Hoofdsponsor

1/35 12.8 cm PAK 44 Waffenträger Krupp 1

ERVARING
Ik ben reeds 61jaar modelbouwer en beschouw mij als gemiddeld
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen extra uitgaven
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Tips en commentaar altijd welkom
Eindelijk de rupsen aaneen gekleefd. Dan verder de optische instrumenten aangebracht en het kanon gefixeerd. Willy. 20230131_152833.jpg20230210_103157.jpg20230210_103225.jpg20230210_103250.jpg
 
Op zich een speciaal tuig gemaakt voor niet te grote mensen zo te zien.
De chauffeur moet al bijna gaan liggen krijg ik de indruk.
mooi werk trouwens.
 
Mooie bouw Willy maar lijkt mij een rare manier om rupsen aan elkaar te krijgen.
 
Op zich een speciaal tuig gemaakt voor niet te grote mensen zo te zien.
De chauffeur moet al bijna gaan liggen krijg ik de indruk.
mooi werk trouwens.
Hallo Pascal. Dat gevaarte is zonder het kanon ongeveer 7meter lang en meer dan 3 meter breed en de hoogte van het deksel boven de bestuurder is 1 , 40 meter boven de grond. Als het model af is zal ik er eens een figuur naast zetten. Willy.
 
Mooie bouw Willy maar lijkt mij een rare manier om rupsen aan elkaar te krijgen.
Ja Erwin , met losse schakels werk ik altijd zo , op het trekwiel en het spanwiel kleef ik eerst een aantal schakels , dan zet ik alle loopwielen los op hun plaats en begin dan de schakels te kleven vanaf trekwiel naar spanwiel langs de onderkant. Goed de lijm laten harden en dan hetzelfde langs de bovenkant. Daarna al de loopwielen verwijderen en dan voorzichtig de trekwiel en spanwiel met de ganse rups wegnemen , nog eens extra lijmen tussen de schakels en dan verven . Is een saai werkje . Willy.
 
toch een ferm kanon zal weeral een knap werkje zijn als het af af is
succes verder
Marc
 
Dat is nogal een indrukwekkend geheel als je dat op je af ziet komen in je (=Willy’s) Jeep. Ik zou deze toch liever vermijden op weg naar Berlijn.

Mooie solide werkzaamheden.
 
ik was deze ook niet graag tegengekomen in een shermantank... ik denk dat deze los door de eerste 3 voertuigen schoot als ie kon....

Mooie basis qua kleuren. Eventueel kan je nog een beetje metaal glans aanbrengen op de tanden van het voorste aandrijfwiel en op de zijkant van het achterste spanwiel
 
Behalve het Bosch licht dat afgebroken en verdwenen is , is de bouw kompleet. Nu nog wat verwering en de bouw is afgelopen.
Maart 1945 , het design team Alkett- Krupp heeft een prototype uitgebracht met dit onderstel maar met een 10.5 cm i.p.v. het 12.8 cm kanon alhoewel dit reeds bestond . De motor was een Tatra V 12 cilinder luchtgekoelde dieselmotor. Dus strikt genomen was het model met het 12.8 cm kanon nog een project. Nochtans was het de bedoeling er 350 stuks per maand van te produceren.
Van eufemisme gesproken.
Daarom laat ik mijn model gewoon in Dark fellow.20230213_163638.jpg20230213_163554.jpg20230213_163436.jpg20230213_163341.jpg20230213_163258.jpg20230213_163206.jpg20230213_163145.jpg
 
Eerlijk gezegd vind ik de washes rondom de wielbouten wat heftig, maar geen principiële 'bezwaren'. Voor de rest een erg mooi model, gefeliciteerd met het afronden!
 
Mooi resultaat. Blij om eens een tank te zien die niet doorgeroest is en vol chips staat.
 
Vind het ook zeer geslaagd en met figuur krijg je mooi idee hoe de verhouding is.
 
knap gedaan en inderdaad een tank zonder roest ik heb een jaar legerdienst gedaan in Arolsen Duitsland bij de Genie bij de eenheid van de eerste jagers te paard maar heb daar vele tanks gezien maar allemaal zonder roest dus het kan he
Goed gedaan Willy
 
ik treed Michel ook bij, blij er eens eentje te zien die niet lijkt alsof ie 20-50j buiten staat.

Knap resultaat, hoewel ik toch niet graag die granaten zou moeten laden van waar ze nu zitten tot in de kulas...
 
Einde van de bouw. Heb nog een Dark yellow wash aangebracht en een voorlopige lamp gemonteerd. 20230305_152705.jpg20230305_153457.jpg20230305_153254.jpg20230305_153348.jpg20230305_153159.jpg
 
Ik vind 'm goed geslaagd. Mooi om 's geen (of nauwelijks) verwering te zien, denk dat dat ook regelmatig voorkwam in het veld.
 
Model is knap afgewerkt, enkel het balkenkruis stoort mij iets. Dacht dat er bij prototypes niet echt markeringen aangebracht werden?
 
Vind het voertuig zeer knap gemaakt en geschilderd
Het figuur is ook mooi geschilderd Wiily.
 
Model is knap afgewerkt, enkel het balkenkruis stoort mij iets. Dacht dat er bij prototypes niet echt markeringen aangebracht werden?
Eerlijk gezegd weet ik het niet want er is geen enkele foto van dit voertuig omdat het eigenlijk nooit gebouwd is . In maart 1945 is er een exemplaar gebouwd van dit onderstel maar met een 105 mm kanon . Is dit nog ingezet in de strijd? Trumpeter heeft een decalvel bijgevoegd met zwarte en witte balkenkruisen en ringen om rond de loop aan te brengen. Ik vermoed dat ze er ook twijfels over hadden. Willy.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan