Hoofdsponsor

'69 Corvette Coupé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er mooi uit, en 't gaat ook goed vooruit zie ik. 'k blijf het volgen.

Groeten,
Joost
 
Zeer netjes;
Is de bodey gespoten of geborsteld?
Hoe is de pasvorm van de kit tot nu toe?
 
Zeer netjes;
Is de bodey gespoten of geborsteld?
Hoe is de pasvorm van de kit tot nu toe?

Ik ben vrij nieuw in het vak dus beschik nog niet over een airbrush ofzo, denk er wel aan om mij 1 aan te schaffen.
Had gedacht om die starter kid van revell is te proberen maar weet niet dat het iets is of niet.
Dus bij mij is momenteel nog alles met het borsteltje , behalve de primer, dat is een spuitbusje.

De pasvorm van de kit is eigenlijk vrij goed, beter dan ik mij kan herinneren.
Ben er bijna zeker van dat ze 20 jaar geleden niet zo goed in mekaar paste ;)

Yep het is idd zolang geleden dat ik nog een model compleet gemaakt heb.
Heb een jaar of 5 geleden mij er nog is aan gewaagd, maar was toen niet echt een goed idee met de kids hier en toen geen eigen werkplaats.
Als je begrijpt wat ik bedoel :)
 
Ik heb ook geen eigen plekje en heb ook kids lopen,ik werk aan de modellen als ze in bed liggen dat is de enige kans om te bouwen,of als ze in de opvang zitten
 
Ik airbrush mijn modellen momenteel ook niet.
Momenteel gaat alles met de spuitbus.
 
Lekker kleurtje voor een Vette dar oranje maar het enigste wat mij wel opval over het algemeen is dat je te dik schildert vooral in het zwart zie je randen lopen waar de verf erg dik is aangebracht.
Je kan beter meerdere dunne lagen verf aanbrengen voor het beste resultaat en mits goed aangebracht zal het bijna niet voor spuitwerk onderdoen.
 
Wat Ron aanhaalt is een prima puntje, het is even effectief als airbrushen door dunne laagjes te leggen. Niettegenstaande heb ik makkelijk praten, omdat ik een spuit heb. Met het penseel zou ik ook sneller verleid worden om iets dikker te gaan. Maar het ziet er voor het overige erg net uit ! Het motorblok bijvoorbeeld...
 
@ Ron en GUnit: bedankt voor de tip en zal is proberen wat minder verf op mijn borsteltje te doen ;)
 
@ Ron en GUnit: bedankt voor de tip en zal is proberen wat minder verf op mijn borsteltje te doen ;)

Niet minder verf witness, maar meer verdunnen.
Als ik de borstel gebruik komen er toch gewoonlijk een laag of drie op.
Veel minder streepvorming of ophoping.
Verdunnen kan met water, als het watergedragen verf is, of anders met thinner of White Spirit.
Ruitenwisservloeistof zou ook gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan