Hoofdsponsor

1/24 Vw golf gti 1974 [DONE]

  • Onderwerp starter RIK (van petra)
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
kortom, het verschil tussen een serie en een parallelschakeling ;-). Wel interessant wat je doet, op school had ik er minder interesse voor...

Ideetje voor op de beurzen: stukje stuurkolom ervoor zetten en de bediening daarvan bedient het model ;-)
 
Eigenlijk wel simpel,maar als je er niks van kent is dit toch weer niet zo simpel dus he.als ik het goed heb is dan elke min op min en de plus op plus,mist tussenkomst van de weerstand.....
 
@Silenoz dit klopt maar ik gebruik die termen niet (serie parallel) leg het liever uit dat het verstaan baar is voor de mensen. En met je stuurkolom zou je inderdaad kunnen doen.

groetjes Rik
 
klopt Patje

Eigenlijk wel simpel,maar als je er niks van kent is dit toch weer niet zo simpel dus he.als ik het goed heb is dan elke min op min en de plus op plus,mist tussenkomst van de weerstand.....
 
voor mensen die eens een printje willen maken zonder te etsen. Daarvoor bestaan er printplaatjes met eilandjes. Die kan je dan verbinden met draadjes of aan elkaar solderen of soms een stukje weg frezen. Voor kleine projecten is dit zeer handig.

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes Rik
 
Zeer interessant allemaal.
Ik zocht al lang een manier om verlichting in modellen in te bouwen maar het schrikt mij steeds weer af omdat ik op electronisch vlak compleet analfabeet ben. In deze topic staat (bijna?) alles wat nodig is om dat te realiseren. Ik zal het alleszins proberen toe te passen in mijn Hollywood Boulevard wedstrijd-deelname. Op mijn werk heb ik wel toegang tot een soldeerbout, dus die investering hoeft al niet.

Ik hoop wel dat die electronische inbouw geen "brandgevaar" kan opleveren, want ik maak enkel papiermodellen. Heb je hierover misschien opmerkingen en/of tips?

Groeten,
Joost
 
Aha, dat wordt intressant se, lichtjes in een papiermodel....Hoop dat het gaat lukken, ik weet in elk geval dat het niet warm wordt(als je het goed aangesloten hebt toch hihihi)

Petra
 
Rik laat iedereen hier het licht zien. Wel gepast in deze tijd van het jaar. :D
 
@PaperShaper Ik heb hier een ledje laten branden ,en zal dan even later kijken of dit warm wordt,maar denk het niet. Je zou kunnen werken met led houdertjes (ga naar google afbeeldingen tik in led houder.

groetjes Rik
 
Rik maatje dit is echt wel schitterend materiaal,moet ik ook aanschaffen.wat kosten deze met de enkele eilandjes???
 
Zeer interessant allemaal.
Ik zocht al lang een manier om verlichting in modellen in te bouwen maar het schrikt mij steeds weer af omdat ik op electronisch vlak compleet analfabeet ben. In deze topic staat (bijna?) alles wat nodig is om dat te realiseren. Ik zal het alleszins proberen toe te passen in mijn Hollywood Boulevard wedstrijd-deelname. Op mijn werk heb ik wel toegang tot een soldeerbout, dus die investering hoeft al niet.

Ik hoop wel dat die electronische inbouw geen "brandgevaar" kan opleveren, want ik maak enkel papiermodellen. Heb je hierover misschien opmerkingen en/of tips?

Groeten,
Joost

Joost, de ledlichtjes branden hier al 1u en wordt niks warm, dus helemaal veilig voor papier...
 
Rik maatje dit is echt wel schitterend materiaal,moet ik ook aanschaffen.wat kosten deze met de enkele eilandjes???

Rik weet niet meer wat het kost, maar het kost allemaal de wereld niet hoor Doomwad....
 
Weet ik wel is een kwestie van de verzendkosten erbij he dat maakt het wel duurder dus daarmee dat ik het vroeg:)
 
Patje, er zijn wel elektronica winkels in Gent zeker.

groetjes Rik
 
Mmmmmmmm ik zou het niet weten mijn goede vriend;)
Ik zoek dat wel op he lollol

Maar laat ons hier geen chat van maken(back ontopic) dit is tenslotte uw topic,dus ja man je gaat ervoor merk ik.
Goed gezien ook deze eilandjes op printplaat,wist zelfs niet dat dit bestond.
 
Petra & Rik,

Bedankt voor het experimentje en het daarbij horende resultaat. De studies electronica kunnen dus beginnen.;)

Groeten,
Joost
 
Hey Rik wat is er aan de hand ? stop je met de Golf???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan