Hoofdsponsor

Anders / onbekend The Unseen University

Knap man.
Vraag me wel af hoe je dat deel nr 5 zo goed tegen het dak kan kleven zonder opening in te maken.

Net zoals ik niet begrijp hoe sommige modelbouwers iets in elkaar krijgen is ook dit een kwestie van gewoon doen:D

Fred
 
Ziet er goed uit Fred.
Zijn de onderdelen nog goed te lijmen als er vernis over zit?
 
Ziet er goed uit Fred.
Zijn de onderdelen nog goed te lijmen als er vernis over zit?

Ja hoor, door de vernis kan je zelfs een beetje langer schuiven en passen omdat de lijm niet gelijk in het papier trekt.

Fred
 
The High Energy Magic Building

Het derde gebouw wordt the high energy magic building.
Waren the wall of names en the river wall 1 pagina samen, dit gebouw telt maar liefst 4 pagina's die eerst weer 4 laagjes vernis hebben gekregen:
IMG_7414_zps690bdd8d.jpg

Ik ben begonnen met het floorplan en omdat het papier wat golft gelijk maar een vel 160 gram eronder gelegd:
IMG_7417_zpsc764889d.jpg

Dit geeft echter nog te weinig stevigheid vind ik, dus ook 1 uit karton gemaakt:
IMG_7420_zpsd0f7f703.jpg

Het nadeel van het karton is dat het te dik is en dus de andere gebouwen niet meer passen....dus nadenken over een andere oplossing hiervoor :wacko::wacko:

Eerst alle muren maar eens uitgesneden:
IMG_7422_zps60f3e1dd.jpg

En ook de muren willen allemaal een beetje buigen. Dit heb ik al een meer meegemaakt in The liberty Haunted Mansion en toen had ik dat zo opgelost:
1_IMG_4431.jpg

Dus karton op maat snijden en plakken:
IMG_7424_zpse78b68ed.jpg

En dat geeft een mooie stevige constructie:
IMG_7427_zps7047ae57.jpg

Nog een paar muren te gaan^^

En oppassen voor scherpe messen.....:(
IMG_7426_zps05c27106.jpg

Fred
 
dat is toch een soort modelbouw apart zulle!
wat een verfijning! petje af , blijf dat hier zeker volgen.;)

grt Nicolas
 
Gaat weer lekker met de bouw.
Pijn lijden hoort er bij als het mooi moet worden ;).
 
Hoi Fred,

Strakke bouw tot nu toe. Goed bezig.

Karton gebruiken is onvermijdelijk om grote oppervlakken recht te houden. Ik zie wel dat je golfkarton gebruikt. Werkt gewoon karton niet makkelijker? Dozen uit de keuken zijn ideaal: rijst, spaghetti, .... Dat karton is ca. 0,5 mm dik.
Als dat nog niet zou volstaan kan je natuurlijk karton van 1,0 mm dik gaan halen in een knutselzaak. Ik ben gisteren nog een vel van 100 op 75 cm gaan halen voor € 1,22. Kan je echt niet voor sukkelen.

Wat de basis betreft: zit er geen mogelijkheid in om die van binnenuit te versterken met karton nadat je de muren bevestigd hebt? Op die manier wijzigt de buitenhoogte niet. Hoe het er binnenin uitziet ben je al vergeten eens het dak er op staat:D.

Je hebt zeker ook al een oplossing. Proberen is, zoals steeds, de boodschap.

Grtz,
Joost
 
Dit golfkarton heb ik in platen van 80 x 100 cm. Deze gebruiken wij op het werk Joost, met pallets tegelijk dus eentje missen we niet:D
Ik heb het geprobeerd met karton van de supermarkt dozen (hagelslag e.d.) maar dit blijf ik te "soepel" vinden.
Dit golf karton is zo stijf dat buigt echt niet en inderdaad als het dak erop staat zie je er niets meer van ;)

Fred
 
Knappe vooruitgang weer Fred.
Petje af voor de papierjongens hoor. Ook voor de vindingrijkheid...

Mark
 
Ben benieuwd hoe dit gaat eindigen? Zit er ook een hospitaal bij? :P:laugh::laugh:
 
Ben benieuwd hoe dit gaat eindigen? Zit er ook een hospitaal bij? :P:laugh::laugh:

Helaas Mark, geen hospitaal maar gelukkig genoeg tovenaars die een pleister kunnen toveren
smiley6834.gif


Fred
 
The High Energy Magic Building deel 2

Eerst alle wanden maar eens voorzien van een stukje karton voor de stevigheid:
IMG_7428_zps3877aa6a.jpg

Vervolgens met behulp van LEGO de hoeken recht in elkaar geplakt:
IMG_7431_zps41ff37bf.jpg

IMG_7434_zpsd52e3724.jpg

En tijdens het drogen van de lijm randjes schilderen:
IMG_7435_zpsc31ca8d0.jpg

Het dit onderdeel is iets te groot:
IMG_7439_zps42f2bdcd.jpg

Dus het floorplan wat aangepast
smiley2057.gif

IMG_7440_zps6c6c4a1f.jpg

Kijk, dat schiet al lekker op zo:
IMG_7442_zpsbdeee223.jpg

De basis is zo klaar:
IMG_7444_zps273c1958.jpg

De volgende stap wordt het uitsnijden van de daken en alles wat daarop komt.
Maar voor het dak erop kan zal ik dit eerst moeten aanpassen.
Dit gedeelte is 1 mm te kort, dat moet eerst opgelost worden voordat het dak erop kan ( zag dat pas toen deze gelijmd was :@ ) :
IMG_7445_zps3b1564b3.jpg

Fred
 
Dat gaat al een heel gebouw worden zo :)
 
The High Energy Magic Building deel 3

Begonnen met het maken van de dak. Eerst het kleine dakje van het bijgebouw:
IMG_7449_zps0ca0d97f.jpg

Ik weet dat ik blijf zeuren over het inkleuren van de zijkanten, hoe klein ook. Zie hier het verschil :22:
IMG_7451_zpsebf63d3c.jpg

De ornamenten zijn zo klein dat deze niet meer met de hand strak te vouwen zijn:
IMG_7452_zpsc38db79c.jpg

Dakje klaar ( Dakje is 40 x 45 mm )
IMG_7453_zpsa53c35eb.jpg

Aangezien dat er best een kromming op het grote dak staat....
IMG_7455_zpsd01b1a40.jpg

Deze eerst maar eens verstevigd mat karton;
IMG_7457_zpse1da0287.jpg

Dakje van het bijgebouw en de schoorsteen zijn klaar.
Het grote dak ga ik eerst verder afwerken voordat deze vast geplakt wordt. Nu kan ik recht werken en alles er recht op monteren.
Als deze dan geplaatst kan worden kan ik de oneffenheid met wat dun karton wegwerken. Hier voor gebruik ik gewoon een doos waar muesli in heeft gezeten^^
IMG_7459_zpse942cf40.jpg

Dry-fit:
IMG_7464_zps1e5e8dcd.jpg

Fred
 
Dit is weer mooi papierwerk dat je hier laat zien Fred.
Het karton op de achterkant maakt het allemaal lekker strak.
 
En terwijl in Sotsji de 5.000 meter wordt gereden ben ik aan het snijden, snijden, snijden.....( met een tab bij de hand kan ik mooi meekijken^^ )
IMG_7481_zps71c4262c.jpg

En met goud, zilver én brons voor Nederland....moet dit allemaal op het dak komen :O
IMG_7483_zpsc2dbeb49.jpg

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan