Hoofdsponsor

1/100 Union - Constructo, schaal 1/100 [!]

Debart

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
5.803
Ik ga ook met dit schip aan de gang en probeer voor zaterdag een eind te komen, kan ik haar mooi mee nemen na de scheepsbouw ontmoetingsdag in Duizel.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Succes met je nieuwe project Bart!
 
Dit zijn eenvoudige maar leuke kitjes waar ge veel plezier mee kunt beleven. Ik zou het rustig aan doen want met wat extra aandacht is hier echt iets moois van te maken. Neem de kit maar mee naar de ontmoetingsdag, dat is een ideale gelegenheid om tips en truuks te krijgen.
 
Hoi philip en Pascal,

Bedankt voor de leuke reactie's,pascal ik ga na de ontmoetingsdag en sta daar met de santa ana en hoop deze boot, ik doe het rustig met het bouwen van de boot, als hij niet af is gaat ze gewoon mee en stel hem ook op de tafel.

Kom je ook na de ontmoetingsdag pascal?
 
Hey Bart,

Nee ik zal er niet zijn. Maar ik ga wel aanwezig zijn op de Model Force beurs in Helchteren.
 
Is het met je rug beter, ik ben er ook op 4 mei.
 
Het begin is gemaakt, Volgens beschrijving moet ik lijntjes op tekenen om de beplanking na te bootsen maar dat ga ik niet doen, ik ga strookjes fineer van 3mm snijden en de zijkanten van de latjes zwart maken om het breeuwen na te bootsen en als de beplanking er op zit ga ik het schrapen met een mesje.

attachment.php


attachment.php
 
Ziet er een mooie boot uit.
Houtbouw is iets apart, is zoveel meer werk aan of een boot in styreen.
Ik bewonder iedereen die een boot in hout maakt.
Veel succes met deze boot.
mvg Bruno
 
deze ga ik zeker volgen :D
ben benieuwd wat je ervan gaat maken

groeten, joachim
 
Bedankt Bruno en joachim voor de leuke reactie,s.
 
veel suc6 bart maak er iets mooi van ;)
 
Ik denk dat als je dat met dat fineer zo gaan doen, je het model zaterdag zeker wel af hebt :D

Maar ook al gaat dat niet lukken, ik ga deze ook weer volgen want ik vind het prachtig wat er met houtbouw wordt bereikt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Dirk, Roy en Mark,

Roy, hij zal niet af zijn, dacht het wel te doen ( beetje teveel willen van mij ;)), maar ik neem haar gewoon mee na Duizel, kan er altijd van andere bouwers wat op steken.
 
De beplanking zit nu op het dek, moet alleen nog gebeitst worden.

Latjes zwart gemaakt aan de zijkanten om het breeuwen na te bootsen.
attachment.php


Stuk beplankt.
attachment.php


Helemaal beplankt.
attachment.php


Geschuurd.
attachment.php

attachment.php
 
Gaatjes voor de masten geboord en aan de onderkant een stukje aangeplakt en een mal gemaakt om de reling te buigen.

moet nog bijgewerkt worden.
attachment.php


mal voor de reling te buigen.
attachment.php


gaatjes voor de masten
attachment.php
 
Bedankt dirk, ik neem hem morgen mee.
 
Gaatjes in de reling geboord en een gedeelte van de achtersteven beetje gebuigt.

attachment.php


attachment.php
 
(verleden tijd van buigen: gebogen)

Niets dan bewondering voor hetgeen je hier doet, ik kan met hout werken maar dan wel op schaal 1/1. Qua modelbouw zou het veel moeilijker gaan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan