Hoofdsponsor

1/32 verlaten ridder ... [wip]

tja jonge , jonge , ik moet jullie wat bekennen .
Vanmiddag zat ik nog wat te staren naar mijn dio en vond dat de ridder die ik ging plaatsen toch niet de geschikte man was , dus heb ik een ander "verloren " ziel gevonden in mijn collectie . Ik zal de andere nog wel ergens anders in gebruiken , want was niet tevreden .
Dus mijn dames en heren dit is nu de ideale persoon . :P

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

Er valt je misschien iets op ,er mankeert nog wat aan het figuurtje zoals de teugels en de staart van het paard , maar dit komt wel goed .
( hoop ik ;) )
En nu heb ik een probleempje , namelijk de ketting van de ophaalbrug staat mijn niet aan , zal die opnieuw willen maken , maar zal niet weten hoe .
Op de kop toe moet hij " zweven " , want dit is een deeltje van de ophaalbrug , dus de ketting moet ook niet vast zitten , die loopt normaal nog verder door .
attachment.jpg

attachment.jpg

alle ideeën zijn welkom .

grt Nicolas
 
een fijndere ketting kan je sec lijm recht laten staan. ketting opspannen tussen 2 nageltjes en dan alle schakels voorzien van sec lijm.
mischien weet iemand anders nog wel een andere oplossing

succes er mee
vgr Marc
 
Nicolas persoonlijk vind ik de ketting een beetje te grof en niet in verhouding.
Kijk is tussen de modeartikelen in kleerwinkels, ik heb daar al veel prullaria misbruik voor mijn dioramas en figuren en voor de prijs moet je echt geen uren prutsen.

Ps. voor de rest vind ik het wel de goede weg op gaan.

Grtx Jan
 
De ketting daar zijn de schakels te dun en te groot maar ja vind maar iets naar uw zin he , in Belgie kan je in doe het zelf zaken ketting aan de rol krijgen misschien zit er iets bruikbaars tussen , verder vind ik het ongelooflijk knap echt ik meen dat
Het is niet mijn ding maar ik vind het gewoon knap
Mooi werk
Marc
 
@ Jan , ja dat is het hem juist de ketting staat me helemaal niet aan , ik heb ze trouwens zelf gemaakt maar de schakels zijn te ruw en niet zo mooi in proportie .
dus dat wordt experimenteren .
@ Marc , bedankt , dat klopt , ik zal eens gaan loeren in doe-het -zelf zaken .

grt Nicolas
 
Kijk ook eens in speciaalzaken voor accessoires zoals Veritas of eerst en vooral in madam haar sieraden doos want daar zit meestal ook wel iets tussen (moet niet altijd goud of zilver zijn). :worried: :D
Wat dat "zweven" betreft: een ketting van een ophaalbrug zal meestal wel een beetje doorhangen onder zijn eigen gewicht, misschien niet veel maar toch. Strakke kettingen breken vlugger dan doorhangende, niet overdrijven ook natuurlijk.
 
Ja Erwin het mag geen te strakke boel worden ,ze moet wat doorgangen , maar er moet zogezegd een " oneinde " aankomen zodat deze ( zoals de brug ) maar een deeltje van de ketting is . En wat betreft rommelen in mijn madam haar sieraden kast , hoelala , slecht idee maat !!! :D

grt Nicolas
 
klein hobby winkeltje in de chopping wijnegem glvloers geen modelbouwwinkel maar heeft veel kettingen en klein materiaal wat zich goed leent voor diorama's.
mooie ridder trouwens en ik leer in stilte verder met de forums.
 
We zijn begonnen met het vloertje te plaveien . :$

attachment.jpg

attachment.jpg



grt Nicolas
 
veel plezier met het plaveien ;)

ivm kettingen... in winkels zoals Zeeman, Wibra.. kan je juwelen kopen voor 1-2€ en daar zijn exemplaren bij die veel bruikbaar materiaal bevatten :)
Als ik in zo'n winkel kom, breng ik er soms enkele mee en zo heb je met de tijd toch wat materiaal :p
 
ok thx , man , ga dat zeker eens binnen springen .

grt Nicolas
 
Eindelijk een foto gevonden van een ketting aan een ophaalbrug .

attachment.jpg

En nu brainstormen . :wacko:

grt Nicolas
 
Als je zelf een ketting wil maken, dan zou (heb) ik het op volgende manier doen (gedaan):

006-12.jpg

007-10.jpg

008-11.jpg

Je kan de schakels dan gewoon in elkaar haken eer je ze dichtmaakt. Je kan ook andere vormen (ovaal) maken, zolang je een vorm hebt om je draad rond te wikkelen...
Het zal een beetje tijd vergen om je ketting te maken, maar je moet er ook geen meters van maken hé ;)
 
Mmmmmm ook geen slecht idee , ideetjes genoeg hier gekregen ...
THx mannen !!!!!

grt Nicolas
 
En we schieten beetje bij beetje op !!! :D

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

grt Nicolas
 
Ben beginneling maar hou van details er is over nagedacht zeer mooi. blijf volgen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan