Hoofdsponsor

1/48 Voyager one Leaves the solar system " muur diorama "

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Ha Luitjes ,,

Heb vandaag een muur diorama af gemaakt , deze kun je dus ophangen als een thema model .
Thema de Voyager 1 , de sonde die in 1977 werdt gelanceerd om planeten te gaan verkennen , hier naar een link met meer info : http://nl.wikipedia.org/wiki/Voyager_1

Laats kwam er mooie kit uit schaal 1/48 van deze sonde van het merk Hasegawa , leuke en niet moeilijk kit , alleen niet accuraat genoeg leon munster van LVM heeft een special messing boom gemaakt voor deze kit , ik had um al in elkaar dus volgende plaats ik die ook .

maar voor dit muur diorama had ik nodig :

1X kit :

sw02pk.jpg

1X Plafonnière ala gamma

190430_0.jpg

1X mooie houten plank met dichte structuur voor het spuiten .

1X boel restjes spuitbussen voor het spuiten deep space and galaxy clouds .

468px-SprayCans_svg.jpg

en dan krijg je dit fraai muur werkje .

003~72.jpg 002~65.jpg 007~60.jpg

008~60.jpg 004~70.jpg 009~52.jpg

010~40.jpg 003~73.jpg

De voyager 1 is nu ons zonnestelsel aan het verlaten en het duurt geloof ik iets meer dan 33 uur om gegevens binnen te krijgen .
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heel knap uit Bubble. Hoe heb je het model aan de plank vast gemaakt ?
 
Dankje kerel , met een 1 mm messing stangetje en dan in zwart gespoten .
 
Zeer prachtig resultaat hoor Bubblegum, die paneet is prachtig gevonden (en gemaakt).
 
Laatst bewerkt:
Vind 't een prachtig idee dat heel knap uitgewerkt is!!
Proficiat!!
 
Vind 't een prachtig idee dat heel knap uitgewerkt is!!
Proficiat!!

een zeer leuk idee, maar laat me toe om als amateur astronoom te bemerken dat je weergave van Jupiter niet optimaal is. Tenzij je natuurlijk de vrijheid genomen hebt om een onbekende planeet weer te geven waar de V'ger ;) na x aantal decaden langsvliegt.

z/w beeld dat ik tijdje terug gemaakt heb:
jupiter_3x_irblock_21_8_9.png
 
Prachtig werk Bubble, maar als ik één opmerking mag maken vind ik de planeet persoonlijk iets te ruw uitgewerkt.
 
Luitjes zie eens de titel ,, daar bevind jupiter zich niet .. en christopher die planeet was expermiteren met ecoline , dat is niet een twee drie onder de vingers qua laten vloeien .
 
Ik vind dat het er zeer realistisch uitziet :)
Mooi gedaan

mvg

Patrice
 
dankje Patrice ,, Klopt christopher , het was de eerste keer dat ik het gebruikt , het heeft een mooi vloei effect , maar droog snel . en correctie,s wordt moeilijk dan , oftewel een plakkerig troepje is het .
 
Je hebt een creatieve geest :).
Wederom heb je een prachtig project gemaakt.
 
Weer een knap staaltje hoor, en inventief gevonden....een planeet maken van en plafonnière ( Zit de lamp er ook nog in :D )

Fred
 
dankje luitjes , het was eerst de bedoeling met een lampje maar de ecoline lijn waren vanuit binnen opgelicht niet het van je .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan