Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Prachtig werk Dirk, maar zijn we van je gewoon
Dat afdrijven komt omdat je te veel zeil vooraan hebt , kluiver werd meestal maar op ruimere koersen gezet en met de zwaarden word de balans van een schip geregeld.
De mast staat heel ver vooraan op dit soort schip, denk er ook aan om zwaarden en kiel hun werk te laten doen moet je schip snelheid maken .
eerste test rit op de vaart ( niet in volle zee) en ze is niet gezonken :mrgreen:
en tegen over mijn speeljacht is dit tog wel groot en ook log ik ga nog behoorlijk moeten oefenen om hier goed mee te kunnen varen want het viel wel een beetje tegen maar al bij al ben ik tog content
nog even een tip voor je fok en kluiver, aangezien je deze niet kunt bedienen, is het verstandig deze zo in te stellen dat ze voor "halve" wind staan. dwz zover gevierd dat ze ca 30/45 graden vanaf het hart kunnen komen. als je overstag gaat gaan deze zeilen dan vanzelf mee.
let er wel op dat de schoten absoluut nergens achter kunnen blijven steken anders kun je vreemde situaties krijgen.
ik heb indertijd op een zelfde manier gezeild met een tjalkjachtje
ik heb ze terug werkent gemaakt maar als ik ga varen laat ik de ankers naast het schip hangen dan zitten ze niet meer in de pad. ik moet het eerst nog eens testen natuurkijk maar normaal moet dit wel goed gaan als al het tuig werkende is.
zal iets voor volgende week zijn als het terug droog weer is
Wat gemist, maar toch enkele pagina's herlezen.
De kroon op het water en zeilvaardig, dat moet toch een kik geven.
(misschiens iets voor de volgende forumbijeenkomst, Een grote vijver voorzien.)
groetjes
Ward
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.