- Lid geworden
- 10 aug 2009
- Berichten
- 3.600
Hallo mensen;
Ter nagedachtenis aan alle slacht offers van 100 jaar geleden,bouw ik deze mooie white star liner.
Als kind droomde ik ooit mee te kunnen met dit machtig mooie schip,tja ik wist ook niet beter dan dat ze nog bestond.
Mijn vader legde me toen uit dat deze prachtige dame reeds lang was vergaan.
Historie:
Werf:Harland and Wolff
Kiellegging:31 maart 1909
Tewaterlating: 31 mei 1911
In de vaart genomen: 10 april 1912
In dienst: 10 april 1912
Uit dienst: 15 april 1912
Status: gezonken
Thuishaven: Liverpool
Algemene kenmerken:
Deplacement: 52.310 longton.
Tonnage: 46.328 brt
Passagiers: 1912: totaal 2223
eerste klasse:329
tweede klasse:285
Derde klasse:710
Vlag: Verenigd Koninkrijk
Lengte: 269 meter
Breedte: 28 meter
Diepgang: 10.5 meter
Voortstuwing en vermogend 24 double ended en 5 single ended scotch ketels op 215 psi
Twee vier cillinder stoommachine-zuigermotoren van elk 16.000 pk (12 MW) voor de twee buitenste schroeven
en 1 lagedrukturbine voor de midelste schroef (ongeveer 7psi absoluut) met 18.000 pk (13.5 MW)
Totaal 50.000 pk (37MW)
Snelheid:21 knopen(38.5 kmh)
Eigenaar: white star line
Type: passagiersschip
Bemanning:899
Bewapening:geen
Motto: Unsinkable(onzinkbaar)
Opmerkingen: Royal mail ship.
Om te starten enkele beelden de titanic .
Dit is het gebouw waar alles begon in 1911,hier werd Titanic werkelijk getekend en tot leven gewekt.
Hier dus de werf van desbetreffend bedrijf die de werken uitvoerde.
Als je je inbeeld bovenaan de boeg dat een mangat wellicht 40 cm doorsnee was en je ziet de imposante hull......
De reusachtige schroeven dertijd,kijk naar de mensen die er stonden.Het zegt genoeg he
En dan hier de lifting van het roer,wat een machtig stukje werk was het toen al.
Een van de korte passagiers lijsten.
Deze mensen verzorgden de sfeer op het schip,zij zijn de orkest mensen,of liever waren het toch.
Dit was de Kapitein,Edward J Smith RD RNR,sommigen beweren dat men hem levend terug vond in een sloep in het jaar 2011.
Dit nemen we uiteraard met een korreltje zout he.
Want...hier dan een herdenkingsplaat aan het standbeeld van de Kapitein van de titanic.Dus mocht dit waar geweest zijn was de man op het moment dat men hem
zogenaamd levend terug vond respectievelijk 164 jaar oud.
Maar goed..Nu nog even de boxart en dan de inhoud tonen.
Dat is dus de kit die ik als kado kreeg van mijn echtgenote.
Verfjes lijm en rigging garen
Wat informatieve boekjes
De afbeelding van de eerste klasse receptie ruimte
Eerste klasse veranda café
En dan de foto van de R.M.S Olympic,een zusterschip van de titanic.
Originele herdrukken van drie postkaartjes uit 1912
De decals van de kit.
Het menu dat werd verzorgt die dag.
Mooie details moet ik zeggen.
Hier en daar wat te verbeteren zie ik.
Heerlijk veel te doen dus.
De davits en sloepen :p
Ja hoor ik ga hier echt van genieten.
Nog wat boeg dek stukken
Om murings delen van kajuiten
Het roer en standaard voor de hul.
afstandshouders die ervoor zorgen dat de hull netjes overal open blijft staan .
Deze moeten in deze gaatjes worden verlijmd.
Wat een hoeveelheid mangaten zeg lol
De boeg met de plaats waar het anker komt te zitten.
De achtersteven,de opening voor de middelste schroef.
67 cm lengte aan hul :p
En tot slot even van de zijde genomen,goed dat is het voor vandaag,morgen worden de sprues gewassen om te ontvetten.
Ik zou zeggen tot dan.
Ter nagedachtenis aan alle slacht offers van 100 jaar geleden,bouw ik deze mooie white star liner.
Als kind droomde ik ooit mee te kunnen met dit machtig mooie schip,tja ik wist ook niet beter dan dat ze nog bestond.
Mijn vader legde me toen uit dat deze prachtige dame reeds lang was vergaan.
Historie:
Werf:Harland and Wolff
Kiellegging:31 maart 1909
Tewaterlating: 31 mei 1911
In de vaart genomen: 10 april 1912
In dienst: 10 april 1912
Uit dienst: 15 april 1912
Status: gezonken
Thuishaven: Liverpool
Algemene kenmerken:
Deplacement: 52.310 longton.
Tonnage: 46.328 brt
Passagiers: 1912: totaal 2223
eerste klasse:329
tweede klasse:285
Derde klasse:710
Vlag: Verenigd Koninkrijk
Lengte: 269 meter
Breedte: 28 meter
Diepgang: 10.5 meter
Voortstuwing en vermogend 24 double ended en 5 single ended scotch ketels op 215 psi
Twee vier cillinder stoommachine-zuigermotoren van elk 16.000 pk (12 MW) voor de twee buitenste schroeven
en 1 lagedrukturbine voor de midelste schroef (ongeveer 7psi absoluut) met 18.000 pk (13.5 MW)
Totaal 50.000 pk (37MW)
Snelheid:21 knopen(38.5 kmh)
Eigenaar: white star line
Type: passagiersschip
Bemanning:899
Bewapening:geen
Motto: Unsinkable(onzinkbaar)
Opmerkingen: Royal mail ship.
Om te starten enkele beelden de titanic .
Dit is het gebouw waar alles begon in 1911,hier werd Titanic werkelijk getekend en tot leven gewekt.
Hier dus de werf van desbetreffend bedrijf die de werken uitvoerde.
Als je je inbeeld bovenaan de boeg dat een mangat wellicht 40 cm doorsnee was en je ziet de imposante hull......
De reusachtige schroeven dertijd,kijk naar de mensen die er stonden.Het zegt genoeg he
En dan hier de lifting van het roer,wat een machtig stukje werk was het toen al.
Een van de korte passagiers lijsten.
Deze mensen verzorgden de sfeer op het schip,zij zijn de orkest mensen,of liever waren het toch.
Dit was de Kapitein,Edward J Smith RD RNR,sommigen beweren dat men hem levend terug vond in een sloep in het jaar 2011.
Dit nemen we uiteraard met een korreltje zout he.
Want...hier dan een herdenkingsplaat aan het standbeeld van de Kapitein van de titanic.Dus mocht dit waar geweest zijn was de man op het moment dat men hem
zogenaamd levend terug vond respectievelijk 164 jaar oud.
Maar goed..Nu nog even de boxart en dan de inhoud tonen.
Dat is dus de kit die ik als kado kreeg van mijn echtgenote.
Verfjes lijm en rigging garen
Wat informatieve boekjes
De afbeelding van de eerste klasse receptie ruimte
Eerste klasse veranda café
En dan de foto van de R.M.S Olympic,een zusterschip van de titanic.
Originele herdrukken van drie postkaartjes uit 1912
De decals van de kit.
Het menu dat werd verzorgt die dag.
Mooie details moet ik zeggen.
Hier en daar wat te verbeteren zie ik.
Heerlijk veel te doen dus.
De davits en sloepen :p
Ja hoor ik ga hier echt van genieten.
Nog wat boeg dek stukken
Om murings delen van kajuiten
Het roer en standaard voor de hul.
afstandshouders die ervoor zorgen dat de hull netjes overal open blijft staan .
Deze moeten in deze gaatjes worden verlijmd.
Wat een hoeveelheid mangaten zeg lol
De boeg met de plaats waar het anker komt te zitten.
De achtersteven,de opening voor de middelste schroef.
67 cm lengte aan hul :p
En tot slot even van de zijde genomen,goed dat is het voor vandaag,morgen worden de sprues gewassen om te ontvetten.
Ik zou zeggen tot dan.
Laatst bewerkt: