Hoofdsponsor

1/48 TBM-3 Avenger [DONE]

Deze kit heb ik woensdag ook nog in mijn handen gehad bij Domino, al is de doos tegenwoordig Academy (er staat wel op vermeld dat het uit de molds van Accurate Miniatures kom).
 
Terug een beetje vooruitgang geboekt met het maken van mijn vliegerke.

De -foto-

Cockpit afgeplakt en de gaten voor de vensters toegemaakt.
attachment.jpg
Evenals de bomb-bay en de gaten voor de wielen
attachment.jpg
de onderkant in licht grijs gespoten (modelair van Valejo)
attachment.jpg
24 h laten drogen en dan heel de onderkant afgeplakt ter voorbereiding van het blauw spuitwerk
attachment.jpg
Bovenkant in het blauw gespoten (ook Modelair van Vallejo)
attachment.jpg
Terug goed laten drogen en dan afplaktape verwijderd. Altijd een spannend moment of er niet te veel verf onder de afplaktape is gekropen.
Resultaat valt goed mee. Heb maar hier en daar een klein retouchke moeten doen.

attachment.jpg

Nu ga ik er een laagje Parket+ opspuiten (zal niet meer voor vandaag zijn want ik moet gaan werken) om daarna de decals te kunnen aanbrengen op een glanzende ondergrond.

Tot de volgende. :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Mooi werk. Inderdaad een beetje spannend als je de tape gaat verwijderen.
 
Puik spuitwerk,amai...!

grtz yves,
 
Volgende update,

De decals zijn geplaatst. Amai wat een werkje zeg. in totaal een 70 tal decals moeten plaatsen. Vooral die kleine waren een ware aanslag op mijn ogen. Gelukkig heeft mijn zoon mij geholpen om de ietsie pietsie kleine decals te plaatsen.

de -foto-

attachment.jpg

attachment.jpg
De volgende foto is een serieus ingezoomde foto. In werkelijkheid zijn de decals maar een paar mm groot.
attachment.jpg

Volgende stap is de decals sealen met Parket+ en om een gladde onderlaag te bekomen om de panels lines te in te kleuren.

p.s. : Op de laatste foto zie je dat de decal tussen de romp en de vleugel nogal bruin is uitgeslagen. Op de sheet was hij zwart maar door hem in het water te leggen is hij bruin geworden. Mijn zoon zegt om het zo te laten maar ik heb eerder de neiging om hem over te schilderen met zwarte verf :33:. Wat denken jullie ?
Tot de volgende :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Zal de verf geen negatieve invloed hebben op de decal?
 
Je bent echt wel goed in de vliegertjes gevlogen e makker zoals je gezegd hebt vorig weekend.
Ziet er terug goed uit.
 
Zal de verf geen negatieve invloed hebben op de decal?

Vandaar dat er nog een laag P+ overheen word gezet om de decals te beschermen.

Maar mooi stukje werk.
 
De werken van vandaag, Panellines inkleuren. Is gedaan met plakkaatverf van Talens. Nog een beetje bijwerken na ik de macro foto's gezien heb. De bovenkant is nu gedaan (heel de namiddag mee bezig geweest). Morgen volgt de onderkant.

de -foto-

Ervoor.
attachment.jpg
Tijdens
attachment.jpg
Afgewerkt. Laatste foto is buiten getrokken(nu het efkes niet regent). Kreeg hem binnen niet scherp.
attachment.jpg
Morgen foto's van de onderkant met ietske donkerder grijze panellines.

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
mooie details op de vleugel, ik volg dit in stilte.

grt Nicolas
 
Gisteren geen tijd gehad, maar vandaag de onderkant onder handen genomen. Same story als de bovenkant, alleen een beetje donkerder grijs genomen.

Straks ga ik er nog een laagje matte vernis opleggen en dan kunnen we alles monteren (de wielen, de canopy, enz..)

Wel een beetje bang om de turret achter de piloot te monteren. Hoop dat dit niet mijn heel vliegtuig verprutdt.

De -foto-

attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Vandaag onderkant afgewerkt, ttz achterwiel gemonteerd + landingshaak, bom geplaatst en de voorwielen gemonteerd. Morge is de bovenkant aan de beurt.

de-foto-

attachment.jpg

Daaag, :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Mooie vorderingen Jean, wordt weer een prachtig vliegtuig.

PS : het is geen bom maar een torpedo ;)
 
Ziet er goed uit Jean. Knappe schilderwerken en weathering.
Benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Hey Jean,

Da's indd een prachtig exemplaar dat je daar hebt. Mooie bouw, je schiet goed op. :)
Wil zeker deze in het echt zien... ;)
 
@Swaken, je zal morgen waarschijnlijk wel afzakken naar Middelkerke. Daar zal je hem live kunnen bekijken.

JM
 
Ondertussen hebben we nog een dagje modelbouw achter de rug en het projectje is afgewerkt geraakt.

Wel nog veel problemen gehad. De turret achter de piloot plaatsen was echt een gefriemel maar toch goedgekomen.

Volgend probleem was dat de voorruit niet paste. Heb daar serieus wat mogen corrigeren met putty met als gevolg dat ik dat deel met de borstel heb mogen herschilderen. Met de airbrush was dit niet te doen (of misschien was ik te lui om alles weer af te plakken). Ik hoop in elk geval dat het niet te veel opvalt.

De eindfoto's

attachment.jpg

attachment.jpg
De wielen staan nog een beetje scheef maar daar passen we wel een mouw aan.
attachment.jpg

attachment.jpg

Morgen live te bezichtigen op de beurs van Middelkerke

Tot morgen :wavey::wave::23:


Jean-Marie
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan