Hoofdsponsor

1/75 Vasa (Wasa) Corel 1:75 [wip]

ik zie nu pas hoe lang geleden mijn laatste posting is geweest. helaas gaat het de komende maanden op een laag pitje ivm drukte op mijn werk en daarnaast ook nog een complete verbouwing/opknapbeurt van de woonkamer (muren stucen, schilderen, nieuwe vloer).
hierdoor heb ik mijn modelbouwwerkbank ook nodig voor de grote klussen in huis en zal de Vasa en de overige modellen in huis tijdelijk worden opgeborgen
 
Jan, ook van mijn zijde succes met het klussen.
We wachten geduldig af, dit is tenslotte hobby.
 
in verband met de aanstaande verbouwingen in huis de Vasa verplaatst op de standaard die bij de kit zit.
is niet de ideale standaard en ik zal deze tzt zeker vervangen maar zo kan ik het model in ieder geval beter stallen

2013-09-15155506.jpg

2013-09-15155616.jpg
 
niet te lang verbouwen jan want anders ga ik de vasa missen , ze ziet er al erg goed uit als je zo het totaal plaatje bekijkt 8)
 
als alles meezit dan zou het rond eind november weer ver klaar moeten zijn, maar ja dan komen er vast nog allerlei restpuntjes en is het zo weer kerst.
we hebben wel afgesproken dat het klussen een week voor kerst wordt afgerond en dan pas ruim na nieuwjaar weer gaat starten, dus dan kan ik (hopelijk) weer verder.

in de tussentijd zal ik wel wat kleine klusjes doen zoals schilderwerk op de bouwavonden van de modelbouwclub waar ik lid van ben. maar voor de veiligheid is de romp veilig gestald.
 
Tussen de bedrijven door gestart met het schilderen van de spiegel onderdelen

2013-09-21092832-1.jpg
 
Je kan het toch niet laten Jan ;).
Mooi klusje voor tussendoor met al die verschillende kleurtjes.
 
Dat is het voordeel van de vaste bouwavonden van onze vereniging. Iedere donderdagavond een paar uurtjes actief bezig zijn als ontspanning. Thuis komt er tot de kerstvakantie niet zo veel meer van. Over 3 weken begint het circus van muren stuccen, schilderen, nieuwe laminaatvloer leggen en dan de nodige afwerkpuntjes nog. Doelstelling is wel dat het ruim voor kerst klaar moet zijn en ik heb gelukkig nog een aantal vrije dagen voor het werk in te plannen, dus dat wordt een aantal lange weekenden doorwerken.
 
dat is goed geschilderd jan voor 1 avond 8)
 
Ik ben het met Dirk eens Jan, het schilderwerk ziet er goed uit en dat op deze kleine onderdelen.
 
bedankt voor de reacties, ik ben voorlopig nog wel even bezig voordat alles geschilderd is. het is zo klein allemaal dat je na een uurtje schilderen je ogen echt wel weer rust moet geven.
 
afgelopen donderdag weer wat geschilderd.
alle attributen voor de spiegel zijn vrijwel gereed

2013-10-11202222.jpg
 
Prachtig Jan het schilderwerk van de spiegelonderdelen.
 
jawade prachtig man vakschilderwerk zou ik zegen .
gr dirk.d
 
mooi jan die club avonden missen hun doel niet 8)
 
het schilderwerk is gedaan met een ruime hoeveelheid kleurtjes en hele dunne kwastjes. gewoon beginnen er mee en op een gegeven moment op gevoel verder met details accentueren
 
de werkzaamheden aan de Vasa liggen nu stil
ben de komende tijd in de woonkamer bezig
zie hier de start

2013-10-16135036.jpg
 
Zo te zien maak je er 'n echte bende van Jan en kun je nog wel even vooruit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan