Hoofdsponsor

1/35 10.5 cm leFH auf GW B-2 (f) [wip]

Op deze foto zie kan je het zien, vooraan vlak achter het loopwiel, bij de gescratchete modderschraper. Op zich maakt het trouwens niet echt uit. Met de rupsen in plaats is er nagenoeg niks van te zien ^^
CharB1bis8_zpse80f2b52.png

Hey,

Ik heb u bezig gezien in Bissegem, het is de moeite. Mooie aanpassingswerken die je uitgevoerd hebt daar je resin te ver naar achter stond. Zo zie je maar, een modelbouwer is een oplosser van problemen.....😊
De voorgestelde camou zal Indd iets speciaals zijn....

Goedenavond Beste Kijkers !

Bedankt voor jullie reacties.

@Wouter : zoals je zelf aangeeft, omdat de opening niet meer te zien zal zijn na het bevestigen van de tracks, heb ik de opening niet open gemaakt. Wel zijn de mud scrapers geplaatst.

Na een badje met Formule MC kreeg hij een laag H33 zwart, gevolgd door wat highlighting met wit H34, volgens de Black&White techniek.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er is lichtjes wat overspray, het wit had iets meer verdunner mogen bevatten. Maar de volgende stap is het zandgeel wat de overspray wat zal bedekken. Enkele panelen op het motordek zijn extra geaccentueerd.

Groeten Rik

Wouter en Beyond : thanks, de airbrushwerken zijn inmiddels afgerond.

Met volgend resultaat :

attachment.jpg

Na de zwarte en witte lagen heb ik eerst het zandgeel aangebracht, dit met XF78.

attachment.jpg

Het camo patroon met grijze strepen is afkomstig van een tekening die ik op het net terugvond, en mij sterk aansprak.

attachment.jpg

Tussen twee lagen vernis zijn de dry decals van Archer aangebracht. Ik weet niet of er op de achterzijde een balkenkruis stond, maar ik vond het nodig om het grote vlak wat te breken.

attachment.jpg

Net als de binnenzijde van het gevechtscompartiment is de binnenzijde van het kanon panzergrau geschilderd.

attachment.jpg

Het schild en de loop zijn in overeenstemming met het voertuig.

We zijn nu klaar om de verweerfase te starten.

Groeten Rik

Strak gespoten camouflageschema. En best wel origineel, dit zie je niet vaak (of zelfs nog nooit gezien :D), vind ik leuk. En nu begint het echte plezier. Ik kijk uit naar je verwering!

Cheers

Goedemiddag Beste Kijkers !

Stil aan het Westfront ? Dat is maar schijn, ik heb wel wat verdergewerkt.

Beter gezegd, ik heb al verschillende fases van de verwering achter de rug.

Maar genoeg gezeverd, fotokes, daar hebben jullie meer aan :

attachment.jpg

Na decals en een beschermende laag vernis, heb ik eerst met witte olieverf de highlights nog wat geaccentueerd : bovenzijde van de kazemat, bovenzijde van de flanken en de randen van de spatborden.

attachment.jpg attachment.jpg

Hierna volgde een fase van fading met olieverfjes, dit gevolgd door een wash van Raw Umber olieverf. Hierdoor is de lichte gele basiskleur direct flink wat donkerder geworden. Het panzergrau kreeg een blauw filter van MIG.

attachment.jpg

Hierna ben ik beginnen chippen met Humbrol 121, met een 3D effect met Raw Umber. Voor het panzergrau heb ik H64 gebruikt. De roeste aflopers zijn bekomen door Burnt Sienna en Raw Umber in te werken met thinner.

attachment.jpg

Intussen werden ook de tools onder handen genomen. Enkel nog wat metaalglans moet nog worden aangebracht. De uitlaat is na een laag H113, ingesmeerd met RU gevolgd door pigmentpoeders. De beschermplaten boven de uitlaat zijn gechipt met Humbrol en Revell verven, dit via de sponstechniek. De laatste stap was een pinwash met AMIG Dark Wash.

attachment.jpg

Dit alles wil ik nu eerst beschermen met een laag vernis, vooraleer verder te werken met Streaking Grime en poeders.

Groeten Rik

Zeer mooie camo, de beschadigingen op de loop en het kanonmasker vind ik ook zeer geslaagd.

Grtz Bart.

Tot mijn spijt heb ik geen foto's sedert de vorige update, enkel nu de eindfoto's. Maar sedert de vorige update is er niet veel veranderd.
Ik heb enkel gewerkt met wat pigmentpoeders.

attachment.jpg

Met enkele stofkleurige poeders is wat droge modder geïmiteerd op de onderzijde van de hull.

attachment.jpg

Tevens is de bovenzijde spaarzaam voorzien van een beetje stof. Hier is ook de radio te zien, die als één van de laatste stappen is toegevoegd. De radio is een resin exemplaar die in de Azimut kit zat.

attachment.jpg

Ook de wielen zijn van droge modder voorzien, kwestie om alles naar elkaar toe te trekken.

attachment.jpg

Als laatste werden de tracks geweatherd. Het geheel werd beëindigd door het kanon te plaatsen en de radio antenne.

Enkel nog de ketting afwerken om aan de haken te hangen, achteraan en deze wordt als afgewerkt beschouwd.

Groeten Rik

Echt weer een fantastisch afgerond model, iets om een beetje jaloers op te zijn en met bewondering naar te kijken.

Hey,

Indd, knap afgewerkt. Blijkbaar is het goed gekomen met het kanon en zijn resinonderdelen. Ik wist dat je verschuivingen hebt moeten doen maar er is niets meer van te zien, dus goed gekomen dan.
Zoals al gezegd, terug een prijzenpakker....😉😉

Terug
Bovenaan