Hoofdsponsor

1/72 Unterwasser-Boot VIIC 41 (Revell 1/72) [!]

B

Buellist

Guest
attachment.jpg
Ben een nieuw project begonnen, en aant testen of ik nog weet hoe je fotos post.
Meer nieuws volgt Grtz John
 
Laatst bewerkt door een moderator:
John, veel succes met deze U-Boot en de foto is te zien, dus dat gaat weer goed :).
 
Veel plezier met de bouw van deze mooie U-boot!

Fred
 
Succes met de bouw van je Unterseeboot.
 
Dank U mannen;
Ben begonnen met het openen van de vloedgaten.
(Achterkant weg-frezen tot ze open zijn)
Dan de helften aan elkaar.
attachment.jpg
Ik ga wel de PE set van Eduard gebruiken voor zover het mij nuttig en mooi lijkt.
Dus moesten er nog een paar gaten gemaakt wordenattachment.jpg

Grtz John
 
O ja, had nog een PE set liggen van een ander type U-boot, daar kon ik mooi de vloedgaten van gebruiken.
attachment.jpg
Grtz John

P.S. kant toch ook nie laten voor een houten dek te plaatsen.attachment.jpg
 
Heb deze ook nog ooit gemaakt. Een serieus beest. Voorzie maar plaats. Dit wordt zalig om te volgen.
Mocht je een party willen bouwen aan boord dan hebben Hecker & Goros, CMK Czech Master's Kits en Andrea toffe figuurtjes (wel geen bikini-babes).
 
Laatst bewerkt:
Dit is er eentje om te volgen, duikboten zeggen me wel iets.
 
Deze is van Revell, schaal 1:72.
Dat geeft een lengte van zn 93cm.

Grtz John
 
Aja, de Gato-Class mooie boot heb ik ook eens gebouwd (zal nog es wat fotos opzoeken).

Maar nu update:
attachment.jpg
Ik moet de snorkel en de ¨vlucht-capsules¨:huh: overzetten van het orginele dek.
 
Ha OK, ik heb van Revell op die schaal de Amerikaanse nog liggen maar ik vind er momenteel geen aftermarket voor.

De Gato heb ik vroeger ook nog gemaakt. Met aftermarket stukskes van Iron Bottom Sound http://ibs.eastcoastarmory.com/Csets2.htm en Nautilusmodels http://nautilusmodels.com/Gato/72Gato.htm en White Ensign Models https://www.whiteensignmodels.com/c/172+Scale+Photo+Etch/22/1/. Prijzige sets met nog wat werk aan... Had hier vroeger nog een topic van. Dit zijn serieuze beesten. Moesten de ogen van mijn vrouw torpedo's kunnen afschieten...
 
Tnx Yamato, die site's heb ik opgeslagen. :D
Vooral het kanon moet vervangen worden, wat Revell meeleverd lijkt nergens op en de PE is ook interessant... enne: de prijzen vallen nog mee vind ik, maar ja, aftermarket is nu eenmaal niet goedkoop. :(

Enfin, terug naar de andere U-boot nu...
 
Ik ken dat bouwverslag Fred, alles wat ik weet over deze boot heb ik van hem (Foxbat) geleerd.
Pas ook veel tips toe, maar aan de meeste dingen waag ik me nog niet:unsure: .

Nog best even oefenen denk.
Tis wel de reden waarom ik deze boot ben gaan bouwen, want toen ik dat verslag zagsdfkkjskngsdfkkjskng .

Grtz John
 
@Fred, Ik Heb zonet dit topic eens doorlopen... amai... zeker en vast een prijsbeest, er blijft zo te zien van de originele kit niet veel over! :D

Buellist weet wat te doen. :)
 
Ik weet zeker wat te doen, maareuh ben daar nog niet helemaal klaar voor:( .

Ff update-tje:
Heb het voorste stuk vant orginele dek moeten gebruiken, dat is van ijzer dus komt PE op.
Daarbij war de neus ietwat vervormd doort frezen van de vloedgaten, en zo word dat ook op zn plaats gedwongen.
attachment.jpg

Grtz John
 
Oja, ook het dek een stevige wash gegeven, kan de donkere verf int hout (nerven) trekken.
Word later nog geschuurd en verweerd.

Grtz John
 
John, je moet doen wat je zelf wilt. Het is jou model en als jij tevreden bent is dat hartstikke goed.
Ik vind dat je al erg goed bezig bent en zal deze dan ook vol bewondering blijven volgen.

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan