Hoofdsponsor

1/9 1/9 WW2 German Soldier with MP40 [!]

J

Jip

Guest
Hallo allemaal,

Na een tijdje rust een nieuw verslag. De buste die ik ga schilderen is van SK Miniatures en stelt een Duitse soldaat voor met zijn MP40. De buste zat in een stevige doos.
004-Buste%20SK%20Miniatures.jpg


In de doos zitten de onderdelen keurig tussen foam. De buste bestaat uit de volgende onderdelen.
005-Buste%20SK%20Miniatures.jpg


De details zijn goed en de onderdelen passen met een beetje putty goed. Bij de buste zit een soort zuiltje en die heb ik op een houten blokje gezet. Er zijn gelukkig weinig blokken resin die verwijderd moeten worden en ze zitten niet op gedetailleerde plekken zoals sommige andere merken wel hebben. Naast resin zijn een drietal wit metalen onderdelen bijgevoegd voor de sling van het wapen en voor de halsband van de helm.

Ik was al begonnen met de buste, maar het liep niet en zodoende heb ik alle verf verwijderd met nagellak remover en na verder schoongemaakt te hebben met alcohol heb ik gisteravond de buste opnieuw in de primer gezet. Daarvoor heb ik ooit een spuitbus van Games Workshop gedecanteerd en ik breng Black Chaos met een platte kwast aan en dat heeft de nacht kunnen drogen.
Hij staat er nu zo bij en er zit wat flits op de foto helaas.
010-SK%20buste%20WII%20german%20soldier.jpg
011-SK%20buste%20WII%20german%20soldier.jpg


Nu alles klaar is voor de verf ben ik begonnen het uniform met een oude kwast van boven naar beneden te borstelen, een soort drybrush om de schaduwen en hooglichten naar boven te krijgen. De foto laat iets minder goed zien wat ik gedaan heb, denk wel dat het idee duidelijk is?
012-SK%20buste%20WII%20german%20soldier.jpg


Nadien het een tijdje laten drogen en toen begonnen met het gezicht. Daar heb ik het eerste deel van gedaan en de verdere afwerking volgt tzt omdat ik met een ander project combineer.
De basis is gedaan met een mengsel van Jo Sonja verf en deels gemengd met Vallejo kleuren.
013-SK%20buste%20WII%20german%20soldier.jpg

014-SK%20buste%20WII%20german%20soldier.jpg
015-SK%20buste%20WII%20german%20soldier.jpg


Nog genoeg te doen :mrgreen:
Groet Johanna
 
het gezicht ziet er deftig uit.
is ie zo bleek of komt het door de foto?
het stoort helemaal niet voor mij als hij echt zo bleek is want hij is geen Aziaat en wel degelijk een "front" man.;)
ga je zeker volgen want ben altijd zot van bustes.

grt Nicolas
 
Hoi,

De foto is iets lichter, veel verschil maakt het niet uit. Europeanen zijn licht, kijk maar eens in de spiegel of naar anderen. Vaak wordt het te donker geverfd en ik vind dat zelf niet mooi, ik ben meer van het wat realistischer met minder zware overgangen.
Gr Johanna
 
Reeds heel mooi Johanna; ziet er volgens mij wel iets ouder uit dan de gemiddelde frontsoldaat. Denk dat er nog wat stoppelbaard of zo bij komt?
Hij heeft in ieder geval een geheel eigen gezicht; "il a une gueule" zoals ze in 't Frans zeggen.
 
Hoi,

De foto is iets lichter, veel verschil maakt het niet uit. Europeanen zijn licht, kijk maar eens in de spiegel of naar anderen. Vaak wordt het te donker geverfd en ik vind dat zelf niet mooi, ik ben meer van het wat realistischer met minder zware overgangen.
Gr Johanna

that's the spirit!!!!;)

grt Nicolas
 
Dank alleen voor de leuke reacties, ik heb een nieuwe serie plaatjes.

Het gezicht is grotendeels klaar, wat kleine dingen die ik wellicht nog wat verander als de rest van de kleuren ook afgewerkt zijn, dan kijk ik van het totaalplaatje weer naar de details die het geheel compleet maken.

Daarom heb ik vandaag de basiskleuren aangebracht voor het uniform en de webbing en dat ziet er nu zo uit. Klein probleempje is dat ik met flits moest werken, waardoor de ogen iets minder goed zichtbaar zijn, ze zitten er wel ;)
016-SK%20buste%20WII%20german%20soldier.jpg
017-SK%20buste%20WII%20german%20soldier.jpg
018-SK%20buste%20WII%20german%20soldier.jpg


Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Het is mijn vierde buste, waarvan 2 af zijn en hier zijn vast mensen met meer ervaring.
Groet Johanna
 
Johanna, vind dit heel knap en heel mooi geschilderd maar er is iets dat mij opvalt namelijk het insigne voor de graad op de rechterarm. Volgens mij hoort het daar niet thuis daar je aan de witte boord aan de kraag kan zien dat het om een onderofficier (feldwebel) gaat. Het insigne op de rechterarm verwijst echter naar een korporaal (gefreiter) en ik denk trouwens dat het insigne voor korporaal op de linkerarm moet komen. Zie wel op de eerste foto dat de graad al voorgemoduleerd is maar volgens mij is dat fout.

Voor de rest goed bezig, vooral de gezichtskleur benaderd heel goed de realiteit.

Groetjes,

Jean-Marie
 
Vaak wordt het te donker geverfd en ik vind dat zelf niet mooi, ik ben meer van het wat realistischer met minder zware overgangen.

Het probleem is niet de tonaliteit (licht/donker) maar dat de meeste figuren een comic uiterlijk krijgen, vooral bij busten is dit het geval.
Ik kan me dus goed vinden bij je keuze. Voor de rest een zeer goed start, jammer dat de flits een beetje een vertekend beeld weergeeft.

Grtx Jan
 
Mooie vorderingen Jip. Wat mij betreft zit je er met de kleurkeuze voor het gezicht "bonk" op.
Ik vind deze zeer geslaagd. Blijf met de nodige aandacht volgen.

Mark
 
Klein probleempje is dat ik met flits moest werken, waardoor de ogen iets minder goed zichtbaar zijn, ze zitten er wel ;)

Als je beschikt over een camera waarmee het mogelijk is kies dan voor een indirecte belichting en experimenteer dan met de sluitertijd. Door deze langer open te laten staan heb je geen last van de overdadigheid van de flits en neem je genoeg beeld op.

Zo'n kleine foto studio is daar ideaal voor. Werkt erg goed!

fotostudio.jpg
 

Bijlagen

  • xenos_opvouwbare_mini_fotostudio_blauwe_achtergrond.jpg
    xenos_opvouwbare_mini_fotostudio_blauwe_achtergrond.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 7
Zie opmerking Jeanke, kan je dit niet oplossen door de witte rand op de kraag te overschilderen? Ik denk dat de foto van de box-art misleidend is, daar zie ik het insigne niet op de mouw staan en nochtans komt de hoek van waaruit de foto,s zijn gemaakt overeen met Jip zijn foto's of zie ik het verkeerd? Prachtige realisatie overings.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan