Hoofdsponsor

1/24 V.W. Karman Ghia

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.881
Dit zijn nu beelden van mijn V.W. Karman Ghia die ik verleden jaar gebouwd heb ik heb deze wel een paar maal moeten herspuiten om hem mooi te krijgen , het was ook de eerste maal dat ik op watergedragen verf gewerkt heb ( Vallejo )
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
EN???? :):)
 
mooi gedaan.
zeker niet slecht voor een eerste maal vallejo.
zit strak in de verf, alleen komt het door de lichtinval, de binnenkant van de motor op de ondersteboven foto ziet er heel wat lichter uit van rood, lichtinval of minder lagen rood gekregen?
Iets zegt mij ook dat je de uitlaten niet hebt uitgeboord, of vergis ik mij hierin?
maar een net model :).
mvg Bruno
 
nee bruno die binnenkanten zijn mat gebleven en daar zal het verschil zitten en neen ik heb die uitlaten niet uitgeboord , punt 1 ik heb het materiaal er niet voor , ik was daar nog maar pas terug bezig en ten tweede dat wist ik toen allemaal nog niet dat het zo ver ging ge weet dat ik zo een eenzame bouwer was , maar nu op dit forum is het allemaal anders aan het worden
Maar dat hebt gij toch weer goed gezien natuurlijk op foto's komen veen fouten of mankementen naar boven
Marc
 
is een mooi model geworden zeker nets mis mee.
Het binnenste van de uitlaat kan je ook gewoon mat zwart verven in plaats van uit teboren.
 
Ok dank u ja dat was in mijn herstart periode na lange tijd stil te hebben gezeten
In ieder geval dank u Marc
 
Ziet er goed uit!!

Welk merk van kit was het?
Heb een paar maanden terug die van Tamiya gebouwd en was best een fun build.
 
Ik denk Hasegawa een mooi kitje echt met metalen embleempjes goed afgewerkt niet zo goedkoop maar wel waard
Marc
 
Dat is een mooi model dat je gemaakt hebt.
Netjes afgewerkt.
 
Inderdaad erg mooi Marc. Interessant om te zien dat Hasegawa en Revell ongeveer dezelfde oplossingen hebben gekozen voor de onderzijde (=zelfde onderkant als van een Kever). Bijv. dezelfde voor-afsluiting van het Y-chassisstuk.

Je kunt zien dat je hier met veel liefde aan hebt gewerkt en het resultaat mag er dan ook zijn.

Ik vind met name het chroom er erg mooi uitkomen, heb je dit later overgespoten met chroomverf of komt het zo rechtstreeks uit de Hasegawa-fabriek?
 
Mooi model Marc. Netjes gebouwd en het vele spuitwerk heeft zich geloond.
Je kan inderdaad nog een puntje zwarte verf in de uitlaat uiteinden aanbrengen, gaat een heel ander uitzicht geven.

Mark
 
Roy het meeste chroom is gedaan met "Bare Metal Foil " te koop in de betere modelbouwwinkels ik weet niet of ge het kent het bestaat in goudkleur en chroom uitvoering het is een zeer zeer dunne alu folie die kleeft en je kan het daarna opblinken met een oorstokje of een watje werkt zeer prettig
Het is formaat A-4 dus redelijk veel
Marc
 
Ah wel goed om te zien dat je het niet af fabriek-hebt gelaten. Ik ken metal foil wel van anderen die er complete vliegtuigen (B25's, Mustangs etc.) mee bekleden. Zelf nooit mee gewerkt... leuk om te zien dat het hier zo goed z'n werk doet!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan