Hoofdsponsor

1/72 westland sea king [wip]

P

ParaDragon

Guest
hoi,

na de hawker beu te zijn maar deze eens maken :D
heb eens de romp helften eens gedryfit en pasvorm is dus echt een ramp.
maar wordt dan wel weer een uitdaging.
maar dan de foto's:
doos:
PICT1015.jpg
plastic deeltjes:
PICT1017.jpg
PICT1018.jpg
PICT1019.jpg
PICT1020.jpg
PICT1021.jpg
PICT1022.jpg
de raampjes:
PICT1016.jpg
en de dryfit van de rompdelen:
PICT1023.jpg
PICT1024.jpg
PICT1025.jpg

groeten
 
Met geduld en liefde komt dat wel goed met dat model.
 
Hey,

Is indd wel een groot model, zelfs in die schaal.
Veel geluk met de bouw. ;)
 
ha, heb die ook ooit es gemaakt, was inderdaad een regelrechte ramp. Veel succes, you're going to need it.
 
idd veel succes, heb hier ook nog de oude Heller doos liggen (met belgische uitvoering). en eerlijk gezegt lijkt deze niet echt op een Seaking.
persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Revell Seaking Mk.41 kit (die simpelweg uitstekend is).

veel succes met de bouw :)
 
idd veel succes, heb hier ook nog de oude Heller doos liggen (met belgische uitvoering). en eerlijk gezegt lijkt deze niet echt op een Seaking.
persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Revell Seaking Mk.41 kit (die simpelweg uitstekend is).

veel succes met de bouw :)

je hebt verschillende versies van sea king
 
En hier zijn we dan met de eerste kleine update van de sea king.

traag maar gestaag ga ik verder :D
cockpit is bijna af, daar moeten juist nog de piloten in komen.
binnenkant van de romp moet nog geverfd worden maar heb de glaasjes er al in gelijmd.
maar goed de foto's:

de glaasjes ingelijmd:
PICT1026.jpg
PICT1027.jpg
PICT1028.jpg

nog een afdiching van de zelfde vorm als een ruitje: weet niet waarom ze dit zo gedaan hebben maar wat zou ik er mee doen.
plamuren ofniet)
PICT1029.jpg

deeltjes van cockpit:
PICT1030.jpg

de stoeltjes:
PICT1031.jpg

stoeltjes en knuppeltjes gelijmd:
PICT1032.jpg

de metertjes enzo erop:
PICT1033.jpg

de sinkmarks in stoeltjes ga ik niet weg werken omdat er dus nog piloten erin moeten komen.
als er nog opmerkingen ofzo zijn hoor ik het wel :wink:

groeten
 
hoi.

zit met een groot probleem in de vorm van een kier die redelijk groot is en weet niet hoe het op te lossen.
het stuk dat ik vast heb is hoe het zou moeten zitten.
maar met foto's zijn jullie meer :P

PICT1042.jpg
PICT1043.jpg
PICT1044.jpg
PICT1045.jpg


groeten
 
Zo, daar kun je met een helikopter doorheen vliegen, door die kier. Zoiets heb ik nog nooit gezien.

Wat ik zou doen als ik jou was, is een stukje Evergreen polystyreen strip erin plakken zodat je een ondergrond krijgt. De strip plak je dus aan de binnenzijde van de romp vast met liquid poly lijm.

Eenmaal het stevig vast zit, Plak je het kleinere onderdeel erop en wel in precies de juiste positie.

Als beide onderdelen met elkaar zijn verbonden door de Evergreen strip, zou ik de kieren vullen met Milliput. Ten slotte opschuren en dan ziet het er uit zoals het hoort.
 
Uitgaande van de positie van je laatste foto, hierbij een snel tekeningetje:

13896553544_d19e6ae002_c.jpgUntitled

In werkelijkheid zul je de bolling van bovenaan moeten maken en ook die van onder, maar hopelijk maakt de tekening voldoende duidelijk wat ik bedoel. Ik heb twee stukjes Evergreen strip getekend, die in een punt zijn afgesneden zodat ze tegen elkaar gelegd kunnen worden.

Ik zie dat de tekening niet helemaal klopt, als het niet duidelijk is maak ik wel even een nieuwe tekening.
 
en tijd voor een update
probleem mat de kier is grotendeels opgelost. da tamiya light curing putty gebruik ik dus nooit meer!
lukte weer langs geen kanten dus mij proberen te behelpen met mr surfacer 1000

eerst begonnen mat de radar.
PICT1034.jpg
PICT1034.jpg
PICT1035.jpg

en die dan geplamuurd met mr surfacer:
PICT1051.jpg

dan kwam de romp aan elkaar:
PICT1036.jpg
PICT1037.jpg
PICT1038.jpg
PICT1039.jpg

en wat is een heli zonder staart:
PICT1040.jpg
PICT1041.jpg

en op de romp gezet:
PICT1050.jpg

dan de redings operatie van deze kier:
PICT1042.jpg
PICT1046.jpg
PICT1047.jpg

en dat proberen plamuren met mr surfacer (wat niet goed gelukt is):
PICT1048.jpg
PICT1049.jpg

geen idee oe het beter op te lossen dus alle tips zijn welkom.

groeten
 
Paradragon, ik heb je nu al meerdere keren uitvoerige tips gegeven en je hebt er nog nooit op gereageerd. Ik zag dat met andermans tips hetzelfde gebeurde.

Een bedankje zou mooi zijn, maar hoeft voor mij niet per se; wat belangrijker is, is een terugkoppeling. Heb je de tips gebruikt / hoe ging het / had je er iets aan etc.

Dus nu kun je weer om nieuwe tips vragen maar ik weet natuurlijk niet of je er iets mee gaat doen ;)
 
hey roy ja ben soms zo druk bezig met bouwen dat ik tips lees maar soms niet op reageer.
de tip van styreen ging goed en was inderdaad handig.
probleem dat ik nu heb is om het glas te krijgen
 
ik denk dat je de tip verkeerd begrepen heb.
je moest de stukjes evenwijdig met de onderdelen kleven en ertussen.
Jij hebt ze er dwars tussen gekleefd als ik het goed zie.
Maar als ik van jou was, een mooiere plek zoeken om te plamuren opdat er geen haren ofzo in terecht komen.
En rond de te plamuren plek afplakken, je plamuur verdunnen en in dunne laagjes aanbrengen.
Lacquer thinner is perfect om Mr. surfacer op te kuisen ;)
Tussendoor kijk je dan waar er nog aan te brengen.

mvg Bruno
 
Paradragon, ik heb de indruk dat je de individuele stukken van je model niet goed opgekuist hebt alvorens deze te plakken of te verven. Als ik naar je piloten kijk dan zie ik er nog zo de gietnaad op liggen en dat is dan ook onder meer de reden dat je verf uitloopt. Heb de indruk dat je aan het lopen bent waar je nog moet gaan.
Dit is geen afbouwende kritiek hé, hij is goed bedoeld. Neem de tijd voor je model en kijk er af en toe eens naar van op afstand, je zal zo direct zien of het "klopt" of niet.
 
bedankt voor de tip erwin iemand op ander forum had mij er ook al op gewezen op die gietnaden enzo
 
Het is inderdaad belangrijk om alle stukjes één voor één te bekijken en te schuren en weer te bekijken en weer te schuren. Een fout die ik ook steeds weer maakte, nu niet meer.

Al bij al ziet het model er goed uit vind ik, het is ook een mooi model om te bouwen. Ik blijf het volgen.
 
UPDATE!!

wel een kleine update maar dat moet ook kunnen toch :P
deze loopt ook al beetje op zijn einde. al moeten er nog bepaalde dingen bijgewerkt worden enzo
maarja de foto's:

eerst een gaatje moeten boren in de deur voor de radar en airfix was zo vriendelijk om niet te vermelden hoe groot dat gat nu moest zijn.
wou hem in neerwaartse positie zetten maar dan kon hij niet op pootjes staan dus maar horizontaal gehangen:
PICT1052.jpg

deurtje open gezet voor nog wat stukkies te kunnen plakken
PICT1055.jpg

rotortje erop (best wel groot)
PICT1056.jpg


dan het glaasje vanbinne kleurtje gegeven en gelijmd met nog wat andere stukjes. moet nog kijken of raam overal goed aansluit en zo niet met styreen bijwerken
PICT1054.jpg

de wielkastjes enzo
PICT1057.jpg

en de wielen ( moet nog bij gewerkt worden)
PICT1058.jpg

tot de volgende.

groeten
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan