Hoofdsponsor

1/72 VERDAM.. euh, DAMNED!! (vignette) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hetgeen ik er een beetje verkeerd aan vind is dat de kasseien een beetje te bruin zijn...
Toch bedankt om even te gaan checken :D
 
Beyond, ik heb eens je laatste foto's bekeken van voor de wash. Er zit inderdaad verschil in, maar niet voldoende om dit nog te merken na een wash, (zoals je ondervonden hebt).

Mijn kasseien geef ik eerst een basiskleur met de airbrush, dit kan gaan van éénkleurig grijs tot een variatie van verschillende geel- en bruintinten, naargelang het beoogde eindresultaat. Daarna kleur ik verschillende kasseien apart in met enkele kleuren olieverf, weerom naargelang het eindresultaat. Zo gebruik ik voor grijze kasseien wat wit, bruin, blauw...
Je mag rekenen dat zowat de helft van de kasseien stuk voor stuk opnieuw ingekleurd worden, de andere helft blijft in de basiskleur.
Als je het resultaat dan bekijkt komt het enorm hard over : veel te scherpe contrasten.
Een wash werkt dan alles naar elkaar toe.

Ik denk dat je het best wat kasseien, stuk voor stuk, DB'st met wat verschillende tinten.

Als laatste werk ik dan nog wat pigment poeders in om een stof effect te bekomen.

Succes !

Groeten Rik
 
Ziet er toch al goed uit hoor.
Voor de kasseien gebruik ik wel eens een drybrush van Raw Umber met een tikkeltje blauw en zilver.

Grtz Bart.
 
De tips van hierboven indachtig geweest, heb ik vandaag nog een poging gedaan...

attachment.jpg
 
Hey,

Beyond man, dit is het, misschien later, bij het bijwerken erop letten dat er meer stofuitwaaiingen zijn bij de gevallen muur, stof gaat ver.
Straatstenen zijn echt super.....
Hup hup 1/72.... ;)
 
Is een hele verbetering met die kasseien in verschillende kleuren.
Goe bezig,

JM
 
knap diotje, komt daar die SWS op ???

knappe kasseien
 
Beyond man, dit is het, misschien later, bij het bijwerken erop letten dat er meer stofuitwaaiingen zijn bij de gevallen muur, stof gaat ver.

Bedankt Swa, veel uitwaaien zal het niet gedaan hebben denk ik, dit muurtje is niet kapot geschoten (waardoor het stof veel meer zou uitwaaaien), maar is omver gereden door de tank, dus het muurtje is gewoon naar beneden gevallen (= veel minder stof uitwaai ;) )
Toch bedankt voor het meedenken :)

Buzzy en Jeanke, bedankt :)

knap diotje, komt daar die SWS op ???
Knappe kasseien

Bedankt Karel
De SwS komt hier niet op hoor, dit diotje is slechts een hand groot, de Sws zal wel dubbel zo groot zijn (het verschil tussen 1/72 en 1/35 hé ;) )
Hier komt een StuG op staan :)
 
Prachtig resultaat, Beyond. Misschien toch wat lichte pigmentpoeders tussen de voegen borstelen, bvb dry mud.
Ik zou er zelfs wat groene poeders tussenborstelen, hier en daar, om wat mosafzetting te simuleren. Bvb dichter bij het muurtje, alwaar minder verkeer is.

Dit wordt een kleinmeester werkje, of beter : meesterwerkje in 't klein. ;)

Groeten Rik
 
Mooie basis man ! en ik dacht nog dat het 1:35 was...
De kasteien komen goed over nu, goed gedaan bravo_zpse8aefded.gif

schön weitermachen jah ? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan