Hoofdsponsor

1/16 17 eeuws jacht 1:16 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt weer een kunstwerk uit u handen getoverd Dirk!
 
thx jongens de eind fotos komen er nog aan nog ff geduld
 
Prachtig werk Dirk, maar zijn we van je gewoon :3some:
Dat afdrijven komt omdat je te veel zeil vooraan hebt , kluiver werd meestal maar op ruimere koersen gezet en met de zwaarden word de balans van een schip geregeld.
De mast staat heel ver vooraan op dit soort schip, denk er ook aan om zwaarden en kiel hun werk te laten doen moet je schip snelheid maken .
 
Prachtig Dirk! Zal een streling voor het oog zijn als ze op "volle zee" vaart.

Fred
 
thx fred

eerste test rit op de vaart ( niet in volle zee) en ze is niet gezonken :mrgreen:

amazone-albums-dirk-picture147684-002.jpg


amazone-albums-dirk-picture147685-003.jpg


en tegen over mijn speeljacht is dit tog wel groot en ook log ik ga nog behoorlijk moeten oefenen om hier goed mee te kunnen varen want het viel wel een beetje tegen maar al bij al ben ik tog content
 
Mooie actie foto's en mooi schip goed gedaan dirk!!!!
 
Schitterend Dirk, machtig mooi gedaan en het ziet er op het water goed uit.
 
prachtig , ze ligt netjes in het water Dirk , succes alvast met het oefenen.
 
nog even een tip voor je fok en kluiver, aangezien je deze niet kunt bedienen, is het verstandig deze zo in te stellen dat ze voor "halve" wind staan. dwz zover gevierd dat ze ca 30/45 graden vanaf het hart kunnen komen. als je overstag gaat gaan deze zeilen dan vanzelf mee.
let er wel op dat de schoten absoluut nergens achter kunnen blijven steken anders kun je vreemde situaties krijgen.
ik heb indertijd op een zelfde manier gezeild met een tjalkjachtje
006Tjalk.jpg
 
thx jan deze houw ik in het achterhoofd.

ik heb ze terug werkent gemaakt maar als ik ga varen laat ik de ankers naast het schip hangen dan zitten ze niet meer in de pad. ik moet het eerst nog eens testen natuurkijk maar normaal moet dit wel goed gaan als al het tuig werkende is.
zal iets voor volgende week zijn als het terug droog weer is ;)
 
Wat gemist, maar toch enkele pagina's herlezen.
De kroon op het water en zeilvaardig, dat moet toch een kik geven.
(misschiens iets voor de volgende forumbijeenkomst, Een grote vijver voorzien.)
groetjes
Ward
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan