Hoofdsponsor

1/35 URAL 63095 TYPHOON_U

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box
BOUWBUDGET
op kosten van een ander
BOUWSTATUS
eerste delen zijn af
COMMENTAREN
ik heb een dik vel

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.442
Ben begonnen aan een voor mij onbekend merk RPG, en voertuig.
URAL 63095 TYPHOON_U-00.JPG
de bouwdoos zit goed vol en het technische gedeelte ligt zeer hoog, voor mij persoonlijk zit er teveel PE in maar dat is zoals gezegd persoonlijk.
Door het hoog technisch gehalte gaat de bouw ook maar langzaam vooruit, het bouwplan is goed ondanks de blunder die ik er in heb gevonden.
Het resultaat van een week bouwen.

de twee draagarmen van het chassis en de drie linkse ophangingen die wel volledig beweeglijk zijn.
De velgen heb ik moeten uitboren, dit stond niet in het bouwplan. Volgens het plan zijn deze uitgeboord en moeten enkel samen gebouwd worden.

De ophangingen zijn ook verschillend, wat ook niet direct duidelijk is op het plan

URAL 63095 TYPHOON_U-01.jpgURAL 63095 TYPHOON_U-02.jpgURAL 63095 TYPHOON_U-03.jpgURAL 63095 TYPHOON_U-04.jpg
 
Dat ziet er mij een ferm beest uit dat we zeker gaan volgen !
 
Lekker log voertuig hou ik wel van.
 
Lijkt mij een vrij complexe bouw. Niet direct mijn domein maar ga toch wel volgen. Noch het voertuig, noch de bouwkit (merk) is mij bekend. Kunnen we dus alleen maar van leren. Succes met het project.
 
Speciaal voertuig en volg,
 
RPG heeft twee van deze kits, de gewone en die met de weighted wheels. Jij hebt waarschijnlijk de gewone gevonden?
 
Nooit van dit bakbeest gehoord,
Dus kijken we mee.

Grtz.

Luc :cool:
 
RPG heeft twee van deze kits, de gewone en die met de weighted wheels.
ik heb de doos met gewone rubber wielen.

De spreu met de velgen, het rechter gedeelte moet uitgeboord worden zodat het op de wielhouder past.
URAL 63095 TYPHOON_U-05.jpg
URAL 63095 TYPHOON_U-07.jpg

Het stuk na het boren en de montage
URAL 63095 TYPHOON_U-08.jpg
URAL 63095 TYPHOON_U-09.jpg

Het aanbrengen van de draag armen en aandrijfas
URAL 63095 TYPHOON_U-10.jpg
URAL 63095 TYPHOON_U-11.jpg
URAL 63095 TYPHOON_U-13.jpg
de bevestigingsplaat met de linkerhouder, als men beide monteert krijgt men het samengevoegd deel er enkel met enorm gefriemel tussen.
URAL 63095 TYPHOON_U-14.jpg
het gemonteerd stuk, enkel de aandrijfas is verlijmt.
URAL 63095 TYPHOON_U-15.jpg
de rechter bevestigingsplaat verlijmt, het wiel blijft nu beweeglijk in alle richtingen.
onder,boven, links en rechts. URAL 63095 TYPHOON_U-16.jpgURAL 63095 TYPHOON_U-17.jpgURAL 63095 TYPHOON_U-18.jpgURAL 63095 TYPHOON_U-19.jpg
na het verlijmen van de versterkingen kan men de schokdemper samen bouwen
URAL 63095 TYPHOON_U-20.jpg
en deze dan monteren.
URAL 63095 TYPHOON_U-21.jpg

Kan het eenvoudiger, waarschijnlijk wel. Hebben ze overdreven, vind ik persoonlijk niet. Maar het is zeker geen kit voor beginners zou ik durven zeggen

Op dit stuk moeten nog de remcilinders aangebracht worden en de stabilisator, als men dan niet geprutst heeft verkrijgt men een volledig beweegbare en geveerde ophanging.
 
Dat is een heel verhaal voor een stukje ophanging :-)
 
Veel plezier met deze kit. Voor mij ook totaal onbekend.
 
Serieus gecompliceerd gedoe en inderdaad niet voor beginners.
 
dat zijn al veel onderdeeltjes om een klein deeltje te kunnen maken.
 
Ferm gedetailleerd lijkt me.
Ophanging althans...

Fijn werk (y)
 
Na enkele tussendoortjes verder gewerkt, en gisteren in de late uurtjes de grootste horde genomen
1702632474944.png
URAL 63095 TYPHOON_U-22.jpgURAL 63095 TYPHOON_U-023.jpgURAL 63095 TYPHOON_U-24.jpgURAL 63095 TYPHOON_U-25.jpgURAL 63095 TYPHOON_U-26.jpg
Op naar de volgende stap
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan