Hoofdsponsor

1/180 viking schip in fles 1:180 [WIP]

amazone

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
4.896
we gaan eens iets proberen maar of het goed gaat komen kan ik nog niet zeggen :laugh:

de bouwdoos

DSC04483_zpsdduevax0.jpg

DSC04482_zpsgijp5ml1.jpg

de fles met een hals opening van 24 mm

DSC04481_zpsorqtpdzw.jpg

het probleem

DSC04480_zps78j9rrjt.jpg

en het plan

DSC04479_zpslauzb112.jpg

het probleem is dat het schip iets te breed is voor deze fles .
hier ga ik dus aan moeten schuren +/- 2 a 3 mm zodat het er juist in kan.
ook ga ik 1 van de krullen moeten verlagen aan het schip anders krijg ik het er niet in.

een uitdaging zoals je ziet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je de hals niet laten verbreden bij een glazenmaker , die kunnen die uitschuren
Marc
Het ziet er wel tof uit
 
Dit vind ik dusdanig grappig en interessant dat ik het toch eens ga volgen, hoewel het normaal gesproken 10.000 mijlen uit mijn interesserichting ligt.
 
Het is mogelijk om een ei in een iets te kleine fles te krijgen maar dat zal met dit plastieken scheepje niet lukken vrees ik. ⚗⛵
 
hoe wil je de romp aan het dek lijmen als alles al in de fles zit? Moet dat niet aangedrukt worden?
 
mijn interesse is er alvast, succes met de aanpassingen.
probeer eerst eens met de Dremel de flessen hals wat groter te maken, ik heb hier nog wel een diamant schuur freesje liggen.
vgr Marc
 
thx marc maar denk wel dat het gaat lukken hoor en die mm groter gaat het verschil niet maken .
hoe het allemaal in elkaar gaat zal nog priegelen en vloeken worden want het hele ding is 8 cm breed als het in elkaar staat.

ik heb het originele dek al in de kiko zitten en heb er een houten dek voor gemaakt , aangezien er een tent over het schip staat kan ik in het midden wat speling laten tussen de romp en het dek.
 
Er moet toch een makkelijkere manier zijn veronderstel ik...

Mijn idee en bijdrage ivm dit mooie project...

Bodem van de fles er helemaal onderuit snijden, afgewerkte bootje erin, en bodem er terug aan zetten met een contacta clear lijm... ;)

Groetjes,
Kurt
 
toch bedankt voor het mee denken maar waarom makelijk maken als het moeilijk zoveel intresanter is :)
ik ga zeker niet aan de fles beginnen zagen want dan is de lol er voor mij een beetje af.
als het mislukt dan zal dat puur aan mij liggen maar als het lukt zal de voldoening ook zoveel keer groter zijn.
ik heb dit jaar nog niet veel kunnen bouwen wegens terug naar de schoolbanken te gaan en ik wil nu in de vakantie eens lekker ontspannen modelbouwen door dit schip in de fles te krijgen.

heb gisteren de basis gemaakt voor het water en ga vandaag al wat schilderwerkjes doen, fotos volgen vanavond ;)
 
"t Is maar een ideetje, maar mss kunt ge de stukken in de lengte verzagen. Dan zullen ze wel door de hals geraken
 
Mooi project, benieuwd hoe je het doet...

vandaag deze zien passeren...

13406774_1121773511223183_3198072795274193549_n.png
 
base gemaakt

DSC04484_zps3kktarn2.jpg

geschiderd

DSC04485_zpstfscugpd.jpg

en het schip met benodigt heden

DSC04486_zpsleshr28i.jpg

nu moet ik nog een kleine base maken om het schip in te zetten en dat moet dan hard worden met het schip er in als het in de fles zit.
daarna kan ik gaan puzzelen in de fles en alles in elkaar steken
 
heb ze er vandaag ingezet en nu moet het eerst 2 dagen goed drogen voor ik verder kan zodat het schip goed vast zit in de base

DSC04488_zps0p9nbw1q.jpg

DSC04489_zpsy7nky7hw.jpg

de krul die ik er moest afsnijden kan ik er later terug oplijmen zodat het schip toch origineel blijft
 
de fles begint langs buiten serieus vuil te worden moet ik nog eens op keusen.
de roeispanen , tent, en mast zitten er op nu moet de ra en het zeil er nog aan

DSC04493_zps8tsdhqpc.jpg

DSC04495_zpsm8jyuulf.jpg
 
Dit is wel heel knap werk, hoe krijg je het voor mekaar, prachtig.

Grtz Bart.
 
Dit is wel heel knap werk, hoe krijg je het voor mekaar, prachtig.

Dat vraag ik mij nu ook wel af hoe je dit voor mekaar krijgt... ik veronderstel met lang gereedschap, en lange pincetten...
Mogen wij ook een keertje meekijken hoe je juist te werk gaat?

Groetjes,
Kurt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan