Hoofdsponsor

1/24 ZENT CERUMO SC 2006 (Tamiya)

Schaal 1/24 - 1/25
P

ParaDragon

Guest
hoi.

deze was 2de poging voor een 2 kleuren schema wat redelijk goed gelukt is. aleen bij het vernissen is rode verf op paar plaatsjes beetje uitgelopen.
iemand een idee hoe dit zou kommen en hoe ik dit kan vermijden? het model viel goed in elkaar en was eerste ervaring met een verzwaarde onderplaat die dan nog eens moest vast geschroefd worden aan de body.
maar foto tijd:
PICT1142.jpg
PICT1141.jpg
PICT1140.jpg
PICT1139.jpg
PICT1138.jpg
PICT1137.jpg
PICT1136.jpg
PICT1135.jpg
PICT1134.jpg
PICT1133.jpg

tips zijn welkom.

groeten, Joachim
 
Dat uitlopen kan door een paar dingen gebeuren.

Verf niet goed genoeg droog.
Vernis die een reactie veroorzaakte met de rode verf.

Maar zit er nu zoveel stofdeeltjes in het lakwerk?
 
zijn geen stofdeeltjes. toen de kleuren gespoten waren was die mooi glad. maar na het vernissen waren er bubbeltjes op die zwarte decal en op sommige plaatsen in de lak ook dus ik denk ook een reactie van de vernis.
 
Welke verf en lak heb je gebruikt dan?
Is wel handig om te weten wat elkaar niet verdraagt.
 
primer, kleur en vernis is allemaal van tamiya spuitbussen
 
Ik denk dat ge niet genoeg tussen twee lagen gewacht hebt , of anders teveel ineens gespoten , zo dat ik kan zien. Tussen twee lagen vernis mag je wachten totdat je met de achterkant van je vinger ertegen komt dat het niet meer plakt . Wat het ook kan zijn is dat ge te koud hebt gespoten . Als ge in een te koude of vochtige ruimte spuit bent ge best uw spuitbussen in een emmer heet water leggen NIET VERWARMEN met een hittebron ook het model mag je zachtjes verwarmen met een haardroger OOK weer oppassen weer niet te warm want plastic smelt snel , dan zal veel heel veel beter zijn . Verder beste Joachim ziet het redelijk goed uit
Grtz
 
volgende keer eens proberen met ze te verwarmen. kan trouwens micro sol er ergens voor tussen zitten?
 
Joachim wat ge ook niet moogt doen is nooit de ramen meespuiten want daar zie ik het meeste op en die worden dan ook minder transparant
Marc
 
dat wist ik al die zijn niet mee gespoten doe altijd eerst volledig de body voor de ramen enzo erin komen
 
Het rood is uitgelopen omdat je verf nog niet droog genoeg was.
Ikzelf heb nog nooit met Tamiya clear gewerkt omdat ik daar al heel vaak negatieve dingen over gehoord heb. Vooral over het spuiten op decals.
Waarschijnlijk heb je je clearcoat ook te dik aangebracht in 1x. Dit zorgt ervoor dat je blaasjes krijgt. Misschien dat je die kan doorprikken en wat bijstippen?
Als je je solresten niet goed hebt schoongemaakt na het decallen, kan dit ook een rol spelen. Je model moet echt superglad zijn alvorens het af te lakken.
En als ik je nog een laatste tip mag meegeven: Je fotobox.. probeer eens om zowel je model als je fotobox op de foto te krijgen zonder een storende achtergrond.
Nu zien we je materiaal staan op de achtergrond, wat het geheel wat breekt en je fotobox niet tot zijn recht komt.
Het is gemaakt voor schaal 1/24 dus ideaal voor dit model.
Hieronder even een voorbeeld van hoe ik altijd foto's maak met de fotobox.

15yyccx.jpg
 
Ik neem altijd een potje water en wat wattenstaafjes.
Wattenstaafje nat maken (niet te nat) en zachtjes je sol resten wegwrijven.
Daarna meteen weer droogdeppen met een zachte doek tot je geen sol resten meer kan zien. ;)
Ikzelf wacht dan nog zeker een paar uur voor het aflakken om zeker te zijn dat alles kurkdroog is.
Die paar uren extra wachten hoeft niet maar is voor mezelf een extra zekerheid.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan