Hoofdsponsor

1/24 Wolf Countach - Aoshima [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Cusco

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 mei 2013
Berichten
77
De volgende auto ligt al klaar op de werktafel, nl een Wolf Countach van Aoshima. Wat me vooral opvalt is het aantal onderdelen, zeker de motor is nogal gedetailleerd. Misschien is dit de kans eens om leidingen te trekken in een motor, dit is nog compleet nieuw voor mij.

Even een kleine geschiedenis. Walter Wolf is even een F1 teambaas geweest in de jaren 70 samen met Frank Williams. In die tijd heeft hij aan Lamborghini gevraagd om de bestaande Countach LP400 aan te passen omdat hij deze niet krachtig genoeg vond. Er kwam een sterkere motor in die later in de productie LP500 gebruikt ging worden. Een voorspoiler werd eraan geplakt, picknicktafel achteraan werd gemonteerd en de wielkasten werden verbreed. Deze items gingen trouwens ook allemaal naar de productie LP500.

Als laatste werd het Lamborghini embleem gestript en kwam zijn eigen embleem erop.

Wolf heeft trouwens 3 countachs laten maken, de eerste was rood (degene die ik ga maken), een nog meer aangepaste blauwe een jaar later en als laatste een zwarte met witte highlights.

En nu de doos + inhoud. De deuren, koffer, lichten en motorkap gaan trouwens open en het is dan ook mijn bedoeling om de nodige details aan te brengen hiervoor.

20141008_152524_zps57af064a.png
20141008_153009_zps98074cab.png
20141008_152921_zpsedc5a3d8.png
 
Zalig, deze staat ook nog op men verlanglijstje, veel succes en ik volg je zeker..
 
ziet er goed , prettig als wat meer detail's inzitten want gewoonlijk die Japanners leveren niet te veel buiten stoelen wielen en een carroserie
Tof ik volg uw bouwwerken met grote ogen en als ge iets moet vragen over mekaniek vraag het gerust ik zal proberen u te helpen
Grtz Marc
 
Die ga ik volgen. Is mijn favorite superwagen. De eerste waar ik ook heb mee mogen meerijden. Super gevoel.
 
We hebben weer de tijd en motivatie gevonden om hieraan verder te werken :wub:

De motorkap heb ik opengewerkt. De zijsleuven waren voorzien, maar de andere waren zo ingegoten. Bij de echte zijn deze ook open en zit er een gaas voor.

Voor
SAM_2352_zpsd42d644d.png

Na (even geprimerd om te checken op fouten)
SAM_2353_zps921dcf58.png
SAM_2355_zps94e67a67.png

Alle onderdelen die zwart worden zijn van de sprues gehaald, opgekuist en voorzien van zwarte primer

SAM_2356_zps286c194d.png
SAM_2358_zpsb04fd065.png
SAM_2359_zpsdc2ea087.png

En de body en zijn onderdelen werden voorzien van hun basiskleur. Deze staan nu klaar om hun eerste laagje lak te ontvangen.
SAM_2367_zpsc419dce2.png
SAM_2368_zps129132b4.png
SAM_2369_zpsdb7325ec.png
 
Hoi,ik vind de countach op zich al enorm mooi.Toen ik startte zo een 25 jaar geleden met het bouwen van auto's was de lp 500 mijn eerste bouwsel.
Het was er eentje van tamiya toen.Ik zie dat het goed opschiet,dus veel plezier met deze en ik blijf volgen in stilte.
 
Mooi strak gespoten. Is dat met Tamiya spuitbus?
 
Bedankt allemaal.

Het is idd gespoten met tamiya spuitbus (ts49 bright red)
 
cusco

een mooi beging gemaakt zie ik, maar hoe spuit je nou je body als deze op het pulletje verf staat? :))

doe zo voort ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan