Hoofdsponsor

1/35 Vroeger projectjes opnieuw gefotografeerd (Trumpeter)

FrankenBreather

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 okt 2015
Berichten
174
Hallo,

na het lezen van een post omtrent het gebruik van een lightbox ben ik ook even snel gaan experimenteren, en dit met een simpele wit-plastic (doorschijnende) storrage box van de doe-het-zelf zaak, met een strook bahangpapier tegen de achter/onderkant gekleefd zodat je geen
scherpe-overgangen ziet ...
Ideaal is het zeker nog niet, maar met dat als basis kan ik wel verder ...
De onderwerpen zijn kleine projectjes (alhoewel, kruipt best ook veel tijd in natuurlijk) die ik vroeger gemaakt heb ... Alles in 1:35 ..
De Nebelwerfer is die van GWH, de Sig van AVF & de D-74 van trumpeter.

Groetjes

Patrick

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie modellen hoor, en goed belicht gefotografeerd ;)
 
Meer dan geslaagd die fotobox,ook de modellen zien er top uit heb je hier nog extra verlichting bij gezet zodat de welke dan...
 
Meer uitleg en een foto van die fotobox graag.
 
Dag Erwin ..

Een echte lichtbox kan je het natuurlijk niet noemen, maar dit is wat ik heb gebruikt ...

attachment.jpg

De opbergbox is doorschijnend maar ook wat melkachtig wat help met het diffuseren van de
belichting door de TL-lampen die er recht boven hangen ... je kan er zelf natuurlijk ook nog
andere materialen tegen kleven moest dat nodig zijn.
De TL's zijn van Phillips, TL-D 90 Graphica Pro, helemaal niet duur en geven een neutrale
kleurwegave.
Ik gebruik een macro lens (Nikkor Micrio 60mm) en meestal dmv stack fotografie.
Statief, kleine ISO, een lange sluitertijd, klein diagragma ("f8") en dus kleine scherptediepte
...dmv een PC applicatie zet je dan het korste- en verste focuspunt, en het neemt dan
automatisch het aantal benodigde opnames (via USB) met telkens het focuspunt iets aangepast.
Dit aantal foto's (i.e. stack) wordt dan samengebracht tot 1 foto waarin alles scherp is, van
begin tot einde van het onderwerp ... (https://en.wikipedia.org/wiki/Focus_stacking)

Als je nog vragen hebt, shoot !

Groetjes

Patrick
 
Bedankt voor de goede uitleg.
Die box zie ik nog zitten, de belichting ook en je uitleg over het diafragma e.d. gaat er ook nog in maar het gebruik van de computer bij het nemen van foto's is vreemd voor een pc onbenul als ik.
Desalniettemin nogmaals bedankt, het zal mij zeker helpen in de toekomst.
 
Klinkt veel moeilijker dan het is hoor Erwin, moest je er toch willen beginnen mee experimenteren dan kan ik je wel op
weg helpen ... veel heb je niet nodig, een PC, een USB kabel, en een camera die het programma van keuze ondersteund ..
Op zich hoeft die PC niet voor de opnames (wel voor het combineren van de opnames), maar dat maakt het wel veel
makkelijker (je hoeft de foto's niet manueel op je PC te zetten etc.)

Groetjes

Patrick
 
Mooie modellen, en in verband met dat fotograferen, moet ik ooit eens tijd voor kunnen maken om me daarin te verdiepen...
 
Mooie modellen en knap staaltje fotografie :)
 
Mercikes allemaal ...

T'is veel minder complex dan doet vermoeden hoor ... indien er interesse is maak ik wel eens een how-to.

Groetjes

Patrick
 
Patrick
ik heb uw mail twee x ontvangen en zal uw raad zeker gebruiken
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan