varianten verkrijgt men door toevoeging van diverse pigmenten, die soms elk hun eigen karakteristieke eigenschappen qua glassificatietemperatuur, smeltpunt en hardheid toevoegen.
 
In de volgmodus hier :)

Veel plezier ermee.
 
Zeker weer de moeite om te volgen.Veel plezier ermee.
Marc S.
 
Volger bij want is weer een knappe bak.
 
Deze kit ziet er toch iets meer gedetailleerd uit dan je vorige wagen in de GB?
Veel plamuur- en schuurplezier met deze ;)
 
zalig zo een sportwagen ik kijk met veel genoegen mee als ik mag
 
Bedankt voor de reacties en het volgen.

Nog geen bouwstap verder en het eerste redelijk groot probleem diende zich aan. De voorste schokbrekers zijn familie van een banaan, niet erg natuurlijk maar dan moet de vorm wel goed zijn, nu staat het het veren pakket omhoog gebogen
Zo hoort het ongeveer te zijn.

images.jpeg


20221231_122431-01.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ben met Karmijn in Louwman museum… zie nu toevallig iets soortgelijks… helaas geen Monza, wel een ‘gewone’ 8C.
 

Bijlagen

  • 751ABB1B-792E-4352-9F8A-EB1ACC293237.jpeg
    751ABB1B-792E-4352-9F8A-EB1ACC293237.jpeg
    353,6 KB · Weergaven: 7
  • 110B44FB-0084-44EF-86FA-07F72278C0ED.jpeg
    110B44FB-0084-44EF-86FA-07F72278C0ED.jpeg
    433,6 KB · Weergaven: 8
Klopt is geen Monza maar blijf in grote lijnen waarschijnlijk hetzelfde voertuig, de schokbrekers zijn in ieder geval al anders :-) Ik had een paar bouwverslagen gelezen en gekeken en wat ik heb gezien heeft niemand de moeite genomen om dat verenpakket aan te passen wat er dan ook niet echt realistisch uitziet,
 
De bladveren dus voor de duidelijkheid.. Kun je nabootsen met messing plaat, maar dat had je zelf ook al wel bedacht neem ik aan. Maar als er echt zo’n groot verschil zit, is dat toch weer onbegrijpelijk van onze vrienden van Italeri.
 
Probleem is waarschijnlijk ook dat, als je ze probeert te plooien in bv. een warmwaterbad, ze niet meer gaan aansluiten op de aanhechtingspunten.
 
@Roy vd M. Messing heb ik niet in deze breedte maar liep wel over plastic strip te denken, eerlijk gezegd wil ik eigenlijk niet deze weg gaan om ze te vervangen maar denk er een jaartje over na :winking:

@Erwin Nee dat levert geen problemen want de gaten vallen nu net aan de buitenkanten van de gaten dus er was speelruimte.
 
Als je niets te doen heb op ouderjaarsavond maak je schokbrekers 🤣

20230101_121922.jpg
 
Dat ziet er überhaupt al meer uit als een natuurlijke stand van bladveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan