Hoofdsponsor

1/72 Vosper Perkasa

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 5 oktober.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
alvast een mooi resultaat , ben nu al benieuwd naar de laatste foto's.
 
De torpedo's zijn geschilderd en geplaatst:

Bekijk bijlage 435943

Deze torpedo's hadden een gele kop indien zij bestemd waren voor oefeningen en een oranje kop indien offensief.
Jammer genoeg heb ik geen kleurenreferentie voor de offensieve oranje koppen maar wel voor de gele trainers. Om die reden heb ik dan maar besloten om de koppen geel te spuiten.

Bekijk bijlage 435944

Het voetstuk is ook afgewerkt. Grijze primer in meerdere lagen, zwarte letters met brass binnenin.

Nu nog juist de schroeven plaatsen en de laatste antennedraden aanbrengen. Nog wat vlaggen er op en dan zou ie klaar moeten zijn.
Goed doorgewerkt Erwin. Dit model heb ik op een beurs nog nooit gezien. Is eens iets zeldzaam. Willy.
 
De Perkasa is afgewerkt.
Schroeven geschilderd en geplaatst, laatste bedrading en vlag aangebracht en alles nog eens nagekeken op beschadiging.
Deze morgen zag het maar grijs maar toch de laatste foto's buiten genomen.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg

Nu nog een stofvrije plaats zoeken in de kast bij de andere boten (Flower Class Corvette en de PT109) en op dinsdag 5 december mag hij gejureerd worden in de interne wedstrijd "Tamiya" binnen mijn club IPMS Gent.

Minpunt in deze bouw is wel de bedrading welke diende vervangen te worden door nylon of koperdraad. Komt er bij dat ik geen verstand heb van knopen maken. Ook het feit dat de kit ontworpen is voor gebruik met motorisatie doet afbreuk aan het algemeen uitzicht.

Als iemand van de scheepsbouwers interesse heeft in de onderdelen voor de motorisatie mag ie dat laten weten.
 
Leuk model geworden. Ik denk dat een pinwashje het model wel een wat spannender had gemaakt om naar te kijken maar dat is de keuze van de bouwer om dit te doen.
 
Mooi afgewerkt model (y), maar ik kan Ron wel volgen wat betreft een pinwash. Vooral met al die klinknagels...
 
Mooie presentatie van een boeiend scheepje.
 
Jullie hebben gelijk wat de wash betreft.
Er werd er aangebracht op de onderdelen maar niet op de cabine uit vrees dat het zou gaan overheersen.
Nu ja, behalve naar mijn club zal die vermoedelijk toch nooit de deur uitgaan en ik ben al heel tevreden dat ik dit model, dat ik mij in mijn jeugd niet kon permitteren, toch gebouwd heb.
 
In mijn ogen ziet ze er toch zeer voorbeeldig uit. Echt een prachtig scheepje geworden.
Mogelijk zijn er nog verbeteringen mogelijk maar is dat niet bij elk afgewerkt model?
Je moet toch ergens de streep trekken met einde werken.
 
Prachtig model geworden. (y)

Ik heb ooit de Vosper eens gezien in het Museum in Hendon (London), ik weet niet of dit hetzelfde type is als uw model maar vond het al een vrij imposant ding.

MVG

Danny
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan