Hoofdsponsor

1/72 Admin Trio-build Arado 196 A2-A3 Beyond [DONE]

Merci Peiper en Erwin, leuk om een (positieve) reactie te zien ;)
 
Knap werk B.
Alleen gaat ge een beetje te snel.
We kunnen niet volgen.
 
Schitterende vorderingen,leuke details en dat extraatje van die trolley..puik gedaan..Xavier!!!

Grtz yves,
 
Mooi werk Xavier ook de details springen direct in het oog,dit is echt modelbouw uit het hart...
 
Merci Yves en Danny :)

attachment.jpg

Deze versie gaat het dus worden:
attachment.jpg

Ik heb decals besteld bij Revell, maar nog niet ontvangen...
Het zijn wel decals van een ander vliegtuig dat ik besteld heb...

Intussen wel al enkele kleurtjes er op gezet, en een laagje sol+, als voorbereiding voor de decals.
Tijdens het AB-en heb ik wel problemen ondervonden met mijn infinity :angryfire::zx11pissed:
Telkens als ik begon te spuiten minderde de druk naar 0.5bar. Gelijk hoeveel bar ik verhoogde aan de compressor, steeds hetzelfde resultaat.
Zelfs met een andere compressor hetzelfde probleem, met als gevolg dat het AB-en niet zo vlot verliep :(
Andere AB erbij gehaald, en het probleem leek opgelost.
Nu kon ik wel spuiten, maar weet ik nog steeds niet waar het probleem juist ligt..

Toen alles gespoten was heb ik de tape er af gehaald, ook diegene dat ik op de canopy had gekleefd.
Ik had drie soorten gebruikt, gewoon omdat de ene een betere afmeting had voor het af te plakken gedeelte, had ik toch niet weer problemen zeker :yell::yuck:
De witte tape bleek zijn lijm achter te laten op de canopy.
Ik heb toen alles enkele dagen laten staan, en intussen zitten nadenken hoe en met wat ik het er zou af krijgen zonder schade te veroorzaken :34:
Ik heb dan vandaag een druppel Revell colourmix op een wattenstaafje gedaan, en daarmee kon ik de lijmresten mooi verwijderen :)
Wel opletten aan de randen, want de gespoten verf lost ook een beetje op (maar dat viel nog mee).

Zo, dan nu nog enkele foto's van de stand van zaken:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

:wavey: :wave:
 
Ola ,hele verandering met een kleurtje ...goed op weg moatje ;)
 
Nogmaals dank voor de reacties :)

attachment.jpg
(Bron: Internet. Picture for reference only)

attachment.jpg
(Bron: Internet. Picture for reference only)

In de vorige post was ik vergeten te vermelden welke verf ik had gebruikt :8
Voor de onderkant heb ik ModelMasters Ghost light grey gebruikt.
De bovenkant werd dan in Dark green van Tamiya gespoten.
Daarover dan een laagje sol+ (Laminaatboenmiddel).
Nadat deze laagjes droog waren heb ik op het groen een filter gelegd van Dark green van Citadel, op het grijs kwam een sterk verdunde laag van Tamiya Panel line zwart.
Daarna terug een laagje sol+.
Nadat dit terug was uitgedroogd kon ik beginnen met enkele decals.
Nee, de decals dat ik besteld heb zijn nog niet binnen -nono-, maar de kleine decals blijven voor 90% hetzelfde :))

zo, genoeg blablabla, hier de -foto- (sorry, belichting speelt parten bij het (niet) weergeven van de kleur :wub: )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de trolly heb ik tijdens de droogtijd van de Arado even ter hand genomen, en het metalen gedeelte wat voorzien van kleur (ben er nog niet helemaal tevreden over, dus dit is nog niet af!)
Ook het hout kreeg een wash met Panel line van Tamiya, deze keer bruin..
De banden hebben enkel een basiskleur momenteel, dus ook nog niet af ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

Samen geeft het dan dit beeld:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog een paar details dat geschilderd moeten worden, o.a. de neus, de MG (deze heeft trouwens een vizier gekregen van een dun stukje koperdraad ;) ) en dan nog eens goed bekijken of ik niets vergeten ben (Wie iets ziet dat ik eventueel gemist heb, graag laten weten, ik bijt niet :nowink: )

En nu maar hopen dat Revell vlug de decals opstuurt, eer ik mijn zoon zijn decals in stukjes snij :wall:

Input, opmerkingen, comments,...altijd welkom...

:wavey: :wave:
 
Nee ik kan alleen maar zeggen dat het een prachtig resultaat is tot nu toe, met een knap staaltje scratch. Enige opmerking is dat de bandjes van de trailer en het vliegtuig in het algemeen een wat glossy verschijning is nog; wat het vliegtuig betreft zal dat voor de decals zijn neem ik aan en de bandjes zul je wel meenemen... maar goed, beter een keer teveel gewaarschuwd he.

Heb je de rode primerkleur als ondergrond voor de krassen en beschadigingen van de trailer op de gok gekozen, of is 't onderbouwd met research? Ziet er goed uit in elk geval. Ik meen dat rollend materieel van de wehrmacht in het algemeen een rode primer kreeg toegediend maar weet niet of dat ook voor het Luftwaffe-rollend materieel gold.
 
Dank voor de complimenten Roy :wub:

Alsook voor de waarschuwing ivm de gloss, maar dit is inderdaad nog door de sol+.
Hier moet nog een laagje matte vernis overheen, maar daarmee ga ik wachten tot ik de ontbrekende decals heb ontvangen..
Banden moeten ook nog verder bewerkt worden, is momenteel een basislaagje ;)

Het rood is inderdaad op de gok gekozen :))
Of het historisch onderbouwd is voor de Luftwaffe? Helaas moet ik het antwoord schuldig blijven..
Het leek mij een mooi contrast bij het al donkere vliegtuig ;)
 
Dank voor de complimenten Roy

Daar is een forum voor he.

Ik zal eens kijken in dit boek, misschien staat daar iets over in. Kom daar binnenkort op terug. Niet dat het je nu nog iets gaat helpen :D
 
In het boek zie ik helaas niets over de gebruikte kleuren staan. En in mijn Luftwaffe-kleurboeken zie ik alleen dingen staan over camouflage en interieur... nou goed, primerrood lijkt me het meest voor de hand liggend.
 
Bedankt om het eens na te kijken ;)
Primer rood lijkt mij ook het meest voor de hand liggend :)
 
Hey,

Ziet er indd heel goed. Je gaat hier wel een specialleken maken, een Jap.... hehe, laat maar komen grietje :)
Ivm de afbladdering van de verf op je canopie, je kan daar gerust een ander kleur opzetten, dan maakt het dat je de afbladdering ziet ervan, komt goed uit bij de algemene verwering dan.
Ik dacht dat er geen antiroest primer gebruikt wordt bij deze vliegtuigen daar zij gemaakt worden in aluminium. Dit is een materiaal dat normaal gezien niet roest :) , maar uiteraard, wie weet zetten zij daar zo'n kleur op. Het is momenteel 70 jaar geleden, wie gaat het ons nog zeggen.....
De trolley ziet er goed uit. Persoonlijk zou ik nog wat meer beschadigingen aanbrengen aan het hout, zeker daar waar het vliegtuig op staat. Maar wie weet loop ik weeral te vlug van stapel en moet dit nog gebeuren.... ;)
Xavier, knap stuk man :)
 
Merci Swaken

Ivm de afbladdering van de verf op je canopie, je kan daar gerust een ander kleur opzetten, dan maakt het dat je de afbladdering ziet ervan, komt goed uit bij de algemene verwering dan.
Ik dacht dat er geen antiroest primer gebruikt wordt bij deze vliegtuigen daar zij gemaakt worden in aluminium. Dit is een materiaal dat normaal gezien niet roest :) , maar uiteraard, wie weet zetten zij daar zo'n kleur op. Het is momenteel 70 jaar geleden, wie gaat het ons nog zeggen.....
De trolley ziet er goed uit. Persoonlijk zou ik nog wat meer beschadigingen aanbrengen aan het hout, zeker daar waar het vliegtuig op staat. Maar wie weet loop ik weeral te vlug van stapel en moet dit nog gebeuren.... ;)

Het afbladeren en anti roest gaat over de trolley Swaken ;)
Het vliegtuig zelf wil ik zo nieuw mogelijk laten, alsof het pas in orde gebracht is voor verzending/ontvangst voor/door de Japanezen ;)
Ik heb trouwens al een titel voor deze:
Eine Arado für Hirohito.

:wave:
 
Hey,

Ahhh, dat veranderd de zaak :) ;)
Goed bezig, maar ik had dit al gezegd zeker..... :) :)
 
Goe bezig Beyond,
En dan te bedenken dat ik alleen nog maar de vlotters in elkaar heb.:(
 
Het is eigenlijk jammer dat je reeds de vlotters in elkaar hebt gelijmd, het is namelijk een staartzitter :(
Dit wil zeggen dat het vliegtuig zijn staart zwaarder is dan de neus, waardoor het gewicht op de vlotters verkeerd verdeeld wordt.
Om het gewicht een beetje in balans te brengen heb ik achter de motor een beetje lood gestoken, maar helaas helpt dit niet -nono-
Er zou in feite beter gewicht in de vlotters gestoken worden...
Maar dat weten jij en Peiper reeds hé ;)
Maar ik geef het toch maar even mee mocht er iemand anders dit vliegtuigje willen bouwen ;)

En nu je dit allemaal weet kan je direct verder gaan bouwen aan jouw Arado :laugh: ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan