Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dank u. Het begint inderdaad op een Hercules te gelijken.Wow,
Netjes hoor, hij begint nu wel echt vorm te krijgen.
Grtz.
Luc
Dank u voor het mooie compliment.Mooi verfwerk. De pre-shading komt goed tot zijn recht, zelfs bij het donker geverfde oppervlak. De aflijning tussen de verschillende tinten ziet er goed uit. Succes met het vervolg.
Zoals Erik al aangaf, in dit geval wel Erwin. Dit model is 1 van de weinige modellen waar je de vleugel na de afwerking definitief op de romp kan verlijmen zonder bij te schuren of bij te vullen. De foto's zijn in volgorde, dus ik kan de vleugel nog steeds makkelijk verwijderen van de romp.Ik kan even niet volgen.
Foto 1: zonder vleugels.
Volgende foto's: met vleugels
Daarna opnieuw zonder vleugels.
Ik kan mis zijn maar volgens mij kan je niet zomaar even de vleugels afhalen en weer aanbrengen zonder aanpassingen zoals een beetje putty en vlak- of bijschuren. Wat is mij ontgaan ?
OK, bedankt, wist ik niet.Zoals Erik al aangaf, in dit geval wel Erwin. Dit model is 1 van de weinige modellen waar je de vleugel na de afwerking definitief op de romp kan verlijmen zonder bij te schuren of bij te vullen. De foto's zijn in volgorde, dus ik kan de vleugel nog steeds makkelijk verwijderen van de romp.
Het is inderdaad een hele goede kit. Buiten de cockpitraampjes gerekend, maar ik ben er van overtuigd dat dit gewoon een slecht onderdeel was. Bad luck, maar het is opgelost.OK, bedankt, wist ik niet.
Nog nooit meegemaakt met enige vliegtuigkit trouwens, moet dus een goed model zijn.
Met een sterke onderliggende verf- of vernislaag (zoals Revell enamel) is er geen probleem om een decal te verwijderen. Voldoende decal setting en/of softener op de decal zetten zodat die week wordt en dan met voldoende water en een penseel de decal verwijderen. Mogelijk valt de decal in stukken en moet je het afweken herhalen maar met een sterke verflaag vormt dit geen enkel probleem.Echt wel mooi weer.
Vraag me af hoe een decal te herstellen of te verwijderen zonder verfschade.
Heb daar geen enkele ervaring mee voor alle duidelijkheid.
Dank u Erwin.Strak werk toch al met die decals.
Thank'sLooking very good , coming along nicely
Inderdaad, de APU laat het niet toe om de decals goed te laten plaatsen, maar op zich zie ik er geen probleem in om deze te herstellen. De DACO straffe sol heeft zijn werk gedaan en al bij al valt het mee. Hier en daar wat extra aandacht en het komt wel goed.Plaatsing decals ziet er goed uit. Alleen de decal aan de linker wielbasis (derde foto) zal moeten hersteld worden veronderstel ik. Ben je zeker dat de medium versie van de Daco decal setting niet voldoet? Als de decals van Modelmaker zo dun en fragiel zijn zou ik op zeker spelen en een iets minder sterke decal setting gebruiken. Misschien eens uittesten met een stukje decal dat je niet op het model gebruikt?
Benieuwd naar het vervolg. Succes.
De decal terug zacht maken is meestal de oplossing, alleen krijg je toch beschadigingen naar mate je het oppervlak manipuleert. Ik laat de decals gewoon met rust, de beschadigingen werk ik bij met een spare decal of verf.Echt wel mooi weer.
Vraag me af hoe een decal te herstellen of te verwijderen zonder verfschade.
Heb daar geen enkele ervaring mee voor alle duidelijkheid.
Hier kan ik niks verder aan toevoegen. Mooie uitlegMet een sterke onderliggende verf- of vernislaag (zoals Revell enamel) is er geen probleem om een decal te verwijderen. Voldoende decal setting en/of softener op de decal zetten zodat die week wordt en dan met voldoende water en een penseel de decal verwijderen. Mogelijk valt de decal in stukken en moet je het afweken herhalen maar met een sterke verflaag vormt dit geen enkel probleem.
Voor het herstellen van een decal heb je meestal een tweede decal vel nodig om beschadigde delen te vervangen.
Dank u.Heel mooie vorderingen en de plaatsing van de ontbrekende decals op het kielvlak heb je goed opgelost. Dit maakt het geheel (zoals je zelf zegt) heel realistisch.
Toch een klein puntje van kritiek. De lijnen op de bovenkant van het toestel lijken mij nogal dik voor een Belgische C130 (zie hiervoor Daco Products stencil C130). Eventueel hiervoor decals/lijnen Microscale of iets dergelijks gebruiken?