Hoofdsponsor

Anders / onbekend Van tekening naar model , van schaalmodel naar ware grote , thema " windkracht "

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Van tekening naar model , van schaalmodel naar ware grote , thema " windkracht "

Nou luitjes hier een kleine uitgewerkt project waar ik eindelijk niks van mocht zeggen toen ik het model was aan het maken zelf van tekening naar een model , dit verzoek of ik dit is eens wilde proberen leek me wel wat .
Het verzoek kwam van een bloemencorso verenging , een corso is een bloemen wagen , net zoiets als een carnavals wagen maar dan met paar honderd duizend bloemen worden er op geplakt .
Het thema wat ze op tekening hadden waren drie windmolens onder de thema titel : windkracht , de eerst molen had een beetje beschadiging , de tweede molen meer en de derde veel schade door de storm kracht .
eerst had ik messing skelet gemaakt waarop later Veel styreen plankjes op kwamen en de wieken ect van minimale tot zware schade .

Dus eerst in het klein :)

attachment.jpg

attachment.jpg

Na 2 dagen was ie klaar en later een likje verf , ik wist toen de kleuren nog niet

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Toen werdt het model opgehaald door de corso bouwers , die eens gingen uitrekenen was ze allemaal nodig hadden om een 1/1 versie te maken en natuurlijk het hun prent voor 2013

attachment.jpg

Toen werdt het bestellen van het staal voor de contrucktie,s van de drie molens , afmeting : 10 meter lang zijn de wagens ,hoogte max mag 7 meter . deze wagen kosten gauw in de twintig duizend euro voor een beetje mooie wagen . en dit is maar 2 dagen te zien

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan begint het feest , lassen meten en passen van het grove werk

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Als de zeer grote frame delen inelkaar zitten wordt alles gekeurd door mensen die daar verantwoordelijk voor zijn en kan het bekleden met de speciale foam platen beginnen , waarop later de 250.000 bloemen in diverse kleuren in patroon worden opgeplak .

attachment.jpg

Het sorteren van de bloemen

attachment.jpg

af en toe een paar hapjes eten :)

attachment.jpg

En stug door plakken die 250.000 bloemen in 24 uur

attachment.jpg

Vroeg in de ochtend is ie dan bijna klaar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan als laatste kan vrijdag in de middag en avond de tocht door het dorp met andere concurenten beginnen .

[imghttp://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=39642&d=1379706549][/img]

attachment.jpg

Deze groep is vorig jaar 10de geworden en dit jaar 9de , ik vond het leuk om het te doen voor ze en zo zie je maar weer modelbouw rijkt verder dan je hobbykamer :) .

voor meer foto,s ook van andere wagens

https://plus.google.com/photos/1142...225746760445111830/albums/5913865127231220513


Dit is de wagen die gewonnen heeft in het filmpie kunnen jullie ook zien waarom , meer bloemen en multi funktioneel , prachtwagen !!!

attachment.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=0gW5z1_T6O8

Ik wou het model terug hebben , maar dat ging niet meer, ging in de vitrine van de vereneging in :( dus dan maar een voor mezelf gemaakt alleen de andere kant op qua formaat :)

attachment.jpg

attachment.jpg

Close
 
Laatst bewerkt:
WAUW, wat gááf heb je dat bedacht man :ohmy::O

Hoe kóm je erop om die molens in die windkracht zo weer te geven... prachtig !!

En het resultaat in 1:1 met de bloembekleding erop behoudt 't effect ook nog.
Erg mooi werk, kan me levendig voorstellen dat je er nog 1 voor jezelf maakt...
Leuk dat je 't effe deelt hier ! :)

groetje
 
Die had zo in Lichtenvoorde (het op een na grootste bloemencorso van Nederland) kunnen rondrijden. Super gevoel moet dat geweest zijn dat ze jouw ontwerp nabouwen en dat je er deel van mag uitmaken.
 
Die had zo in Lichtenvoorde (het op een na grootste bloemencorso van Nederland) kunnen rondrijden. Super gevoel moet dat geweest zijn dat ze jouw ontwerp nabouwen en dat je er deel van mag uitmaken.

Off topic kom je uit Lichtenvoorde Mark? ik uit Winterswijk dus bijna buren.

Gaaf model Bubblegum en de echte mag er ook wezen.
 
Off topic kom je uit Lichtenvoorde Mark? ik uit Winterswijk dus bijna buren.

Gaaf model Bubblegum en de echte mag er ook wezen.

Ik ben er geboren maar woon al een tijdje in Vreden :D
 
Ok dus ook bijna buren :-)
 
knap ontwerp en mooi gemaakt hoor.
vind het model dat jij gemaakt hebt tog mooier dan de bloemen wagen hoor
 
Knap werk, en dat in verschillende schalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan