Goedemiddag Beste Kijkers !
Stil aan het Westfront ? Dat is maar schijn, ik heb wel wat verdergewerkt.
Beter gezegd, ik heb al verschillende fases van de verwering achter de rug.
Maar genoeg gezeverd, fotokes, daar hebben jullie meer aan :
Na decals en een beschermende laag vernis, heb ik eerst met witte olieverf de highlights nog wat geaccentueerd : bovenzijde van de kazemat, bovenzijde van de flanken en de randen van de spatborden.
Hierna volgde een fase van fading met olieverfjes, dit gevolgd door een wash van Raw Umber olieverf. Hierdoor is de lichte gele basiskleur direct flink wat donkerder geworden. Het panzergrau kreeg een blauw filter van MIG.
Hierna ben ik beginnen chippen met Humbrol 121, met een 3D effect met Raw Umber. Voor het panzergrau heb ik H64 gebruikt. De roeste aflopers zijn bekomen door Burnt Sienna en Raw Umber in te werken met thinner.
Intussen werden ook de tools onder handen genomen. Enkel nog wat metaalglans moet nog worden aangebracht. De uitlaat is na een laag H113, ingesmeerd met RU gevolgd door pigmentpoeders. De beschermplaten boven de uitlaat zijn gechipt met Humbrol en Revell verven, dit via de sponstechniek. De laatste stap was een pinwash met AMIG Dark Wash.
Dit alles wil ik nu eerst beschermen met een laag vernis, vooraleer verder te werken met Streaking Grime en poeders.
Groeten Rik