Hoofdsponsor

1/24 Italeri Ferrari 250 GTO

Status
Niet open voor verdere reacties.

B-art

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
202
Graag wil ik aan jullie mijn inzending voorstellen voor de "Golden sixties" wedstrijd.
Deze kit heb ik al een tijdje liggen. Niet te veel onderdelen, een pak minder dan de versie van Revell in elk geval, en daarom verwacht ik deze misschien toch nog binnen de opgelegde termijn af te werken.

Alvast een foto van de doos + inhoud:

IMG_2512.png

IMG_2513.png

Een beetje meer uitleg: (bron Wikipedia)

De Ferrari 250 GTO is een sportwagen gemaakt door het Italiaanse automerk Ferrari. De auto is begin jaren 60 ontworpen en was bedoeld om deel te nemen aan meerdere races. Het getal in de naam staan voor de inhoud van elke cilinder in cm³, GTO staat voor Grand Turismo Omologato.

Toen de 250 GTO in 1962 op de markt kwam kostte deze $18.000 in de Verenigde Staten. Tevens was persoonlijke instemming van Enzo Ferrari, oprichter en directeur, nodig voordat tot aanschaf kon worden over gegaan. In 1962/1963 werden 36 auto's geproduceerd. In 1964 werd een tweede serie onthuld, deze was alleen in zijn uiterlijk lichtelijk aangepast ten opzicht van het origineel. Van deze tweede editie werden slechts drie exemplaren gebouwd, daarnaast werden vier originele exemplaren omgebouwd tot het nieuwere model.

In 2004 plaatste het Amerikaanse tijdschrift Sports Car International de 250 GTO bovenaan de lijst van "Beste sportauto's van de jaren zestig". Motor Trend Classic, eveneens een Amerikaans tijdschrift benoemde de 250 GTO tot "Beste Ferrari aller tijden".
 
Veel succes met de bouw.
 
Succes en veel bouw plezier B-art

Fred
 
Aangezien dit een vrij eenvoudige kit is wil ik mij onderscheiden door een ietwat aparte kleur te kiezen voor dit model.
Aangezien bijna iedereen kiest voor een rode GTO, toegeven de meesten zijn effectief wel rood, opteer ik voor eens iets anders.
Dewelke het wordt is mij nog niet helemaal duidelijk maar één ding is zeker: ALS ze rood wordt, dan zeker niet van dat properkes, showroom rood met blinkende chroom.
Ik kies vrijwel zeker voor een wat vuile, "net wat rondjes gedraaid op het circuit"-look.

Volgende exemplaren komen in aanmerking:

nr 3387 GT
2643050240_72e074b51b.png

nr 3445 GT
65-Spa-nr32-3445GT.png

nr 4219 GT
62ferrari_250gto_7.png

?
017Ferrari250GTO.png

nr 3705 GT
1-52503705GTLeMans62.png

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de laatste omdat deze al duidelijk de vuile sporen draagt die ik wil nabootsen op dit model.

Graag jullie feedback...
 
vind diene zwarten toch iets hebben.
 
Je hebt duidelijk een voorkeur voor de rode (onderste).En eerlijk gezegd zou ik zelf het ook zo doen.Ik wens je alvast succes met de bouw en de wedstrijd.
Patje.
 
Ik vind de blauwe ( nr 3387 GT) erg mooi.

Fred
 
Ik volg modelbouwerke. De 3445 GT lijkt mij een totaal "andere" Ferari dan die laatste rode. (Mijn 2 centen)

Mark
 
B-art ben je er ondertussen al uitgeraakt wat je gaat doen qua uitvoering??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan