Hoofdsponsor

1/24 Tamiya Enzo Ferrari [WIP]

ERVARING
Reeds 64 jaar modelbouwer
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen extra uitgaven
BOUWSTATUS
Wip
COMMENTAREN
Altijd welkom
Op een deel van de vloer onder de motor en op de scheiding tussen motorkompartiment en interieur heb ik hittewerende panelen gekleefd.
De gladde stukjes werden uitgesneden uit zakjes van Knorr saus poeder .
Het koekjes patroon komt uit sigaretten verpakking.
Wordt vervolgd. Willy. 1000006234.jpg1000006233.jpg1000006232.jpg

Verder gewerkt aan de motor.
Probleem met Metal decal met Ferrari tekst op de kleppen deksels. Een decal de lucht ingevlogen en 3 kwartier zoeken. Terug gevonden maar beschadigd. De andere aangebracht. Foto's genomen en dan gezien dat de letter F verdwenen is .Pech .1000006240.jpg1000006244.jpg1000006241.jpg

Bijlagen

• 1000006241.jpg
    1000006241.jpg
    284,6 KB · Weergaven: 1
  • 1000006241.jpg
    1000006241.jpg
    284,6 KB · Weergaven: 1
Mooie werken hier Willy. Ik zou die metalen decal er dan maar aflaten. Maar het is jouw model natuurlijk.

Mooie werken hier Willy. Ik zou die metalen decal er dan maar aflaten. Maar het is jouw model natuurlijk.
Ik heb die decals er ondertussen al afgehaald. Is fragiel spul, zijn zelfklevend maar wegens de minieme afmetingen Is er weinig kleefoppervlakte.Willy.

Na de mislukte poging met de Ferrari letters decals heb ik enkele testen uitgevoerd.
De metalen decals bestaan uit een paar lagen , onderaan een lichtblauw vel , daarop kleeft dan het metalen deeltje en daarover kleeft dan een doorschijnend vel dat even groot is als het blauwe vel.
Nu heb ik een van de " steigerende paarden "uitgeknipt dan het blauwe velletje verwijderd met een scherp mesje en dan het paard met het transparante velletje op de filterkap proberen te kleven . Daarna probeerde ik het transparante velletje te verwijderen van het paard wat niet lukte.
Dan heb ik paard met velletje twee uren in water laten weken , geen resultaat.
Daarna in plaats van water ontsmettingsalcohol gebruikt ( isopropanol ).
Na 10 minuten kon ik het paard gemakkelijk losweken van het transparante velletje.
Tenslotte nog eens een stukje decal uitgeknipt en alles, dus blauw velletje, metalen deel en transparant velletje in de alcohol gelegd en na 10 minuten bingo .Alles mooi kunnen scheiden zonder problemen.
Het metalen paard heb ik dan met een beetje vernis op de kap gekleefd en na drogen nog een beetje klir erover aangebracht. Willy. 1000006277.jpg1000006276.jpg

Mooi gedetailleerd Willy , kleur van de stoelen is wat bleek , of licht dat aan de foto ?

Grteetzzzz Modest

Wat carrosserie aangebracht aan de Enzo. Vele uren moeten passen en vijlen om de onderdelen goed op hun plaats te krijgen. Dat zijn we niet gewoon van Tamiya. Ze hebben alles willen beweegbaar willen maken, deuren, motorkap, voorste paneel. Ben daar geen liefhebber van .Als je alles open zet verlies je het profiel van de wagen en is de konstruktie zeer fragiel geworden.
Na deze foto's bemerkte ik dat er in de bouwinstrukties een fout staat. Tamiya geeft aan dat de spoiler achteraan satijn zwart moet zijn , moet carrosserie kleur zijn .Enfin nog wat extra werk.
Wordt vervolgd.Resize_20250613_161245_5910.jpgResize_20250613_161245_5629.jpgResize_20250613_161245_5346.jpgResize_20250613_161245_5038.jpgResize_20250613_161244_4556.jpg

Begint toch wat vorm en kleur in te komen.
Is dat Ferrari rood Willy? Op foto ziet het er wat rozig uit.

Ja
Begint toch wat vorm en kleur in te komen.
Is dat Ferrari rood Willy? Op foto ziet het er wat rozig uit.
Ja Erwin het is rood maar foto's kunnen rare kleuren weergegeven. Ferrari rood is een zeer rekbaar begrip , in de loop der jaren is die tint dikwijls gewijzigd en de klant kan de kleur kiezen die hij wil. Raceteam wagens hebben natuurlijk wel specifieke kleuren. Willy.

Terug
Bovenaan