Hoofdsponsor

1/72 tigermeet ecr tigermeet [WIP]

Hey,

Ik lees net dat je White-spirit gebruikt om te ontvetten. Niet doen, white-spirit is juist vettig en dient om borstels uit te kuisen maar niet om te ontvetten.
Gebruik aceton om te ontvetten of isopropylalcohol om te ontvetten. Let wel op met deze producten, eerste testen op een stukje sprue van het plasticmodel dat je bouwt, voor hetzelfste geld smelt het plastic.
 
oppassen met aceton dat vreet plastic op hoor in neem wasbenzine of alcohol
 
Thanks voor de tips, heb de Tigermeet even opzij geschoven want die grote decals leggen zijn toch noet echt beginnersvriedelijk! ! Maak deze later af! Voorlopig blijft hij even in de kast :)
 
Om te ontvetten geef ik mijn model gewoon een lauw sopje met wat dreft. ..
 
Ik ontvet zelfs niet, ik doe mijn primer meteen uit de spuitbus er op. Ontvetten bij Revell heeft volgens mij weinig zin, heb er nog nooit vet op gevonden en als het er op zit dan zit het ergens in een kier waar het weinig kwaad kan. En doe voor je primer niet aan besparing uit de Action (waar ik al vaker van heb horen zeggen dat het voor plastic geschikt beweert te zijn... tot je tape bovenhaalt) maar iets uit de Brico, zoals autolak.
 
Ok Thanks voor de tips, ontvet nu ook gewoon met een zeepsopje voor ik verf aanbreng !
Ook matte lak en satijnlak gehaald bij Neverland en isoprpyl alcohol bij de apo voor eventueel te ontvetten met de airbrush! dus kwa materialen zit ik wel goed :) nu enkel nog durven :)
 
@ Steven er bestaan nog speciale spuitbussen is als water om eerst op plastic te zetten en dan hecht de verf veel beter dit product gebruiken ze 1/1 in de carrosserieën ook maar dan voor in een pistool omdat tegenwoordig meer en meer plastic gebruikt word en toch niet afblot
Marc
 
Gaat zeker een leuke kit worden! Die tigermeet Tornado's zijn altijd een uitdaging, vooral voor de decals dan...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan