Hoofdsponsor

1/16 1/16 Sherman M4 105mm Howitzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de Sherman er maar weer bij gepakt en deze een flinke slinger gegeven zodat ik hem volgende week kan spuiten (hoop ik)

Handels vervangen, periscoop covers gesoldeerd van koperstaaf, en wat bouten op de koepel aangebracht.
Nu nog een enkel boutje hier en daar aanbrengen en wat putty werk en misschien een wat grovere casting structuur aanbrengen op de koepel.

DSC_8159.jpg
 
Ja ik wist dat Aber hier loopjes voor had Walesha maar dit geval blijft gewoon low budget dus geen ruimte voor Aber spul.
 
Ja ik wist dat Aber hier loopjes voor had Walesha maar dit geval blijft gewoon low budget dus geen ruimte voor Aber spul.
Jammer Ron, maar ja, het budgetprobleem kennen we allemaal wel zeker hé? :P
 
De details steken leven in het geheel
 
Bedankt Famo en Walesha ik wil in dit model gewoon geen extra centjes steken met aftermarked spul dat vind ik het niet waard voor de verandering :)
 
Nadat ik nog wat structuur had aangebracht op de koepel heb ik de Sherman in diversen tinten primer gezet dus we zijn bijna gereed voor de afwerking :mrgreen:
Waarom de transmissie nog zwart is?????? gewoon vergeten te spuiten en kwam daar achter toen de airbrush schoon was :laugh:

DSC_8170.jpg

DSC_8171.jpg

DSC_8172.jpg
 
Ik vind hem voor een RC-model al heel erg veel gedetailleerd hoor en ja, je hebt gelijk hoor... dat aftermarkt-spul is te duur en te kwetsbaar voor een werkend RC-model.
Als ik zie naar de mijne, daar is ook mee gespeeld geweest en niet zonder brokken! :(
 
Hij ziet er goed uit Ron, en wat boeit het om eens geen aftermarket aan te brengen ? Een model zonder deze spullen kan ook machtig mooi zijn.
 
Bedankt mannen en inderdaad het is niet altijd nodig om onodig geld uit te geven aan al die leuke goodies :8 hoewel :laugh:

Maar in dit geval wilde ik hem minimaal wat upgraden en een snelle bouw er van maken en alles wat mogelijk is in de afwerking steken dus we zullen zien waar dit gaat eindigen.
 
Basiskleur ook gespoten

Had nog wat tijd over en dus maar gelijk in zijn basis kleur gespoten.
De gebruikte kleuren zijn van Life Color.

DSC_8173.jpg

DSC_8174.jpg

DSC_8175.jpg

Vanmiddag nog even in de glansvernis zetten voor de decals.
 
Alvast een mooie start !

Het olive drab is wat aan de lichte kant, misschien komt dit door het zonlicht ? Het verder verweren zal alles nog een tint donkerder maken, dus dit komt wel goed !

Heb je de modulatietechniek toegepast ? Precies of er zitten verschillende nuances in je kleur.

Heel mooi, I like it !

Groeten Rik
 
Rik het lichte valt wel mee hoor en inderdaad de washes e.d. zullen de kleur nog wel wat veranderen.
Modulatie is niet gebruikt wel wat kleurverloop toegepast maar dat doe ik al jaren zelfs voordat het woord modulatie werd uitgevonden :)
 
Knappe sherman, ben benieuwd naar de washes op dit beestje.

Grtz Bart.
 
Thnx Bart en het eerste inlijnwerk aan de hull zit erop maar niet foto waardig :-)
 
Vandaag weer eens tijd gehad om aan de Sherman te werken en heb de basis van het stof/rainmarks gelegd om vanuit hier weer verder te werken.

DSC_8206.jpg

DSC_8207.jpg

Aan de koepel is dus nog niets gedaan.

Helaas laat de camera weleens een steekje vallen net zoals zijn baasje LOL dus de kleuren zijn niet echt zoals in werkelijkheid en wachten we dus een dag met wat beter weer af.
 
Ziet er netjes uit hoor Ron enne... over die kleur op je foto's moet je echt niet van wakker liggen, weinig foto's geven de reële kleur weer.
Om dat te kunnen bewerkstelligen heb je ofwel veel geluk ofwel een studio en professioneel materiaal nodig. ;)
We zullen ze ooit wel eens een keertje in het echt kunnen bewonderen zeker???
 
Slecht licht of niet, het ziet er goed uit
 
Thnx mannen.

Walesha, In het echt bewonderen zal je hem waarschijnlijk nooit omdat ik niet aan wedstrijden meedoe en zelden naar beursen gaat.

Ik vind het altijd zonde dat de kleuren niet echt goed overkomen, zoals het stof wat veel te licht uitvalt, op de onderste foto die rare donkere bruine vlekken :angry:

Het kan ook aan mijn camera liggen want die tenslotte ook niet meer de jongste en heb misschien wat moeite met kunstlicht.
Als het weer wat beter is zal ik wel buiten plaatjes schieten dat kan hij in ieder geval nog prima aan :tongue:
 
De Sherman is klaar voor gebruik als de elektronica erin zit.
Ik ben redelijk tevreden over hoe hij uit de verf is gekomen en het is zeker niet mijn beste werk omdat ik steeds met mijn gedachte erbij zat dat dit een RC model is waar ik niets mee heb in principe en een berg beperkingen bij de afwerking.

Het eind resultaat.

DSC_8325.jpg

DSC_8326.jpg

DSC_8327.jpg

DSC_8329.jpg

Op naar de volgende.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan