Hoofdsponsor

1/72 VERDAM.. euh, DAMNED!! (vignette) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.020
Om mijn Ersatz M7, Stug III te kunnen presenteren, heb ik besloten om een vignette te maken.
De reden is simpel, ik wil een gebroken rupsband op mijn tank, en een vignette zou moeten duidelijk maken hoe dit zo komt.
Hier enkele foto's van enkele avonden werk.

De basis:

attachment.jpg

Enkele muurdelen gemaakt:

attachment.jpg

De twee bovenstaande samen (staan er gewoon losjes op..):

attachment.jpg

attachment.jpg

Opmerkingen en tips meer dan welkom :)
 
het begint al spannend ! ^^

grt Nicolas
 
Da komt dik in orde man. Kijk er zeker naar uit om het vervolg te zien.
 
Ziet er goed uit, uit welk materiaal is dit gemaakt?
 
Bedankt voor de reacties :)

Ziet er goed uit, uit welk materiaal is dit gemaakt?

De enige gebruikte materialen tot nu toe zijn:
* architecten karton (grond en muren)
* enkele ijzerdraadjes uit snelbinders voor vuilniszakjes en 0.10x0.20 evergreen strip (tralies voor hek).

Het architectenkarton is aan beide zijden ontdaan van het papier/karton, zodat enkel het schuim gebruikt wordt. Op deze manier heb je geen (kartonnen) rand in het midden. Ik heb namelijk voor de muren twee delen tegen elkaar gekleefd (met CA lijm) om dikte te verkrijgen...
Verder met een scalpel de lijnen getrokken voor de vorm van de bakstenen, en nadien met een fijn potlood deze nog eens na getekend om de randen iets minder scherp te maken.
Voor de kasseien heb ik de stempels van onze sponsor Christophe gebruikt. Zeer makkelijk in gebruik :)
 
Ik heb lopen zoeken op de web site van Christophe maar kan die kasseien niet vinden.
Ben heel nieuwsgierig wat u van deze diorama ga maken, succes.
 
Dat wordt ongetwijfeld weer een dio met de Beyond touch !
 
Dat is een mooi begin, mijn stoel staat er alvast bij.

Grtz Bart.
 
Intussen nog wat stukjes muur gemaakt, gisteren een basislaagje bruin aangebracht, en vandaag terug een beetje tijd gehad om een schildersessie uit te voeren.
Hier de foto's van het resultaat:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Alvast een mooie start, Beyond.

In het vervolg misschien wat rekening houden met 'baksteenverband' in je kasseien, nu liggen ze meer in een dambord patroon waardoor ze makkelijker los te wrikken zijn door het verkeer.

Groeten Rik
 
Merci mannen :)

@Rik, ik heb het geprobeerd om dit aan te houden (je ziet het hier en daar het baksteenverband), maar het was niet zo evident met de stempels die ik heb om dit de ganse tijd zo te behouden. Toch niet als ik langs de zijkant een beetje de lijn wou behouden...
Maar ik ga er de volgende keer toch beter op letten door je opmerking ;)
 
Als je straks de kasseitjes hebt voorzien van stof en zand in de voegen, zal er niet veel meer van te zien zijn denk ik Beyond.
 
Terug goed geslaagd man en heb ook weer iets bij geleerd ivm de kasseien.
 
Alweer enkele stapjes verder (maar daarom niet allemaal beter :O )
Het gras is beginnen groeien, de bladeren zijn hun boompjes wat verloren, en de muurtjes hebben wat mortel tussen de steentjes gekregen ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De kasseien hebben ook nog een wash gekregen, maar daar ben ik niet zo tevreden van -nono-
Dus daar ga ik nog wat aan drybrushen binnenkort...

Tips, opmerkingen, vragen?
Shoot!!
 
Misschien eens een foto met je tank er op, kan helpen om het totaalbeeld te zien.
Wat je kasseien betreft volg ik u, te eentonig qua kleur op de foto's.
 
.....
Wat je kasseien betreft volg ik u, te eentonig qua kleur op de foto's.

Er zat meer kleur op vóór ik de wash er op gesmeerd heb, vandaar dat ik terug wat ga drybrushen ;)

Foto met het tankje volgen later, wil de vignette niet beschadigen (natte verf...)
Ook het tankje is nog niet volledig klaar, en zeer fragiel :8. Heb al enkele onderdelen (vooral de shorten..), moeten herstellen wegens zeer dun en zeer plooibaar (metaalfolie hé :O ). Zeer praktisch om onderdelen te maken, maar het is en blijft zeer vervormbaar bij de minste aanraking... :ohmy:
Dus voor het totaalbeeld nog even op je honger blijven zitten ;) :P
 
Ziet er al ferm uit....! Nice work.!
Grtz yves,
 
Er zat meer kleur op vóór ik de wash er op gesmeerd heb, vandaar dat ik terug wat ga drybrushen ;)

Foto met het tankje volgen later, wil de vignette niet beschadigen (natte verf...)
Ook het tankje is nog niet volledig klaar, en zeer fragiel :8. Heb al enkele onderdelen (vooral de shorten..), moeten herstellen wegens zeer dun en zeer plooibaar (metaalfolie hé :O ). Zeer praktisch om onderdelen te maken, maar het is en blijft zeer vervormbaar bij de minste aanraking... :ohmy:
Dus voor het totaalbeeld nog even op je honger blijven zitten ;) :P

heb eens achter mijn hoek gekeken naar de kasseien wel bij regen weer en deze zien er ook in het echt zo eentonig uit dus ik weet niet wat er zo verkeerd aan is
gr dirk d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan