Hoofdsponsor

Wat vind jij van de Oilbrusher? (nieuw product van Ammo)

Burglar

Sponsor
Registered
Lid geworden
18 jan 2011
Berichten
1.273
Ik denk dat de meesten van jullie het gisteren wel hebben zien passeren op facebook, maar voor zij die het gemist hebben:

Ammo had aangekondigd dat ze een revolutie in de modelbouw zouden veroorzaken met nieuwe producten. Blijkbaar is het product dat zoveel furore moest maken dus de Oilbrusher. Dit is in essentie een makeup flesje gevuld met olieverf met kleuren die gericht zijn op militaire onderwerpen.

pic01.png


Ik vroeg me af wat jullie mening is hierover. Persoonlijk heb ik een dubbel gevoel, het kan interessant en gemakkelijk zijn om te stockeren bv en voor mensen die nog niet veel olie verfjes hebben, anderzijds weet ik niet of het een noodzakelijke vernieuwing is. Ik herken dan wel weer het probleem met de vastgekoekte dopjes op olieverf tubes..

Ik ben benieuwd wat jullie hier van denken. Prijs per flesje is 2,90 euro.
 
Laatst bewerkt:
Het was te verwachten dat deze 'revolutie', die Ammo met slechts een half knipoog vergelijkt met de Cubaanse of Franse revolutie, niet veel zou voorstellen.

Het zal ook wel weer lekker prijzig zijn neem ik aan.

Ik sla deze ronde in elk geval over :)
 
de prijs per flesje is 2,90 euro (even toegevoegd aan de eerste post), niet echt duur maar ik weet niet hoeveel meer/minder verf er in het flesje zit. Ik vermoed dat de verf wel verdund in het flesje zal zitten dus doe je ergens wel langer met olieverf. Je hebt dan wel weer iets minder last met verdunnen voor het aanbrengen en zo.
 
Ik denk trouwens dat het begrip revolutie vooral ziet op de nieuwe werkmethode voor olieverf. Tenzij ik het mis heb, was het onder anderen juist Mig Jimenez (eigenaar van Ammo) die aanried voor gebruik de lijnolie uit de verf te laten wegtrekken door de verf een uurtje of wat op een stuk karton te laten rusten. Hij noemde diverse voordelen, waar ik het overigens mee eens was en ben. En nu breng je volgens hem de olieverf rechtstreeks op het model aan? Werkt in de praktijk niet ideaal en dat weet Mig zelf maar al te goed.

Overigens, om mijn tubes in perfecte toestand te houden schep ik gewoon een cocktailprikker in de verf en haal daar een beetje mee eruit. Is meestal al ruim voldoende. En anders het procedé herhalen.

Dus voor wie weet hoe met olieverf om te gaan is het een volledig overbodig product.
 
...
Dus voor wie weet hoe met olieverf om te gaan is het een volledig overbodig product.

dat is ook mijn sentiment eigenlijk..

Mijn persoonlijke indruk is dat Ammo te hard aan het zoeken is naar de kip met de gouden eieren. De manier waarop ze hun releases uitbrengen toont dit ook, ze maken eerst veel reclame en dan gaan ze voor de retailers kans krijgen reeds met korting hun nieuwe product in pre-order aanbieden..

Ik begrijp waarom ze dit willen doen als bedrijf (winst is winst), maar het ruikt gewoon verbrand. Zelf retailer zijnde vind ik het maar zuur dat ik nieuwe releases pas krijgt als ze reeds twee weken op hun eigen site te koop zijn aangeboden, soms al direct met kortingen ook.
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring met olieverf. Ik houd t bij mijn acryl
En ook houd ik mnd penselen liever dichter bij de punt vast om beter te kunnen werken, als je dat met dit systeem doet hangen je vingers vol
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zag het vanmorgen op smoelenboek en dacht even dat het al april was :) Maar als ik het filmpje bekijkt zie je al dat het verdund is aan hoe het word aangebracht. En zoals Roy al aangaf als je een beetje met olieverf weet om te gaan dan kan je dit product gerust in het schap laten liggen.
 
Ja...
Voor €2,90 is het wel een keer te proberen.
Maar als langdurige modelbouwer heb ik al een voorraad en beproefde werkwijze, dus zal ik het niet zo snel kopen. Maar misschien een leuk product voor een beginner.

Wat betreft die lijnolie, ik neem aan dat hij die verwijderd heeft voor hij het verdund in een flesje stopt.

Peter
 
Persoonlijk vind ik het nu echt niet zo bijzonder ik loop er echt niet warm voor,geef mij die goeie ouderwetse olieverf maar die ik eerst op een stukje karton zet voor ze te gebruiken 😉
 
Laatst bewerkt:
ah, het is hetzelfde met de meeste producten zoals voor washes of filters... mits een basisgamma aan kleuren heb je het ganse gamma niet nodig, maar het smoelt lekker en je hebt het gemak van het niet moeten uitzoeken en zelf verdunnen, je mist het aanpassen naar je eigen situatie... voor een paar euro heb je een tube olieverf, en ook hinner, en dan ben je ook vertrokken voor een hele poos... ongeveer de rest van je carriere...
 
Ik houd t bij mijn acryl

Hier ga ik je nog eens aan herinneren.. :)

Zoals jij je technisch ontwikkelt en in rap tempo nieuwe dingen uitprobeert, zul je naar mijn idee binnen de kortste keren acryl gaan combineren met olieverf. Ik vind olieverf persoonlijk de fijnste, prettigste, eenvoudigste, meest vergevende verf die er is en je bereikt er dingen mee die met acryl eenvoudigweg niet kunnen en/of die veel tijd, energie en moeite schelen. En dan ben ik nog niet eens een figuurschilder! Als je ziet wat je er op figuren mee kunt doen.....

Terug ontopic, is het wel goed dat Ammo olieverf als product nog eens onder de aandacht brengt. Maar ik ben het eens met alle bovenstaande commentaren (behalve het zojuist geciteerde dus :D )
 
Geen ervaring met olieverf. Ik houd t bij mijn acryl
En ook houd ik mnd penselen tienerdochter bij de punt vast om beter te kunnen werken, als je dat met dit systeem doet hangen je vingers vol

Zeker bij verweren is, afhankelijk van de onderlaag en het gewenste effect,olieverf zeer goed bruikbaar. Net als poeders en gips. Dus nee, ik gebruik niet alleen acryl en zoals Roy al aangeeft jij volgend jaar ook niet meer.
MAAR, zou je die tweede zin nog even door de spellingscorrectie willen halen? Of is penselen tienerdochter een Vlaamse term die we boven de grens niet gebruiken.

Peter
 
lol ik lees het nu ook, dat bericht is geplaatst via mn gsm, en de autocorrect heeft daar dus tienerdochter van gemaakt :p

en niet dat ik jullie niet wil geloven, maar toch houd ik het bij Acryl (voorlopig althans :p )
 
Persoonlijk ook geen interesse in , idd met de goeie oude tubes olieverf zal het ook wel lukken ;)
 
Voorlopig pas ik hier ook, heb al brol genoeg liggen om nog te verwerken.
 
Ik volg de algemene tendens hier, het is niet echt een produkt waarvan ik zeg waaaw. Ik denk dat de meesten onder ons wel zullen verder doen op de gekende manier. Ik zal het dus ook niet aanschaffen en zal geduldig verder wachten op de echte revolutie van MIG.
 
Ik krijg de indruk dat de heer Mig de make-up doos van zijn vriendin heeft gevonden en er een leuke euro uit probeert te slaan :D Ik wacht eerst de reviews wel af...
 
Half on-topic (de bedoeling van het topic is deels om erachter te komen wat je in het assortiment zou moeten krijgen, denk ik):

Als je echt een onderscheidend product in je assortiment wilt opnemen, denk dan eens aan deze materialen van Masterclub. Het zijn resin schroefjes, boutjes, schroefjes op schroefdraad, met washers, zonder washers, klinknagels in alle soorten en maten et cetera et cetera. Kleiner dan de metalen schroefjes etc. die ik ben tegengekomen. Toen ik deze site vorige week in het topic van GUnit linkte, waren er verschillende enthousiaste reacties. Ik zie zo 1, 2, 3 geen winkel in België waar deze producten worden verkocht dus ik moest de forumleden naar een Nederlandse webshop verwijzen. Ook op de beurzen in Mol en Veldhoven zag ik geen Masterclub producten, waarbij opgemerkt dat ik er actief naar zocht. Wellicht dus een gat in de Belgische markt, want deze boutjes zijn vanaf pakweg schaal 1/35 prima te gebruiken (vanaf schaal 1/24 ideaal).

Hier de relevante pagina op de website van Masterclub. Dit is een deel van de vormen:

mc435100_2_l.jpg


mc435100_3_l.jpg


Excuses voor het halve offtopic-karakter van deze post.
 
Half on-topic (de bedoeling van het topic is deels om erachter te komen wat je in het assortiment zou moeten krijgen, denk ik):

Als je echt een onderscheidend product in je assortiment wilt opnemen, denk dan eens aan deze materialen van Masterclub. Het zijn resin schroefjes, boutjes, schroefjes op schroefdraad, met washers, zonder washers, klinknagels in alle soorten en maten et cetera et cetera. Kleiner dan de metalen schroefjes etc. die ik ben tegengekomen. Toen ik deze site vorige week in het topic van GUnit linkte, waren er verschillende enthousiaste reacties. Ik zie zo 1, 2, 3 geen winkel in België waar deze producten worden verkocht dus ik moest de forumleden naar een Nederlandse webshop verwijzen. Ook op de beurzen in Mol en Veldhoven zag ik geen Masterclub producten, waarbij opgemerkt dat ik er actief naar zocht. Wellicht dus een gat in de Belgische markt, want deze boutjes zijn vanaf pakweg schaal 1/35 prima te gebruiken (vanaf schaal 1/24 ideaal).

Hier de relevante pagina op de website van Masterclub. Dit is een deel van de vormen:

http://masterclub.ru/upload/iblock/418/mc435100_2_l.jpg

http://masterclub.ru/upload/iblock/1e3/mc435100_3_l.jpg

Excuses voor het halve offtopic-karakter van deze post.
Is al aangevraagd, eerste bestelling hiervan plaats ik eind deze week ;) had op smc hun tracks gezien en was erg geïnteresseerd
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan