Hoofdsponsor

1/50 1:50 floating crane 100ton [wip]

Indrukwekkend gedaan al. amai
 
Begin gemaakt aan de barge(is een ex duwboot) iets kleiner dan wat het moet maar prima voor nu.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik kan je idee voor de romp wel volgen, geen slechte keuze.
Maar die duw steunen gaan de aandacht trekken tenzij je er een functie aangeeft die geassocieerd kan worden me de kraan.
Anders zou ik ze er gewoon afslijpen en er een luik op plaatsen.
Ben wel benieuwd wat je er van gaat maken.
 
Hmm oke, ik dacht de beugel gebruiken om de 2 haken aan te bevestigen als de kraan stil staan.
 
tja, dat kan natuurlijk, maar de vorm is zo kenmerkend voor de voorsteven van een duwboot.
blijft wel jouw ponton, dus de beslissing is aan u, wil zeker niet zeggen dat het niet kan.
 
Ondertussen een beetje bijgelezen.
Mooie vorderingen. Imponerende bouw van een niet alledaags onderwerp. Alles is goed doordacht en realistisch uitgevoerd. De verlichting (en het geluid dat zal worden ingebouwd) maken het geheel af. TOP!
 
tja, dat kan natuurlijk, maar de vorm is zo kenmerkend voor de voorsteven van een duwboot.
blijft wel jouw ponton, dus de beslissing is aan u, wil zeker niet zeggen dat het niet kan.

Ik ga ze vervangen met 2 lieren.
attachment.jpg
 
Ik blijf met veel aandacht volgen maar zit toch met een vraag:

Je schrijft dat de barge kleiner is dan deze in werkelijkheid zou moeten zijn. Zal dit geen probleem vormen bij de stabiliteit van de boot eens dat de kraan gemonteerd zal zijn?
 
Ik blijf met veel aandacht volgen maar zit toch met een vraag:

Je schrijft dat de barge kleiner is dan deze in werkelijkheid zou moeten zijn. Zal dit geen probleem vormen bij de stabiliteit van de boot eens dat de kraan gemonteerd zal zijn?

Gaat maar om paar centimeters, en een bouwen van scratch is niet een optie, er komt voorlopig geen aandrijving in dus uitlevel met lood moet lukken hij moet echt diep in het water liggen.
 
Heeft iemand toevallig nog 1:50 banden liggen?
 
De barge is wel niet onbelangrijk.
Bij heel zware gewichten zal het schip ook ballast tanks vullen of ledigen aan een zijde om te compenseren en niet te kantelen door gewicht.
 
Gaat goed voorruit en weer indrukwekkend zoals getoond.
Knap werk weer.
 
2 x water containers van 700ml besteld en waterpomp voor de in en uit pompen ballast gewicht.
Foto's volg als het zo ver is.
 
ziet er prachtig uit. Toont realistisch met de bolders en lieren
bedenk net dat je eventueel zoals bij een zeilboot een vin zou kunnen monteren mocht het geheel niet stabiel op het water liggen.
Kan je niet beter wat lood helemaal op de bodem leggen ipv het volledige ruim met water te vullen. Je kan natuurlijk altijd even testen wat het beste is.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan