Hoofdsponsor

1/6 Waffen SS Officer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanke

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
596
Na het maken van een tank en daarna een diorama is het terug tijd om eens een figuurtje te schilderen. Ik hou nogal van afwisseling.
Is een Resin kit van Wee Friends. De schaal staat er niet op maar ik denk dat het ergens schaal 1/6 moet zijn. Titel op de doos is echter niet correct. Het is geen General maar een eerste luitenant (Hauptsturmfuhrer).

Jean-Marie

attachment.jpg


attachment.jpg
 
Zo te zien is het een tankcommander en ik denk idd niet dat een generaal als tankcommander gaat fungeren.
Ziet er wel goed uit, hoewel ik vind dat die (metalen) emblemen op zijn borst apart hadden mogen zijn, die werden trouwens opgespeld of opgenaaid.
 
ziet er wel een goed afgewerkt figuur uit. maar zoals walesha zegt zou inderdaad de insignes beter apart moeten zijn.
zo te zien is het wel een tamelijk " glad" figuurtje met weinig opkuis. ben benieuwd naar het eind resultaat.

grt nicolas
 
Succes met de schilderwerken van deze buste ,volgen we natuurlijk met aandacht in stilte ;)
 
Succes met de werkzaamheden. Ziet er een flinke knaap uit...
We volgen met veel interesse.

Mark
 
Hallo,

Eerste update van de schilderwerken.
Is nog niet veel gebeurd maar ik wou het jullie toch laten zien.

Figuur in de primer.
attachment.jpg


Ogen ruw geschilderd en een beetje tandarts gespeeld :laugh:
attachment.jpg

Kepie geschilderd en gelaat zijn eerste laagje gegeven en ogen bijgewerkt.
attachment.jpg
Groetjes,
Jean-Marie
 
jeanke, een vraagje , welke verf gebruik je?

grt nicolas
 
@Nicolas. Voor het gezicht heb ik olieverf gebruikt van Abteilung.Droogt heel traag. heb het mij al beklaagd. De rest van het Figuurtje heb ik geschilderd met Vallejo Water based acrylics.

Jean-Marie
 
Hallo,

Nu mijnen Dauntless af is heb ik mijn buste terug uit de vergeethoek gehaald. Was niet echt blij met het resultaat. Gevolg -> ovenreiniger en terug herbeginnen.

Alles is nu ingekleurd me Vallejo verf. Ga deze verf nu sealen met een matte vernis en daarna kunnen we beginnen met washes en "proberen" te moduleren met olieverf.

foto met flits
attachment.jpg
foto zonder flits
attachment.jpg


GRTZ
JM
 
Knap resultaat man, word zeker en vast een beeldje.
Dan nog een tank commandant, je hebt mijn interesse maar dat had je wel verwacht zeker. :)
 
Ziet er al goed uit Jeanke, ik blijf volgen hoor :)
 
Zeker, dat ziet er prima uit. Benieuwd naar meer Jean !
 
Hallo,

Vandaag nog een beetje verdergeprutst aan mijnen Duitser.

Heb zijn gezicht een beetje gemoduleerd met olieverf, heb de kabels voor zijn speaker en hoofdtelefoon aangebracht en verder hier en daar nog een beetje schaduw proberen te zetten.

Rest nu nog een paar laagjes matte vernis te spuiten en klaar is kees.

attachment.jpg

attachment.jpg

Kreeg de foto's niet echt goed met al dat kunstlicht. Zou hem buiten moeten gaan fotograferen maar het was de hele dag aan het regenen.

Groetjes :23::wavey:

Jean-Marie
 
Brons behaald met mijnen Dutser op IPMS Moorsele.

attachment.jpg

Groetjes,

Jean-Marie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan