Hoofdsponsor

1/24 VW T1 Samba Bus [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het zeer goed gelukt bart zeker met die verschillende kleuren,doet me een beetje denken in de tijd dat ik een kleine ventje was onze buurman had destijds zo'n busje in de zelfde kleuren...Geweldig man...
 
Hoi Danny,

Bedankt voor de compliment, ben ik blij mee.
 
Hoi,

Ik heb er nog 1 laag verf op geschilderd, de rode kleur en goed verdund, als het droog is ga ik er met een blanke lak over. ( Ik was nog niet tevreden ).
Foto's volgen als de blanke lak er op zit.
 
Bart,

De kleuren zitten er erg goed op.
Helemaal als je bedenkt wat voor rot kleur wit is!
 
Bedankt Lex, de witte kleur is nr 5 van revell,dat ging goed, de andere witte kleuren waar ik bang voor dat het niet goed ging dus heb ik eerst een proefstukje gedaan met nr 5 en dat viel niet tegen, het is gewoon nog met een penceeltje geschilderd.
 
De blanke lak zit er op, ik heb nr; 1 van revell gepakt glanzend.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Netjes hoor.
Zal mooi staan in een vitrine.
 
Bdankt Jelle, nu ben ik met de raampjes bezig.
 
Ik heb nu 1 ruitje met een dentystift gedaan, de zijkanten van de ruit heb ik met de stift gestift, ik heb op de foto een ruit neer gelegt komt beter over op en wit ondervlak.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het raampje ligt los in de body om het te laten zien.
 
Debart,
Ziet er strak uit deze bus mooi gedetaileerd ook ben benieuwd naar het eind resultaat.

Gr
Mind-9
 
Hoi Mind-9,

Het begint al wat te worden, bedankt voor de reactie.
 
De ramen heb ik nu zover klaar, de ramen die zogenaamd vast in de body zitten heb ik met een zwarte stift ( dentystift ) gestift, en de ramen die in de portiers komen heb ik met de kleur alminium geschilderd ( tussenspijlen, de randen van die ramen moet ik nog zwart maken, hieronder heb ik ook een foto waar de ramen los in de body liggen om te kijken of het goed is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zeer netjes.
Nog eventjes en hij is klaar.
 
Begint een echte VW bus te worden Bart, netjes hoor!

Fred
 
Hoi Jelle en Fred,

Bedankt voor de complimenten, ik ben er zelf ook tevereden over.:)
 
Hoi Danny,

Bedankt voor de compliment, ik heb nu ook de raampjes klaar van de portieren.

attachment.jpg
 
Hey Bart,

Wist je dat je de plastic raampjes er als echt glas kan laten uitzien?
Je hoeft daarvoor ze enkel een badje te geven in Parket Plus en die achteraf op een stukje keukenpapier te drogen leggen.
Niet droogwrijven!!

Zoals ik je op het Nederlandse forum ook al zei doet dit model me weer helemaal naar m'n jeugd terugkeren.


Knap!!


Droop
 
Bedankt voor de tip, maar ik heb al een gedeelte van ht glas in de body zitten.:(
 
De ramen zitten nu in de body, ik moet alleen de ramen zuiver maken, doe ik straks met zuiver afwaswater.

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan