Hoofdsponsor

1/76 Airfix : bofors 40mm Gun & Tractor [wip]

T

Thorstein

Guest
Dag iedereen,
Ik ga nu eens een klassiek airfix kitje maken ipv matchbox.
Maar natuurlijk weer op mijn schaal 1/76 !
Dus wat zit in de doos:
attachment.jpg
attachment.jpg
Ben alvast begonnen aan het onderstel, de eerste 6 onderdelen, kleine dingetjes maar het past heel goed gelukkig.
attachment.jpg
volgende stap :eek:nderplaat
Is van detail toch niet slecht voor een kit uit de 70's
attachment.jpg
Meer binnenkort ;)
 
Dit is naar mijn bescheiden mening nog altijd de beste militaire kit die Airfix ooit uitgebracht heeft.
Niet alleen een ongewoon onderwerp, zeker wat betreft de Morris CDSW (late), maar zeker met betrekking tot de combinatie met de Bofors.
Beide items zijn zeer fijn en goed gedetailleerd wat de schaal betreft en beiden kunnen afzonderlijk mooi deel uitmaken van diorama's met bijv. de Bofors in een vaste opstelling. De Morris kan ook gemakkelijk omgebouwd worden naar een vroege variant.
Niettegenstaande ik deze vroeger reeds gebouwd heb, zal ik deze zeker volgen.
Succes !!
 
Dit is voor mij ook weer pure nostalgie, lang geleden ook nog gebouwd en zoals Erwin zegt: idd een hele goeie kit voor zijn tijd tav van de andere die Airfix toen uitbracht.
Deze ga ik ook volgen.
 
Ja het is inderdaad een heel fijn passend en gedetailleerd model van airfix :) .
De opbouw is ook apart wat ik jullie in de volgende stappen laat zien:
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Normaal moet je de cabine eerst dicht bouwen maar ik plak liefst zoveel mogelijk in 1 geheel van de body voordat ik ga verfen.
Het is geen probleem om die achteraf te monteren ook ;).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enig probleem met die oude modelletjes van Airfix en Matchbox... dat de plastic veel te zwaar is uitgevoerd, kijk zelf eens naar die wanden, dat zijn bijna pantserplaten van een zware tank! :D
Nu ja, veel zie je er ni meer van als het in mekaar steekt en je bent er wel iets moois van aan het maken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan