Hoofdsponsor

1/35 Hobbymodellbau Schmldt 1ton Opel Blitz .[ WIP]

ERVARING
63 jaar modelbouwer
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen extra uitgaven
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Tips en commentaar altijd welkom

Willy

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
3 feb 2020
Berichten
794
Het betreft hier een propaganda kastenbau model van Opel .
De kit is deels vacuform voor de carrosserie en witmetaal voor het chassis. Er is een decal blad en een blad doorschijnende folie bijgevoegd. De wielen moet men zelf toveren.
Die vacu kits vond men vroeger nog regelmatig. Nu nog bij Miniart huizen .
Systeem is hetzelfde, een blad plastiek waar men de vormen moet uitsnijden. De metalen onderdelen vragen redelijk veel opkuiswerk. Resize_20240507_165027_7468.jpgResize_20240507_165027_7952.jpg
 
Wow, een vacuform kit, dat zien we hier niet vaak (eigenlijk, naar mijn weten nog nooit) voorbij komen maar ik zie wel dat het moeilijkste achter de rug lijkt te zijn (namelijk het uitsnijden zonder ofwel de stukken te scheuren, ofwel jezelf levensgevaarlijk te verwonden).
Ik heb ook nog twee vacuform kits liggen (vliegtuigen) maar heb nog de cojones niet gekweekt om eraan te beginnen :D
 
A very unique one this , good luck , will keep an eye on it,
 
Lekker kitje, ik voel bewerkelijkheid en bouwvertraging aankomen... maar van die uitdagingen houden we hier; vooral in combinatie met succes om zo'n project uiteindelijk te tacklen. Veel plezier en succes!
 
Een rariteit, recht in mijn interessevak.
Onbekend merk van een minder gekend voertuig én vacu, succes!
 
Ik ben benieuwd naar de passing.
 
Nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn... Maar ik ga dit met plezier volgen...
 
Het betreft hier een propaganda kastenbau model van Opel .
De kit is deels vacuform voor de carrosserie en witmetaal voor het chassis. Er is een decal blad en een blad doorschijnende folie bijgevoegd. De wielen moet men zelf toveren.
Die vacu kits vond men vroeger nog regelmatig. Nu nog bij Miniart huizen .
Systeem is hetzelfde, een blad plastiek waar men de vormen moet uitsnijden. De metalen onderdelen vragen redelijk veel opkuiswerk. Bekijk bijlage 438331Bekijk bijlage 438332
 
Het chassis is opgekuist en de vloer achteraan wat uitgesneden voor de chassisbalken . De vier bladveren systemen gekleefd op het chassis. Er zal nog wat plamuur aangebracht moeten worden op sommige veren , heb al betere witmetalen delen gehad. De vooras zit goed qua hoogte maar de achteras plaatsen zal nog wat werk vragen aan de achtervering om het voertuig horizontaal te brengen.
Wordt vervolgd. Resize_20240514_112635_5636.jpgResize_20240514_112635_5285.jpgResize_20240514_112634_4411.jpgResize_20240514_112634_4933.jpg
 
Ik zie mijzelf niet aan zoiets beginnen. Uit welke periode dateert dit kitje eigenlijk? (uit de tijd dat de dieren nog spraken?).
Benieuwd hoe je de wielen gaat maken en hoe dit projectje verder evolueert. Succes.
 
Ik zie mijzelf niet aan zoiets beginnen. Uit welke periode dateert dit kitje eigenlijk? (uit de tijd dat de dieren nog spraken?).
Benieuwd hoe je de wielen gaat maken en hoe dit projectje verder evolueert. Succes.
Is inderdaad al een paar decennia oud . In die periode hadden we van Italeri de GMC en de Opel Blitz die dienden als donorkits voor conversies met vacukits. Ik heb nog een compressor Leroi voor op een GMC , een Studebaker , dat was dan alleen de kabine , Duitse Ford V8 , Opel Blitz gebruiken, een Horch ambulance voor de Tamiya kit enz .We waren blij dat die goedkope vacus bestonden. Die 1ton Blitz is een latere "full " kit ,waarvan bij mijn weten nog nooit een echte kit van gemaakt is .Er is ook geen donorkit dus zijn de chassis delen in witmetaal gegoten .Wat betreft de wielen, ik had vroeger al een siliconemal van een wiel gemaakt om de wielen in resine te gieten maar zal er eens moeten achter zoeken.
Ga voorlopig de wielen gebruiken van een oude Lindberg kit een 1940 Ford Convertible op 1/32 . Deze hebben de juiste diameter. Willy.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan