Hoofdsponsor

Anders / onbekend Tiger 131

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.330
Ik ben deze week naar aanleiding van een topic hier ook nog eens gestart om papierbouw te proberen.
Het eerste project is de Tiger I (de nog enige origineel rijdende Tiger I ter wereld).

PAPERTIGER3_zps979405dd.jpg

PAPERTIGER2_zpsbd86dc12.jpg

PAPERTIGER4_zps21c0c3df.jpg

PAPERTIGER6_zps525400b6.jpg

PAPERTIGER8_zps8a2dbd5e.jpg

PAPERTIGER9_zpsaf89961f.jpg

Ik weet dat ik de resultaten niet behaal die ik hier zie verschijnen maar heb het moto "alle begin is moeilijk en al doende leert men".
Bij deze zijn alle tips zeker welkom.
Heb wel het gevoel dat ik een model genomen heb dat niet van de gemakkelijkste is. (wat een priegelwerk)
Ben dan ook nog aan een ander gestart waar de stukken iets grote zijn (zie ander topic).
 
Mooi projectje die Tiger ;) doe lekker rustig je ding en het zal wel lukken ,succes alvast!
 
Bedankt man,

Als deze af is (hopelijk gelukt) heb ik nog een andere klaar liggen die (gezien je nicknaam) je interesse wel zal hebben.
Een Koti.
Eerst deze tot een goed einde brengen natuurlijk.
 
Buzzy goed begin
de vouwlijnen als je deze doet kerven zorg dan dat je net buiten het witte bent dan krijg je niet die witte lijnen
en gelijk met verf aan tippen

Als je onderdeeltjes bv schop doe deze dan eerst lamineren met karton (lamineren stukje dikker karton bv 1mm onder de afbeelding plakken) dan krijg je dat het er meer bovenop ligt.

Huub
 
Koop je die vellen papier of moet je dat zelf uitprinten?
 
Hoow zeker, dat ziet me er weer iets speciaals uit.
Mooie start die je al hebt gemaakt Buzzy.

Mark
 
Hey Huub,

Bedankt voor de tip.
Heb al op enkele plaatsen met een zwarte stift de lijnen gekleurd maar ga misschien beter voor een kleur die lijkt op die van (in dit geval) de tank.

@MrArtex: deze vellen heb ik afgedrukt op dik papier.
Op het net vind je vele modellen blijkbaar.
Ik heb deze via de link in huubvc zijn topic.
 
Mooi project. Net als alle andere modelbouw is alle begin moeilijk.
Doe rustig door en zoals Huub ook aangeeft, kleur je vouw/snijlijnen . Dan word je model een stuk mooier.


Fred
 
Hey Fred,

Bedankt voor je tip net als Huub.
Heb juist volgende vraag, hoe kleur ik best deze lijnen in?
Een specifieke kleur of de kleur van het model?
 
dat kan je doen met een kleurstift of met verf of kleurpotlood als het geplooid is gaat je heel rustig over de geplooide kant maar voor je dat doe probeer dat eerts op een ander stukje om te zien of het goed lukt zodat je niet het mooie project verbrast
 
Er zijn inderdaad verschilende manieren om de randen in te kleuren. Zelf ben ik ooit begonnen dit te doen met viltstiften.
Tegenswoordig doe ik dit met waterverf, zie mijn verslag van de Unseen University. Dat is wel wat moeilijker maar doordat ik de kleuren kan mengen ook weer mooier.
Als je echter een zwart potlood zou pakken en die gebruiken is al een stuk beter. Wat zo opvalt is het wit, dat is storend op je model.

Fred
 
Thank's Fred, ik denk dat ik deze dan maar met zwart zal inkleuren, ben zo al begonnen ook.
 
ik heb een kleurdoos (waterverf) bij de action gehaald 1 euro
 
:) :) :) :)
Inderdaad en morgen in Ronse ook niets verklappen e.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan