Hoofdsponsor

1/35 T-70 M Early production [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug zeer mooi gedaan hoor, ga vooral zo verder, en zoals ik op je website zei, ik zou je graag eens een vliegtuig zien bouwen ook met verwering ;)
dit moet geweldig zijn.
 
@ Dominiek rond de uitlaat buis zit een soort wikkeling.

@ Dirk er is er een op aantocht ;)
 
Nu nog even terug komen op de vraag van Dominiek, hier dan een paar foto's uit de uit leg van een paar postings terug;)

Ik heb eerst de kanten geschilderd met humbrol, een beetje laten drogen ook weer niet te veel anders kan je het overtollige niet meer verwijderen.
Als het een beetje gedroogd is pak je een proper plat penseel en ga je met behulp van white-spirit de overtollige verf weg halen tot dat je het resultaat goed vind.



Het aanbrengen van de Humbrol verf

T70-0117.jpg

En het gekenden eindresultaat na dat al de overtollige verf is verwijderd.

T70-0121.jpg


Hier het verschil tussen beide technieken

Proefinlijnen.jpg
 
verdikke, ik heb hier al zoveel technieken gezien die ik nog eens wil probern, dat ik al niet meer weet wat de eerste was......

Maar toch knap dat je die technieken deelt met ons, waarvoor dank.
 
@ Dominiek het is graag gedaan ;);)

Hier nog een foto van de uitlaat ondertussen heb ik de roet ook toegevoegd.

T70-0131.jpg
 
Ik denk dat je die wikkelingen in donker bruine tinten moet houden Andrè, ik denk dat de stof een soort canvas was.


Ron
 
Ook hier alweer een sterke prestatie van Dre ! GUnit.
 
@ Ron ik weet niet goed volgens deze foto zou het meer naar de grijzen tint zijn. Maar het is natuurlijk een geressorteerde bak nu is de vraag of ditwel echt correct is. volgens dat ze mij verteld hebben zou het gaan over een soort asbest

IMG_0188.jpg

En zo zou het asbestweefsel er uit zien dus ook een beetje naar crème kleur toe.

weefsel_100.jpg

@ Guy bedankt maar nu ook weer niet overdrijven hé ;)
 
Hey Churchill, dit is eersteklasse schilderwerk, ik ga jouw methodes ook nog eens uitproberen ;).

Wat die wikkelingen betreft, denk ik dat jij (Churchill) er dichter bijzit als je denkt aan een soort asbest. Canvas zou de hitte niet kunnen weerstaan en zou waarschijnlijk verbranden...
Misschien wel iets meer naar de grijze kleur toe, ipv de créme kleur...

Ziet er verder zeer geslaagd uit hoor, petje af ;)

Grtz,
Beyond
 
Hoi Beyond,

Je moet ze zeker eens uitproberen ;)

De wikkeling ga ik voorlopig zo laten en kijken welk contrast het geeft als mijn model de volledige wheatering achter de rug heeft.
 
André, een knappe uitleg van deze techniek. Wederom weer wat bijgeleerd, wat ik altijd nog moeilijk vind is de kleur te bepalen voor zoiets of voor chippen.

Gaat weer een juweeltje worden.

Groet,
Swa
 
@ Ron ik weet niet goed volgens deze foto zou het meer naar de grijzen tint zijn. Maar het is natuurlijk een geressorteerde bak nu is de vraag of ditwel echt correct is. volgens dat ze mij verteld hebben zou het gaan over een soort asbest

Hmmm dat zal ook best mogelijk zijn en wat de foto betreft daar durf ik niets over te zeggen.

Maar ik liep te denken aan een soort canvas wat je soms op uitlaten van motoren tegenkomt endie zijn bruin van kleur, vandaar mijn gedachte hierover
Maar het blijft een mooi model.

Ron .
 
Knap werk wat ik hier allemaal zie.
Wat die uitlaat betreft, ik denk dat asbest inderdaad de meest logische isolatie was ten tijde van jouw tank.

Ikzelf werk op een bedrijf dat asbest verwijderd, en het spul ziet er exact uit zoals jij het hebt gebracht.

misschien is dit handig:


Hoop dat het helpt.
 
Thanks Koekie, de foto's zijn ondertussn al lekker opgeslagen op de HD :D:D^^ bedankt hier voor ;)
 
Zo nu de uitlaat voorlopig af zijn we verder gegaan met de loopwielen.

Ik moet zeggen dat het niet zo makkelijk is voor er een beetje diepte in te krijgen mede ook omdat ze net nog wat kleiner zij als 1 euro cent. Bij mijn Hetzer was dat net wat simpeler!

Hier al een voorlopig foto het is nog wel niet volledig klaar!

Wiel-007.jpg

Zo nog nu nog 11 te gaan :D :D
 
Mooi werk Dré ^^

Ziet er goed uit. Bedankt voor de duidelijke uitleg over het verweren ;)

Groeten, Pascal
 
@ Bedankt Kurt, en ja nog 11 te gaan :(;)

@ Pascal de uitleg is graag gegeven ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

@ Beyond leuk te horen dat ze overtuigend over komen thanks ;)
 
André,

Het wiel ziet er goed verweerd uit, maar hoe maak jij dat oliespoor?

Groet,
Swa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan